HBO 2017/2018!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 23:19

Balen mjwb dat je het niet interessant vindt.
Ik loop nu op het moment stage. 6 februari ofzo pas weer school haha

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:16

Dat is wel erg balen mjwb!
Ik vind mijn studie echt geweldig, leuke lessen en ook erg interessant! We hebben ook best vaak praktijkles of gaan naar buiten toe (alleen heeft tot nu toe steeds het weer tegen gezeten buiten :')). Ben heel erg blij met de keuze die ik heb gemaakt *\o/*

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:35

Ik heb HAVO TTO gedaan en ik wil heel graag Chinees gaan studeren, alleen dat zou niet kunnen met een HAVO diploma. Dus als alternatief om niet nog mijn VWO diploma te moeten halen, zou ik mijn P halen en dan doorstromen naar de uni. Alleen ik heb mijn IB diploma en daarmee kan je dus ook al naar de uni, maar dat heeft niemand mij verteld. Anders was ik gelijk Chinees gaan studeren aan de uni, in plaats van IBL aan de hogeschool

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:38

_mjwb schreef:
Mooie resultaten!

Ik vind mijn opleiding echt vreselijk :'). Het boeit me echt totaal niet maar tot nu toe heb ik wel al mijn punten gehaald dus ga ik proberen om mijn P te halen. Ik sta al ingeschreven bij de universiteit dus dan kan ik volgend jaar daar gelijk naar toe. Alleen ik heb echt geen motivatie om überhaupt naar school te gaan. Ik ga wel gewoon en ik doe wat ik moet doen, maar ik merk wel dat ik steeds vaker lessen skip omdat ik er gewoon echt geen zin in heb en het idee heb dat ik er helemaal niks van leer.

Hoe gaat het met jullie? :)


Studeer jij niet ook IBL? Want dan hebben we echt precies dezelfde ervaring op dit moment :')
Tragisch, ik moet mijn toetsen halen voor mijn P als ik naar de uni wil, maar kan mezelf amper nog naar de lessen slepen hahaha

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:49

Ja :'). De lessen zijn echt rampzalig slecht en echt nutteloos. Ik kan beter gewoon thuis uit de boeken leren, dan leer ik zelfs meer.

Moet jij ook die LingWeLink gesprekken doen?

xGwenn

Berichten: 361
Geregistreerd: 05-12-13
Woonplaats: Maastricht

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:49

Ik heb nogaltijd geen punten terug, maar de opleiding bevalt me gelukkig wel ontzettend goed *D Ons studiereisje naar Berlijn afgelopen week maakte het dan nog wel iets beter := :o

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:59

LidyK97 schreef:
Heb mn plantentoets gehaald! :) 1/3 van de klas maar. Ik had net een 5,7 dus precies genoeg geleerd _O- Nee grapje, heb wel veel geleerd, was echt kei lastig


Jij studeert toch ook op hvhl in Velp? Ik doe bos en natuurbeheer en waarschijnlijk had ik precies diezelfde plantentoets :P

Balou_k

Berichten: 14053
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:57

En mijn laatste cijfer van afgelopen periode een 8,2! :)

Dik tevreden!

Anoniem

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:59

Goed gedaan Balou :)

Klopt Bommeltje! Ik doe management vd leefomgeving en had dezelfde toets als tuin en landschapsinrichting.
Heb jij hem gehaald trouwens? :)

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:41

_mjwb schreef:
Ik heb HAVO TTO gedaan en ik wil heel graag Chinees gaan studeren, alleen dat zou niet kunnen met een HAVO diploma. Dus als alternatief om niet nog mijn VWO diploma te moeten halen, zou ik mijn P halen en dan doorstromen naar de uni. Alleen ik heb mijn IB diploma en daarmee kan je dus ook al naar de uni, maar dat heeft niemand mij verteld. Anders was ik gelijk Chinees gaan studeren aan de uni, in plaats van IBL aan de hogeschool


Ik heb ooit een half jaar Vertaalacademie gedaan (hogeschool Zuyd, Maastricht), maar daar zat toen ook de opleiding Oriëntaalse talen... ook Chinees. Bestaat dat niet meer? Dat had anders mooi aangesloten bij je plannen voor de uni.

Ik ben echt een blij ei wat betreft mijn studie. Ik vind het echt fantastisch. Ja het is veel en even wennen na wat jaren werken. Maar ik vind het zooo leuk. Ik ga met heel veel plezier naar school. En vind mijn "huiswerk" zelfs leuk :+ nerd. Ik heb inmiddels begrepen dat mensen soms raar kijken als je zo enthousiast reageert over school. Maar dit is absoluut een fantastisch besluit geweest. Ik had er geen seconde van willen missen zo far.

Nu hou ik op anders kijken jullie dadelijk ook raar.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:44

LidyK97 schreef:
Goed gedaan Balou :)

Klopt Bommeltje! Ik doe management vd leefomgeving en had dezelfde toets als tuin en landschapsinrichting.
Heb jij hem gehaald trouwens? :)


Haha ja maar met een 6,3 dus net aan :P ik vond die bomen echt moeilijk! en dan tweede periode de winterkenmerken heb jij die ook? :)

xGwenn

Berichten: 361
Geregistreerd: 05-12-13
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 22:29

Pikkepor schreef:
_mjwb schreef:
Ik heb HAVO TTO gedaan en ik wil heel graag Chinees gaan studeren, alleen dat zou niet kunnen met een HAVO diploma. Dus als alternatief om niet nog mijn VWO diploma te moeten halen, zou ik mijn P halen en dan doorstromen naar de uni. Alleen ik heb mijn IB diploma en daarmee kan je dus ook al naar de uni, maar dat heeft niemand mij verteld. Anders was ik gelijk Chinees gaan studeren aan de uni, in plaats van IBL aan de hogeschool


Ik heb ooit een half jaar Vertaalacademie gedaan (hogeschool Zuyd, Maastricht), maar daar zat toen ook de opleiding Oriëntaalse talen... ook Chinees. Bestaat dat niet meer? Dat had anders mooi aangesloten bij je plannen voor de uni.



Oriëntaalse talen is inderdaad nog altijd te vinden op hogeschool Zuyd, is in het zelfde gebouw als CMD ook :Y)

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 00:04

_mjwb schreef:
Ja :'). De lessen zijn echt rampzalig slecht en echt nutteloos. Ik kan beter gewoon thuis uit de boeken leren, dan leer ik zelfs meer.

Moet jij ook die LingWeLink gesprekken doen?

Dat hoeven wij deze periode in elk geval niet te doen *thank god* _/-\o_

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 10:27

badeendje schreef:
Voor de eerstejaars: hoe bevalt het studeren en de opleiding? :)

Tot nu toe vind ik het een hele leuke opleiding die goed bij mij past. Vind niet alle vakken even leuk, maar goed dat zal je altijd wel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:37

Bommeltje_ schreef:
LidyK97 schreef:
Goed gedaan Balou :)

Klopt Bommeltje! Ik doe management vd leefomgeving en had dezelfde toets als tuin en landschapsinrichting.
Heb jij hem gehaald trouwens? :)


Haha ja maar met een 6,3 dus net aan :P ik vond die bomen echt moeilijk! en dan tweede periode de winterkenmerken heb jij die ook? :)

Haha ja same, 5,7 (:
Gelukkig heb ik die niet! Krijg nog wel kruidachtigen volgensmij..

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 16:14

Hallo :wave:

Omdat ik merk dat mijn wiskunde voor deze opleiding echt niet op niveau is ben ik opzoek naar boeken (eventueel met antwoorden) om wiskunde B zelf te kunnen bestuderen. Is er toevallig iemand die dat nog heeft liggen, waarvan ik het eventueel mag overnemen?

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:29

Ik heb nog wel ergens een cursus liggen wiskunde B denk ik.. kan even voor je kijekn. Verder heb ik toegang tot alle boeken moderne wiskunde én getal en ruimte dus als je uitleg of extra stof nodig hebt laat maar weten

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:40


Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:57

winterkenmerken heb jij die ook? :)[/quote]
Haha ja same, 5,7 (:
Gelukkig heb ik die niet! Krijg nog wel kruidachtigen volgensmij..[/quote]


Oh beter :)!

Dat scheelt haha! bevalt de studie en de school wel? wij hebben nu de module veen, rivier en kustlandschappen :)

xGwenn

Berichten: 361
Geregistreerd: 05-12-13
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:55

saabineex schreef:
Mijn kerstblog staat online. Voor wie het leuk vindt om te volgen;https://jingleallthedays.wordpress.com/ Ik vind het ook leuk als jullie tips/suggesties hebben:)


Heerlijk geschreven! (ondanks dat ik helemaal niet van kerst houd) was het best leuk om over te lezen ook :) Misschien nog een afbeelding of quote tussendoor om de tekst wat te onderbreken is misschien nog een tip {:)

saabineex

Berichten: 1491
Geregistreerd: 15-04-14

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 23:49

Leuk om te horen Gwenn, dankjewel. Ja ga ik zeker bij de volgende blogpost doen, bedankt voor je tip!

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:26

Ha dames,

Ik laat ook weer eens wat me horen. Hier gelukkig helemaal op mijn plek en tot nu toe alleen maar goede cijfers teruggehad, dus mogen niet klagen :D (dat doen we natuurlijk altijd... xD). Alleen project met klasgenoten is een groot dra-ma. Meerderen die daar last van hebben?

Balen mjwb dat IBL niet bevalt. Het is ook niet mijn cup of tea geweest helaas... Is er iets waar ik je mee kan helpen?

Hoe heeft iedereen zijn/haar eerste tentamenweek overleefd?

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:29

Morgen punten terug :):) ben heel benieuwd. Nu tenminste, morgen durf ik noet te kijken denk ik :')

xDarkness

Berichten: 480
Geregistreerd: 03-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:31

Pikkepor schreef:
Morgen punten terug :):) ben heel benieuwd. Nu tenminste, morgen durf ik noet te kijken denk ik :')


Spannend is dat altijd he. Mijn beste vriendin kijkt altijd voor mij, die heeft mijn inlogggevens. :+ Ik durf zelf nooit te kijken, echt erg haha xD.

Pikkepor

Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: HBO 2017/2018!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 15:32

Mijn vriend stelde dat ook voor... maar dan kijk ik wel weer liever zelf :+
Het is als een pleister... die je het beste er in 1x aftrekt.. ofzoiets.
Ook dat doe ik liever zelf.