Wat voor bijbaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-17 22:30

Hallo!

Ik ben een meisje van 17 jaar, en ik zit momenteel net in het eerste jaar HBO fysiotherapie. Voor deze studie moet ik 4 uur reizen in totaal en ben aan het einde van de dag he le maal kapot.
Op dit moment werk ik bij de ALDI, en dit is redelijk intensief werk. Dagen van 7-17, enige rustmomentje is pauze, omdat als er niemand aan de kassa is ik moet vullen.

Deze baan houd ik niet vol qua intensiviteit en tijd, dus zal ik binnenkort moeten stoppen. Nu heb ik als student wel geld nodig. Wat is nou een ideaal baantje hiervoor?
Ik zat in de zorg te denken, gezien het goed verdiend en het me geschikt lijkt, maar ik weet niet hoe ik dat moet aanpakken.
Oppas heb ik ook aan zitten denken, en dit ga ik ook even ondernemen deze week.

Meer opties? Of informatie over baan in de zorg? Is het passend en zoja, hoe moet ik solliciteren?

Arianne_94

Berichten: 307
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: Naast de stal van mijn paardjes.

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 22:54

Kijk eens of je als bijbaantje als fysio kan werken in een verzorgingshuis. Leer je heel veel van.

Deed ik ook tijdens mijn opleiding verpleegkunde.

En anders, in de zorg zoeken ze vaak eetmaartjes. Dit zijn mensen die koken op woon groepen. Moet je alleen voor kunnen koken.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:02

Susa is een uitzendbureau speciaal voor studenten: https://www.susa.nl/

Ze hebben vaak ook klantenservice baantjes en dergelijke, misschien is dat wat voor je? Oppassen is ook een goed idee inderdaad, daarvoor kan een oproep in een plaatselijk krantje of in de supermarkt handig zijn.

Westhof

Berichten: 2903
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:07

Schoonmaken in het ziekenhuis, heb ik zelf ook gedaan. Verdiende erg leuk, vooral op zondag.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 23:27

Ik zou eventjes wachten met (nieuw) werk vinden tot je een beetje je draai gevonden hebt op je studie. Je bent nu 2 weken bezig vermoed ik, niet zo gek dat je elke dag moe bent :)
Straks ben je eraan gewend en kun je misschien gewoon verder bij de Aldi

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:06

Ondertussen zijn we 2 maanden verder, heb ik een toetsweken gehad en heb ik mijn draai gevonden op mijn studie.

Enige puntje, ik werk nog steeds bij de Aldi, al wel minder maar het gaat nog steeds niet lekker.

Ik kan nergens op internet vinden hoe het nu werkt qua bijbaan in de zorg, wat er mogelijk is en waar ik dit kan regelen.

Woon zelf in Leeuwarderadeel, misschien dat iemand mij hierbij kan helpen?

Ik heb ervaring in de ouderenzorg, ben nu bijna een jaar praktisch elke week te vinden in het lokale verzorgingstehuis voor vrijwilligerswerk met demente ouderen.

Sabri

Berichten: 1393
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:31

Kijk eens via uitzendbureaus, bv speciaal voor Fysio bij Fydalo. Anders gewoon de telefoon pakken en instanties bellen bv ziekenhuis/verpleeghuizen of ze nog bijbaantjes hebben. Aldi staat minder goed op je CV voor later dan een baan in de zorg

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:33

Fydalo is voor zover ik kan zien alleen voor afgestudeerden

Zit nog maar in het eerste jaar

Toch bedankt voor de tip!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:36

Ik zelf werk nu zaterdag- of zondagochtend op een paardenstal. Misschien gewoon een e-mail sturen. Al dan niet als oproepkracht?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 16:37

Maartje1990 schreef:
Ik zelf werk nu zaterdag- of zondagochtend op een paardenstal. Misschien gewoon een e-mail sturen. Al dan niet als oproepkracht?



Wat voor werk doe je daar? Dat is natuurlijk wel een hele leuke baan en hier in de buurt is wel een stal.

Stampeltje
Berichten: 387
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:42

Lijkt mij met jou studierichting helemaal leuk om in de zorg te werken. Een idee om bij een uitzendbureau binnen te stappen. Ik heb tijdens mijn studie via verschillende uitzendbureaus gewerkt. Vond het soms jammer dat ik daardoor geen vaste collega’s had. Maar vond het een groot voordeel dat ik per week mijn beschikbaarheid kon aangeven. Op die manier heb ik veel verschillende instellingen en doelgroepen gezien. Dat ervaar ik een dikke 10 jaar later nog steeds als voordeel. Werkzaamheden verschilde van voedingsassistente tot schoonmaak tot activiteitenbegeleiding en in gehandicaptenzorg en kinderopvang. Het uitzendbureau weet precies waar jij wel en niet mag werken.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:44

ODonoghue schreef:
Maartje1990 schreef:
Ik zelf werk nu zaterdag- of zondagochtend op een paardenstal. Misschien gewoon een e-mail sturen. Al dan niet als oproepkracht?



Wat voor werk doe je daar? Dat is natuurlijk wel een hele leuke baan en hier in de buurt is wel een stal.


groom/stalmedewerker. Op zaterdag is dat voeren (brok/hooi), stallen mesten, paarden in en uit de stapmolen en in/uit de weide, paarden longeren, paarden poetsen en zadelen. Paarden ook weer afzadelen/afspuiten etc. Op zondag is het bij ons alleen in de molen en stallen mesten en voeren.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 20:19

Zal ik binnenkort richting een uitzendbureau en de stal hier verderop bellen!

Anoniem

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:23

Eventueel een andere supermarkt zoeken en daar vanaf het begin aangeven dat je minder of maar een x aantal uur kan werken? Of vragen of je naar de zaterdag/zondag avond kan. Zo zijn er bij ons ook diensten van 5 tot half 9, dan heb je overdag de tijd om aan school te werken en 's avonds nog genoeg tijd om even te rusten. De supermarkt is en blijft het makkelijkst en best verdiend namelijk.

Oppassen zou ik ook zeker naar kijken! Briefje in de AH of Aldi ophangen en je hebt zo een goed bijbaantje. Maar, dit is over het algemeen maar ongeveer 1x in de 2 of 3 maanden, daar moet je rekening mee houden. Je verdient dan nooit zoveel als nu.

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:28

Ik werk bij een uitzendbureau waar je als student in de zorg kunt werken! Het uitzendbedrijf waar ik voor werk heet Aethon, en ik weet dat ze een aantal provincies hebben waar ze werk bieden. Misschien kun je bij hun informeren

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110673
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:28

ODonoghue schreef:
Zal ik binnenkort richting een uitzendbureau en de stal hier verderop bellen!


Stalwerk lijkt me nog een stuk zwaarder als wat je nu doet?

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:32

een bijbaan op een stal is ook zwaar, tenminste boxen uitmesten lijkt mij zwaarder dan vakken vullen.
en je zat te denken in de zorg dan kom je gauw uit op schoonmaken dat is ook zwaar

FemkeVH

Berichten: 101
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 20:45

OleJon schreef:
een bijbaan op een stal is ook zwaar, tenminste boxen uitmesten lijkt mij zwaarder dan vakken vullen.
en je zat te denken in de zorg dan kom je gauw uit op schoonmaken dat is ook zwaar


Bij het uitzendbureau waar ik werk heb ik de functie verzorgende niveau 3, terwijl ik in het derde jaar van mijn hbo-V zit. Ook nog eens goed om werkervaring op de doen

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 20:52

In een supermarkt werken is vooral mentaal zwaar, ik zit vaak 2x 4 uur achter de kassa (pauze van een half uur) en dan na een pauze van een kwartiertje nog 2 uur kassa. Het kassawerk opzich is niet fysiek heel belastend,maar ik moet me dan constant volledig concentreren.
Wat ik nu doe in het verzorgingstehuis of bij mijn verzorgpaard is vooral ontspanning door aanspanning.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 20:53

Deetjeeuh schreef:
Oppassen zou ik ook zeker naar kijken! Briefje in de AH of Aldi ophangen en je hebt zo een goed bijbaantje. Maar, dit is over het algemeen maar ongeveer 1x in de 2 of 3 maanden, daar moet je rekening mee houden. Je verdient dan nooit zoveel als nu.


Heb nu al 2 oppasadressen voor incidentieel :)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:10

ODonoghue schreef:
In een supermarkt werken is vooral mentaal zwaar, ik zit vaak 2x 4 uur achter de kassa (pauze van een half uur) en dan na een pauze van een kwartiertje nog 2 uur kassa. Het kassawerk opzich is niet fysiek heel belastend,maar ik moet me dan constant volledig concentreren.
Wat ik nu doe in het verzorgingstehuis of bij mijn verzorgpaard is vooral ontspanning door aanspanning.


Dan is stalwerk wel ideaal! Frisse lucht, niet teveel mensen.

shannen6
Berichten: 317
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:20

Ik ben student fysiotherapie en doe hetzelfde als FemkeVH! Voor studenten fysiotherapie is dit echter pas mogelijk vanaf het 3e jaar bij dit uitzendbureau. Maar misschien kun je het in gedachten houden.

Moet er wel bij zeggen dat het af en toe behoorlijk zwaar werk is. Ik sta eigenlijk altijd op PG afdelingen (dementeren) en wij staan regelmatig onderbezet en ondergekwalificeerd, waardoor het behoorlijk vermoeiend kan zijn..

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Re: Wat voor bijbaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 21:22

Mailtje eruit gegooid naar de stal :D

floorsil

Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 21:49

Ik heb tijdens mijn studie in de thuiszorg gewerkt. Heb daar ook veel dingen geleerd die later goed van pas kwamen. Ik kreeg veel mensen onder behandeling die in de zorg werkte en wist er dus ook het een en ander van af. Ook verschillende ziektebeelden kwamen al aan bod waardoor je daar wat meer kennis van had. En veel leren om gaan met mensen en niet altijd de makkelijkste.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-17 21:52

floorsil schreef:
Ik heb tijdens mijn studie in de thuiszorg gewerkt. Heb daar ook veel dingen geleerd die later goed van pas kwamen. Ik kreeg veel mensen onder behandeling die in de zorg werkte en wist er dus ook het een en ander van af. Ook verschillende ziektebeelden kwamen al aan bod waardoor je daar wat meer kennis van had. En veel leren om gaan met mensen en niet altijd de makkelijkste.


Hoe ben je hierbij gekomen en in welk jaar was dit?