[ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

[ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 10:42

Hallo Bokkers!

Voor mijn PWS-onderzoek ben ik op zoek naar 15- tot 25-jarigen die een enquête zouden willen invullen over hun reanimatiebewustzijn en kennis over de hulpmiddelen die daarmee te maken hebben :o .

De enquête is te vinden onder de volgende link en neemt ongeveer 10 minuten in beslag! Jullie antwoorden zouden ons heel erg helpen bij het beantwoorden van onze onderzoeksvraag en een bijdrage leveren aan de verbetering van reanimatiebewustzijn onder jongeren *\o/* !

https://www.survio.com/survey/d/Z8R1Q2U9W1J5O1U3R

Alvast superbedankt voor het invullen!

Femke
Laatst bijgewerkt door Nadia op 27-11-17 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd


Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 10:44

Gianti schreef:
Ik studeer geneeskunde, maar ben wel 22 jaar :) val ik in je doelgroep?


Ja, opleiding maakt geen verschil voor onze enquête. Tot en met 25 jaar valt onder jongeren ;) Super dat je hem wilt invullen!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 10:55

Gianti schreef:
Bij laatste casus kon ik niets invullen bij anders


Bedankt, ik ga er even naar kijken!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 11:14

Eileen_ schreef:
Gianti schreef:
Bij laatste casus kon ik niets invullen bij anders

Dit probleem had ik ook :)
Interessante enquete! Nu ik er zo over na denk zou ik best wel weer een (1-daagse) cursus willen doen om het een beetje op te frissen. Het is alweer een aantal jaar terug dat ik dit geleerd heb en ondertussen (gelukkig) niet hoeven te gebruiken.. Ik zou het sowieso niet meer zonder hulp kunnen doen nu.


Probleem is inmiddels opgelost!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 11:51

Herfstwind schreef:
Ik heb hem ook voor je ingevuld. Interessante enquête! Zou je aan het eind van het onderzoek de uitkomst(en) hier willen vermelden? :)


Natuurlijk! Bedankt voor het invullen!


Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: Enquête reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 12:51

Ontzettend bedankt allemaal!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: Enquête reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 18:35

Wat fijn om te horen dat onze enquête de aandacht voor dit onderwerp vergroot! Ontzettend bedankt ook voor de feedback. Wij hopen op zoveel mogelijk reacties om dit onderwerp onder de aandacht te krijgen en zo iets bij te kunnen dragen aan zowel ons PWS als het maatschappelijk probleem omtrent reanimatie!

Voor de liefhebber kunnen wij eventueel aan het einde van de looptijd van de enquête enkele statjes bekendmaken in dit topic! We zitten inmiddels op ruim 190 responses en hopen dit aantal de komende weken nog flink te kunnen vergroten!

Bedankt allemaal voor de moeite die jullie doen om ons te helpen!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 19:27

_Yasmine_ schreef:
Ik mis overal een beetje de optie niets doen. Want ik wil heel graag helpen, echt waar. Maar als er iets gebeurt bevries ik, ik krijg echt helemaal niets meer uit handen dan. Leuk die kaartjes en dingen.. Maar voor mij werkt dit niet. Ik krijg echt niets voor elkaar meer..


Dat is inderdaad een hele goede! Als het goed is kan dit ingevuld worden bij "Anders, namelijk". De antwoorden die hier ingevuld worden gaan wij ook analyseren en meenemen in onze resultaten. Gok dat we daar straks wel even zoet mee zijn :o

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 20:16

Eloya schreef:
tof onderwerp! ingevuld

Die kiss of life doekjes zijn echt handig om bij je te hebben! ik heb er 1 in elk van mijn 3 tassen (rugzak, handtas en schoudertas) en 1 in mijn portemonnee. iemands leven redden heel graag, maar ook wat bescherming voor mij zelf. zo'n maskertje zijn ook heel fijn maar wel wat duurder



U bent EHBO'er of arts neem ik aan?
Dergelijke ervaringen vind ik ook wel heel interessant om mee te nemen in het onderzoek!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 08:13

amanda09 schreef:
Ik wil de lijst wel voor je invullen maar ben nu boven de 25, was wel onder de 25 bij een uitgevoerde reanimatie.
Weet niet of je daar dan nog wat aan hebt?


Ik ben echt op zoek naar mensen die op dit jaar (tm 31 december) maximaal 25 jaar oud zijn. Ik zou het wel interessant vinden om informatie te ontvangen over de uitgevoerde reanimatie en de zaken daaromheen. Eventueel pb?

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: [ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 10:10

Bedankt voor het invullen! We hebben als doelstelling 500 enquetes en zitten inmiddels over de helft. We kunnen al jullie hulp gebruiken! :)

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 11:00

Azmay schreef:
Femke_Nikita schreef:
Bedankt voor het invullen! We hebben als doelstelling 500 enquetes en zitten inmiddels over de helft. We kunnen al jullie hulp gebruiken! :)

Let wel op dat je via bokt vrijwel alleen vrouwen vind, dat kan de uitslag beinvloeden.


Dat is inderdaad een hele goede. We gaan hem deze week verspreiden via facebook om de diversiteit van de respondanten te vergroten.

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 12:43

Britt_Sisi schreef:
Ik ben 25. Is het tot 25 of tot en met haha. Heb hem wel ingevuld. Misschien heb je er wat aan!


Tot en met!

Tweakers is ook nog wel een goede inderdaad!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 19:17

Lalidan schreef:
Dropneus95 schreef:
Ingevuld :-)
Interessant onderwerp! Ik zou graag een ehbo/reanimatie cursus doen, maar het kost zo veel geld. Denk dat als ze dit gratis maken er veel meer mensen bereid zijn een cursus te volgen...


Een reanimatiecursus via de hartstichting zit rond de 30 euro voor de basiscursus en 10-15 euro voor de herhalingscursus. Nou kan ik natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar 'zo veel geld' vind ik het toch niet. Bovendien zijn er veel zorgverzekeraars die een vergoeding hebben voor een reanimatiecursus. Als je het dus graag wilt, gewoon even kijken wat de mogelijkheden zijn.

TS, ik val buiten je doelgroep, maar vind het wel een interessante enquête. Ook ik ben erg benieuwd naar de uitslag.



Enkele statistiekjes tot nu toe:

- 54% van de mensen heeft nog nooit een reanimatiecursus gevolgd of een EHBO-diploma behaald.
- 38% weet niet waar een AED te vinden is.
- 49% weet niet hoe een AED werkt.
Zoals te zien aan de statistiekjes kan er nog veel gewonnen op het gebied van reanimatiebewustzijn in deze leeftijdscategorie!

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-17 22:14

amanda09 schreef:
Femke_Nikita schreef:


Ik ben echt op zoek naar mensen die op dit jaar (tm 31 december) maximaal 25 jaar oud zijn. Ik zou het wel interessant vinden om informatie te ontvangen over de uitgevoerde reanimatie en de zaken daaromheen. Eventueel pb?



Ja dat is geen probleem, wat zou je willen weten?



Ik zou graag willen weten waarom jij de stap zette om te reanimeren en wat je ervoer toen je deze situatie meemaakte. Ik kan het me namelijk helemaal niet voorstellen hoe het is om iets dergelijks mee te maken.

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Re: [ENQ] Reanimatiebewustzijn in Nederland - doelgroep 15-25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-12-17 15:26

Inmiddels is de looptijdvan onze enquete bijna verstreken. Bij deze nog een upje om misschien net die 500 reacties te halen! Delen zouden wij ontzettend liefvinden

Femke_Nikita
Berichten: 942
Geregistreerd: 14-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 20:03

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn wij in de afrondende fase van het PWS. Wij zijn gestrand op 438 ingevulde enquêtes! We zijn bezig met de puntjes op de i voor het uiteindelijke bestand. Het PWS telt exclusief bijlagen 37 pagina's en inclusief bijlagen 142 (!) pagina's. (iets met analyse van zoveel enquêtes enzo... ;) )

Eind van de week zullen we het complete verslag inleveren en halverwege volgende maand (maart) hebben wij onze presentatieavond. Hierna kunnen wij voor de liefhebber het bestand publiceren of doorsturen. Het is zeker geen scriptie-niveau, maar naar onze mening wel een enorm leuk en uitgebreid PWS dat aanzet tot denken over dit onderwerp!

Wij wilden jullie graag nog hartelijk danken voor de vele reacties op onze enquête, zowel de ingevulde enquêtes als de tips en tricks voor het verbeteren van onze vragenlijst. Na 80 uur per persoon werken aan dit onderwerp zijn wij ontzettend blij met het eindresultaat en wij stellen het enorm op prijs dat jullie ons geholpen hebben om er zo'n groot succes van te maken! Bedankt!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers