Thuisstudie motivatie topic

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:42

Booooo schreef:
Ilja000: Dat heb je snel gedaan! :D

StillAngel: Ahhh altijd een pijnlijk moment :+ Kun je examens doen zonder de inzendopgaven te maken dan?

Hier een twijfel of ik het examen heb gehaald of niet.. Dus even spannend :D


Soms zijn inzendopgaves niet verplicht dus dan kan dat. Aan het begin maakte ik ook heel braaf alle opgaves haha. :Y) Maar ik ga het 11 december weer proberen!

Ik hoop dat je 'm hebt gehaald! Het is zo'n lekker gevoel om die dikke formulieren weg te gooien nadat je bent geslaagd. *\o/*

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:15

Wie heeft er nog meer Spaans moeten doen? Ik vind het niveau voor MBO niveau 4 absurd hoog. Een communicatieplan met overtuigend pleidooi schrijven in het Spaans? Een overtuigende brief voor een marketingafdeling maken? -O-

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:20

Ik gelukkig niet als ik het zo lees :+ :')

Anoniem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:15

Wat voor studie is dat???

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:07

ik heb ook geen spaans :P

ik ben ondertussen wel door mijn eerste onderdeel heen.
Maar heb het zo bizar druk. Ben bang dat er niet veel meer gebeurd tot 2018

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 21:50

Ik weet niet of dit onder een thuisstudie valt, maar ik doe mijn accountancy beroepsopleiding volledig online. Mag ik hier meekletsen? :D

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:32

Tuurlijk!

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:04

Eulogy schreef:
Ik weet niet of dit onder een thuisstudie valt, maar ik doe mijn accountancy beroepsopleiding volledig online. Mag ik hier meekletsen? :D


waarom zou dat niet mogen?

Welkom :)

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 23:16

Het is wel "via" (betaald door :+ ) mijn werkgever dus niet helemaal een thuisstudie. Collega van me doet hetzelfde maar is een jaar verder dan ik, dus dat is handig voor mij :j

Vandaag was mijn eerste dag studieverlof voor een nieuw examen, ik heb het eerste niveau 2 weken geleden gehaald maar ik moet nog 2-3 jaar :+ Ik woon in de UK dus het werkt allemaal iets anders maar het is uiteindelijk vergelijkbaar met Master niveau.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:06

Anoniem schreef:
Wat voor studie is dat???


Evenementenorganisatie. :D

peetje82
Berichten: 3515
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 07:38

Ben er ook weer!

Ik moet nog een inzendopgave van onderzoeksvaardigheden, al wat uren ingestoken zeg... denk dat ik em morgen instuur, ben er klaar mee.

Dan nog 4 grote examens en dan is het jaar klaar. Heb er sowieso 2 in april gepland want heb die maand ook twee scholingen over die onderwerpen.

Andere twee wil ik doen in januari, wilde eerst dec maar dat gaat me niet lukken. Het is zoveel!

Welkom Eulogie!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 14:55

Eulogy: Welkom!

peetje82: Schiet lekker op!

Hier nog steeds geen uitslag van laatste examen. Meestal zijn ze sneller :+
Ze zijn wel in overleg of ik de vakken die ik officieel pas vanaf mei mag doen, eventueel eerder kan gaan doen.

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 05:57

Bo; wat jammer dat je nog geen uitslag heb gehad :(
wel prettig om te weten dat ze daar mee bezig zijn, scheelt wel als je ze al eerder mag doen :)

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:18

Ben echt zo klaar met mijn stageplek... Nog volhouden tot eind december. Word echt gek hier, echt geen leuke plek. :o

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:15

Nog een maandje :(:)

Waarom bevalt het je niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:22

Zooo lang niks gepost!

Dit jaar mijn secretaresse diploma behaald een regulieren school.
Ik wil graag medisch secretaresse worden. Dus begonnen met de medische modulen bij een academie.
De eerste module is Medische terminologie.
1 woensdagavond in de week naar school en de rest thuisstudie. Hééééééél veel thuisstudie.
Ik denk wel z'n 15 a 20 uur per week. Veel stampwerk! Al die termen in je hoofd leren.
Dus mijn weekenden bestaan vooral uit leren. Niet relaxt met een drankje series kijken, maar blokken op de zaterdagavond! Nu even pauze..

Per week ongeveer 50 blz in het hoofd leren. Wie heeft tips betreft het leren?
Ik schrijf nu alles op en soms herhaal ik dat een aantal keer om het goed op te slaan.
Lees alles goed door en probeer het echt op te nemen. Gebruik het zogeheten spinnenweb.
Maar misschien is er iets dat ik over het hoofd zie?

Tevens was ik ook begonnen met een cursus Duits. Maar dat is zo moeilijk te combineren met deze studie en werk. Dus daar ben ik in contact mee met NTI om het op pauze te zetten. Nu kwamen ze er mee dat dat wel kon, maar ze konden mij ook wel helpen met een planning. Dat klinkt ook best interessant. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-12-17 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:22

StillAngel schreef:
Ben echt zo klaar met mijn stageplek... Nog volhouden tot eind december. Word echt gek hier, echt geen leuke plek. :o


Oh dat is echt balen zeg! Stage hoort leuk en leerzaam te zijn. Waar loop je stage en waarom bevalt het niet?

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 21:39

Ik heb echt een heeeele goede motivatie!
Alles van het eerste blok gehaald! _/-\o_
Oké, behalve een tentamen maar dat is door een inschrijffout van school niet helemaal goed gegaan. (Ja echt.)
Zit nog wel even te denken aan wanneer ik dat ga doen. Blok 2 vind ik echt heel erg moeilijk en het leek mij handig om niet dit blok, maar volgend blok het andere tentamen in te halen zodat ik me 100% kan focussen op dit vak.
Een klasgenootje zei echter dat deze toets niet moeilijk was en dat zij ‘m er gewoon bij zou doen zodat ze er vanaf zou zijn.
Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 22:01

Benthhh schreef:
Ik heb echt een heeeele goede motivatie!
Alles van het eerste blok gehaald! _/-\o_
Oké, behalve een tentamen maar dat is door een inschrijffout van school niet helemaal goed gegaan. (Ja echt.)
Zit nog wel even te denken aan wanneer ik dat ga doen. Blok 2 vind ik echt heel erg moeilijk en het leek mij handig om niet dit blok, maar volgend blok het andere tentamen in te halen zodat ik me 100% kan focussen op dit vak.
Een klasgenootje zei echter dat deze toets niet moeilijk was en dat zij ‘m er gewoon bij zou doen zodat ze er vanaf zou zijn.
Wat denken jullie?


Ligt eraan hoe jij leert. Kan dat klasgenootje goed leren? Dan kan het voor haar natuurlijk een stuk makkelijker zijn. Als je het volgende blok echt heel moeilijk vind en daar al je aandacht op moet richten zou ik wachten. Maar van uitstel komt afstel en dan blijf je er mee lopen.

mariekjhe

Berichten: 349
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Terschelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:21

Helloooo *\o/*
Ik kom hier maar is even binnenvallen als dat mag <3

Ik studeer HBO rechten-voltijd bij het NTI. Inmiddels bijna een jaar!
Toevallig nog iemand? Ik ben wel heel benieuwd

Fira

Berichten: 1953
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 00:27

Oh rechten! Leuk! Bevalt het goed? Doe je 'm volledig thuis of gedeeltelijk?
Ik studeer integrale veiligheid aan NTI, wel weer wat anders, maar ook leuk!

Ik wil graag mijn cv aanvullen, maar met 0 afgeronde opleidingen kom je nergens ...
Net naar een andere stad verhuisd, dus nog geen connecties. Iemand tips?
Werk uiteraard wel, maar niet in het werkveld waar ik altijd zou willen blijven werken :D

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 05:59

Ik doe belasting-recht, maar we staan door de kerstdrukte even op een heeeel laag pitje.
Ga in januari weer met volle moed aan de slag.

Bevalt de opleiding bij de NTI?
en Voltijd? jij gaat dus elke dag naar school bij de NTI?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:11

Nog een nti-erd :D Gezellig! Succes met je opleiding :j
Mijn stage loopt alweer bijna af, tussen neus en lippen door de vraag gekregen of ik er nog even wil werken :o Neig ernaar dat te doen ook.
Verder sinds eind november gestart met twee vakken van de verkorte bachelor WO psychologie bij de open universiteit, dus timmer lekker aan de weg :)) Woensdag mijn eerste tentamen daarvan, aan de hand van die uitslag kijk ik of ik er inderdaad een WO diploma van wil gaan breien.

mariekjhe

Berichten: 349
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Terschelling

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 02:48

Haha een NTI-erd inderdaad! Voltijd houdt in dat je je volledige werkweek (5 dagen) aan school besteed en 1 dag daarvan naar school moet. Nou doe ik op het moment verre van dat en neemt mijn studie zo'n 3 dagen van mijn week in beslag incl die ene dag school.

Integrale veiligheid klinkt wel erg interessant! Is dat een volledige studie?
In welk werkveld zou je dan altijd willen blijven werken Fira? Ik denk overigens dat vrij weinig mensen een baan hebben waar ze daar de rest van hun leven willen blijven. Tenminste ik deel dit met jou haha!

Belasting recht? Ook bij het NTI? Beetje hetzelfde straatje! Laat inderdaad de kerst en oud en nieuw drukte eerst maar voorbij gaan! Hier doe ik hetzelfde haha!

Bizzybijtje wat doe jij voor studie heb je gedaan als ik vragen mag? Psychologie? En wat voor stage? Ben wel benieuwd!

Ik heb inmiddels mijn laatste tentamen van dit jaar gehaald! In januari inderdaad weer vol goede moed op naar dat diploma!

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Thuisstudie motivatie topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 06:01

Belastingrecht doe ik bij de LOI
Maar inderdaad nu dus even niet :+
Werk deze week bijna 40 uur (met uiteraard kans op uitloop), dus het wordt even te veel

Moet je dan via de NTI ook nog ergens bij een bedrijf stage lopen ofzo?
om die andere 4 dagen ook mee in te vullen zeg maar, of hoeft dat niet?