Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Birgit__

Berichten: 2247
Geregistreerd: 09-10-08
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 14:07

Hoi!

Mag ik me hier ook melden? Ik zit nu in mijn 4de jaar, heb nu nog gewoon les en dan vanaf eind januari/begin februari begin ik met mijn afstudeerstage. Ik studeer trouwens communicatie op Fontys Tilburg. Vind het wel heel spannend hoor, nu het einde in zicht is! Heb helaas nog wel 2 tentamens open staan uit jaar twee die ik in januari moet herkansen.

Hebben jullie allemaal al een afstudeerstage/onderwerp? :)

Flash Nothing compares to you!


marjo1996
Berichten: 827
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:47

Birgit__ schreef:
Hoi!

Mag ik me hier ook melden? Ik zit nu in mijn 4de jaar, heb nu nog gewoon les en dan vanaf eind januari/begin februari begin ik met mijn afstudeerstage. Ik studeer trouwens communicatie op Fontys Tilburg. Vind het wel heel spannend hoor, nu het einde in zicht is! Heb helaas nog wel 2 tentamens open staan uit jaar twee die ik in januari moet herkansen.

Hebben jullie allemaal al een afstudeerstage/onderwerp? :)


Spannend hoor! Veel succes dit jaar

Ik moet voor mijn afstudeeropdracht meewerken aan het vinden van een methode om kankerspecifieke moleculen (DNA, RNA etc.) uit het bloed te halen om vervolgens aan de hand hiervan een diagnose en prognose te kunnen bepalen

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 23:02

Hi!

Bij deze wil ik me ook graag melden! :) Leuk dit topic. Ik ga dit jaar ook afstuderen, heb er bewust voor gekozen om een jaar langer te doen over mijn HBO-Rechten in Leiden. Vanaf eind januari/februari begint de pret. Alle vakken etc. heb ik al gehaald, dus heb nu tot die periode even niets. Alleen het zogenoemde 'CV-building' en genieten van het studentenleven. :D

Heb helaas nog geen afstudeerstage gevonden... Is dat voor jullie ook lastig om te vinden? Veel vraag naar, weinig aanbod. Tips waar ik moet zoeken zijn meer dan welkom!!

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 22:07

Welkom!
Wat een leuke uiteenlopende vakgebieden :D
@MyHorseGirl, ik zie dat je Rechten studeert, daar weet ik het fijne niet van. In mijn vakgebied is voldoende vraag naar stagiairs, maar het helpt ook om zelf een keer te bellen of mailen, met je profiel en waar je naar op zoek bent, en of zij iets hebben.

Hier deadline-stress... De 80% versie moet 8 december in worden gelevert, en ik ben er afgelopen week achter gekomen dat die versie eigenlijk al bijna af moet zijn. Zo van, na 8 december alleen nog feedback verwerken en wat puntjes op de I. Pffff, heb nog vijf weken......

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

Eef_Bam

Berichten: 4086
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 23:35

Hoi, ik wil me ook graag melden :wave: .

Ik heb afgelopen jaar een master data science afgerond in Tilburg, en hoop in 2018 mijn andere master (methoden en statistiek) af te ronden en helemaal afgestudeerd te zijn. Mijn vorige afstudeerproject moest ik eigenlijk kiezen uit een reeks voorstellen van de opleiding, maar daar zat weinig echt uitdagends en interessants bij. Uiteindelijk toch zelf een stage bij een bedrijf geregeld, kreeg daarbij wel behoorlijk tegengas vanuit de uni. Maar uiteindelijk heb ik het er doorheen gekregen en een hele fijne en leerzame ervaring gehad. Als ik niet verder was gaan studeren had ik daar ook kunnen blijven werken.

Dit jaar hoef ik alleen nog mijn scriptie (45 ECTS) te schrijven, dat doe ik bij het UMC. Bij deze master hadden ze 3 keer zoveel afstudeerprojecten al studenten, dus genoeg om uit te kiezen, en gelukkig wel uitdagend. Merk alleen wel dat de vrijheid die ik hier krijg op dit moment tot niet zoveel productiviteit leidt als ik zou willen :') . Tijd om mezelf dus een schop onder mijn kont te geven :Y) .

nardxash

Berichten: 3997
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:49

Eerste examen vandaag gehad en ging super goed nu wachten op het cijfer

i Will never let you go
Sonic<3 28-08-2004/07-08-2013
Nard 5-07-2001( forever my once in a lifetime horse)
DJ 1-2-2014

Marjo

Berichten: 37201
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:01

Jaa eindelijk kan ik me ook oprecht melden. Ik ben bezig met mijn afstudeeropdracht en hoewel er een hoop obstakels zijn al (zo ben ik al 2 maanden aan mijn voorstel bezig) heb ik er vertrouwen in dat het gaat lukken.

Ben helemaal klaar met studeren na 6 jaar (2 jaar vertraging) :')

Jorex

Berichten: 9924
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:26

Eef_Bam schreef:
Hoi, ik wil me ook graag melden :wave: .

Ik heb afgelopen jaar een master data science afgerond in Tilburg, en hoop in 2018 mijn andere master (methoden en statistiek) af te ronden en helemaal afgestudeerd te zijn. Mijn vorige afstudeerproject moest ik eigenlijk kiezen uit een reeks voorstellen van de opleiding, maar daar zat weinig echt uitdagends en interessants bij. Uiteindelijk toch zelf een stage bij een bedrijf geregeld, kreeg daarbij wel behoorlijk tegengas vanuit de uni. Maar uiteindelijk heb ik het er doorheen gekregen en een hele fijne en leerzame ervaring gehad. Als ik niet verder was gaan studeren had ik daar ook kunnen blijven werken.

Dit jaar hoef ik alleen nog mijn scriptie (45 ECTS) te schrijven, dat doe ik bij het UMC. Bij deze master hadden ze 3 keer zoveel afstudeerprojecten al studenten, dus genoeg om uit te kiezen, en gelukkig wel uitdagend. Merk alleen wel dat de vrijheid die ik hier krijg op dit moment tot niet zoveel productiviteit leidt als ik zou willen :') . Tijd om mezelf dus een schop onder mijn kont te geven :Y) .


Dit is zo herkenbaar haha. Ik heb nu net mijn scriptie ingeleverd en mijn tijdsplanning was echt dat ik alles in zo ongeveer 5 dagen geschreven heb van de eerste versie en nu weer vijf dagen heb geschreven met de nodige afleiding tussendoor aan het verbeteren :+
Alleen was mijn scriptie 5 ECTS dus heel erg klein. Wel gekoppeld aan een researchcursus van 10 ECTS.
Mijn bachelorscriptie ging over invasieve zeewiersoorten in de Waddenzee en wat deze allemaal kunnen gaan aanrichten als de temperatuur blijft stijgen. Ik heb in overleg met de studieadviseurs mijn scriptie ook buiten het reguliere pad om geschreven, want ik moet hierna dus nog drie vakken doen. Volgende week zal ik even weer een gesprek inplannen om te vragen over het hoe en wat met betrekking tot het inleveren van de digitale versie en het invoeren van het cijfer mits het een voldoende is. Eerst maar eens het cijfer afwachten. Het onderwerp zelf verzinnen was bij mij wel een drama haha, heb ik uiteindelijk twee weken over gedaan :')

Alex en Jorie <3

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 21:16

Mag ik mij ook melden?
Ik studeer HBO Verpleegkunde op de NHL in Leeuwarden en ben druk bezig met afstuderen. Ik hoop rond begin december mijn scriptie af te hebben. Ik heb alleen een vraagje met betrekking tot het analyseren van je data. Ik doe een kwalitatief onderzoek en heb dus interviews afgenomen en uitgewerkt. Vanuit school werd aangeraden om met atlas Ti te werken maar vervolgens weet niemand hoe het werkt. Weet iemand van jullie misschien hoe het werkt?Ik ben nu aan het coderen geweest en daar kan ik dus networks van maken maar ik begrijp niet echt het nut daarvan. Want dan heb ik dus van die Networks waar alleen de onderwerpen codes van de quotes in staan maar niet de quotes zelf dus wat heb je er dan eigenlijk aan? Ik heb verschillende filmpjes op YouTube gekeken maar Atlas Ti heeft niet echt meerwaarde geloof ik. Je kan het net zo goed via word office werken met kleurtjes. Of doe ik het gewoon helemaal verkeerd?
Helaas kan mijn docent het mij ook niet uitleggen want hij werkt nooit met dat programma en mijn klasgenoten zijn nog niet met analyseren bezig. Dus ik weet het allemaal niet zo goed.

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:52

Ik ben momenteel aan het worstelen met de operationalisatie. Moeten jullie dit ook allemaal doen binnen je onderzoek? Doen jullie überhaupt een onderzoek als afstuderen? :)

Ikmisjezo Y;( ;(
Those we loved but lost are no longer where they were
but are always where we are.. ♥

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 15:56

Operationalisatie, is dat je research design? Over hoe je je onderzoek gaat uitvoeren? Wat mij vaak helpt is om soortgelijke onderzoeken te lezen en hier inspiratie uit op te doen.

Ik ben ondertussen bezig met mijn 2e master thesis. Heb zojuist mijn draft proposal ingeleverd en de eerste feedback was zeer positief.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:00

Mag ik me ook melden :)?

Ik loop nu stage en ga voor dit bedrijf onderzoek doen in Rwanda begin volgend jaar. Dat onderzoek gebruik ik dan voor m'n scriptie en dan ben ik hopelijk in augustus klaar! Ik zit er nog over na te denken om een tweede master te doen in Nederland, maar dat zie ik nog wel.
Ik studeer trouwens African Studies (MA) aan de University of Copenhagen en zal dus waarschijnlijk in April/Mei (afhangende van wanneer ik terug kom uit Rwanda) terug verhuizen.

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:03

Operationalisatie is het meetbaar en bruikbaar maken van je begrippen om hier vervolgens je interviewvragen uit te laten voortvloeien :) Er schijnt een schema voor te zijn, maar die heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden :)

Ikmisjezo Y;( ;(
Those we loved but lost are no longer where they were
but are always where we are.. ♥

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:05

Ah zo, dan alsnog denk ik dat literatuur kan helpen.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:32

Venix schreef:
Operationalisatie is het meetbaar en bruikbaar maken van je begrippen om hier vervolgens je interviewvragen uit te laten voortvloeien :) Er schijnt een schema voor te zijn, maar die heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden :)


Dit kan inderdaad heel lastig zijn, zeker als je vooral qualitative onderzoek doet... Ik gebruik vaak soortgelijke onderzoeken voor inspiratie.

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:45

Tutti_Frutti schreef:
Venix schreef:
Operationalisatie is het meetbaar en bruikbaar maken van je begrippen om hier vervolgens je interviewvragen uit te laten voortvloeien :) Er schijnt een schema voor te zijn, maar die heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden :)


Dit kan inderdaad heel lastig zijn, zeker als je vooral qualitative onderzoek doet... Ik gebruik vaak soortgelijke onderzoeken voor inspiratie.

Deze ben ik inderdaad aan het zoeken, maar ik wordt er helaas nog niet wijzer van.. :) Maar bedankt!

Ikmisjezo Y;( ;(
Those we loved but lost are no longer where they were
but are always where we are.. ♥

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:54

Wat voor studie doe je en waar gaat je onderzoek over? Methodologie hangt natuurlijk heel erg van je onderwerp en academisch perspectief af!

CCCCC

Berichten: 5152
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:57

Mag ik mij ook melden?

Ik ben laatstejaars student Food & Business aan de HAN in Nijmegen. Vanaf februari zal ik ook gaan afstuderen.. Bedrijf en opdracht zijn al bekend! Ik ga dit doen bij Danone, heel veel zin in! Wel spannend, zo het einde van m'n studie. Ik doe nu overigens mijn minor.

Ik ga overigens een baan zoeken na mijn afstuderen. Ik heb getwijfeld over een master aan de WUR, maar denk dat ik in mijn vakgebied (Food Quality) het ook prima red met m'n HBO.

Venix

Berichten: 1747
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: where the heart belongs ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:10

Tutti_Frutti schreef:
Wat voor studie doe je en waar gaat je onderzoek over? Methodologie hangt natuurlijk heel erg van je onderwerp en academisch perspectief af!


Ik studeer Sociaal Pedagogische Hulpverlening. Mijn onderzoek gaat over de meerwaarde van het inzetten van beeldmateriaal (als in instructiefilmpjes door de cliënten zelf gemaakt) in de begeleiding van mensen met een licht verstandelijke beperking.

Ikmisjezo Y;( ;(
Those we loved but lost are no longer where they were
but are always where we are.. ♥

_Lobke_

Berichten: 1200
Geregistreerd: 17-07-12

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 22:32

@venix: in een operationaliseringsschema zet je alles wat je meet. Dit maak je op basis van je theoretisch kader. Heb je die al helemaal af?


Tova

Berichten: 1031
Geregistreerd: 28-05-09
Woonplaats: Drempt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 22:55

Ik meld me. 15 januari moet ik uiterlijk alles inleveren. Mijn streven is om voor de kerstvakantie zoveel mogelijk in te leveren. Zit nu te worstelen met mijn verbeterplan, als iemand tips heeft, of duidelijk voor mij heeft wat er allemaal in moet, graag :')

Karma is a Bitch ~~}>

Anoniem

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:18

Oh jongens ik wil m'n geluk en blijdschap delen met jullie!

2 weken terug had ik 2 tentamens. 1 tentamen nog uit jaar 2 die ik telkens net niet haalde (5.4tjes enzo). 2 weken terug dus voor de 5e keer gemaakt een een dikke 8,5 gehaald!!

Ook had ik het afgelopen blok mijn eerste minor waar ook een tentamen aan vast zat. 1e keer haalde ik een 4,5 (ik had een flinke buikgriep) en bij de herkansing haalde ik een 9,5!!!!

Als ik beide niet had gehaald mocht ik niet starten met afstuderen in februari. Nu mag ik waarschijnlijk gewoon starten met afstuderen!!! :D

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 10:54

zijn er hier mensen die op EARES Barneveld zitten en de opleiding paraveterinair dierenarts assistent doen? zo ja, wat vinden jullie van die opleiding?

❤️✨Sintra✨❤️

Marjo

Berichten: 37201
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:30

AylaB schreef:
zijn er hier mensen die op EARES Barneveld zitten en de opleiding paraveterinair dierenarts assistent doen? zo ja, wat vinden jullie van die opleiding?

Ik heb deze opleiding gedaan en ben in 2012 afgestudeerd. Weet niet hoezeer dit veranderd is de afgelopen tijd maar ik heb het goed naar mijn zin gehad. Ik deed wel de verkorte opleiding voor havisten.

Ik vond het toen een leuke opleiding. Veel praktijk en hetgeen wat je in theorie leerde bracht je ook in de praktijk wat heel fijn is. Daarbij loop je leuke stages (oke alleen de schapenstage vond ik k. Maar dat had met andere dingen te maken).

Waarom twijfel je? Mag ook in PB om het hier ontopic te houden

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:43

oh hihi nee hoor totaal geen twijfel dus kan gewoon hier! ik doe momenteel 4 HAVO dus ik moest van mijn school naar opleidingen kijken en aangezien ik dierenarts wil worden (waar ik vwo voor nodig heb) kwam deze school het dichtst bij en het leek mij ook gewoon een onwijs leuke school (voor zover school leuk kan zijn) en mij is verteld dat als je havo doet het een aanrader is om eerst verkort mbo te doen (2 jaar) en dan hbo (4 jaar) wat ik dus ook van plan ben (wel eerst even m'n examen halen volgend jaar hahaha) en als ik dan nog verder wil om dierenarts te worden kan ik diergeneeskunde gaan studeren (ipv eerst vwo nog te doen)...dus ik was gewoon benieuwd naar mensen hun ervaringen, wat ze ervan vonden, wat de plus- en minpunten waren, of ze last hadden van de reistijd (want ik hoorde dat heellll veel mensen er echt ver vandaan wonen, zo ook ik helaas).
ik ben trouwens wel benieuwd wat jij daarvan vond? weet jij toevallig ook hoelaat de school begint (en eindigt) en hoevaak je een jaar ook weekend dienst heb?

❤️✨Sintra✨❤️


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers