Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 19:16

De aansluiting aan de silo, het feit dat ik voor het eerst met een vrachtauto in nederland reed


Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 01:41

Vandaag geslaagd voor mijn C rijbewijs. Nog heel onwerkelijk voelt het. Les vorige week donderdag ging zo slecht dat ik even in de put zat. Nu nog een uurtje les gehad van tevoren en alleen maar lol gehad met de instructeur. Want het rijden ging gewoon "lekker vanzelf". Ik was echt aan het genieten dat het zo lekker liep. Examen ging ook lekker en had er een goed gevoel over. Nu op naar CE. Morgen nog examen laden en lossen en dan heb ik code 95 ook compleet. Gaat snel! En ben zo blij dat ik eindelijk heb gedurfd de stal te zetten :D

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:56

Gefeliciteerd mellow!!!

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:44

Dank je wel!

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:24

Ik had mij vandaag vastgereden _-:(

Vanmorgen half 5 begonnen met laden, moest naar een dorp en boer die ik niet ken. En ehm ja, had mn collega's gevraagd... Die zeiden ja je moet links zodra als je het dorp in komt en dan is daar links een puinweg daar moet je in.
Dus ik rij de eerste links, rij de puinweg in... En ineens dacht ik euhhhh dit ziet er niet meer uit als een puinweggetje... Was het overgegaan in een zand/modderweg en ehm ja ik zat vast.

Heb nog kort geprobeerd eruit te komen maar hij was al aan het slippen.
Ben toen naar een boer gelopen die mij ca een uur later eindelijk kon helpen(hij moest eerst zn koeien verladen die hij had verkocht)
Met een claas telescooplader heeft hij mij toen eruit getrokken.
Was 20 cm naast mij zon diepe diepe sloot.
Het was toch echt flink spannend... Maar de navigatie wou ook echt dat ik daar langs ging dus ik dacht er verder niet over na.
De boer heeft mij toen kunnen vertellen hoe ik dan wel bij die andere boer kon komen...

Maarja, dat hebben we dan ook maar weer beleefd _O-

Fangio

Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:11

Wat leuk dat ik dit topic nu tegen kom!
Ik heb vanochtend mijn eerste rijles voor het C rijbewijs gehad. Theorie en medische keuring zijn wel al achter de rug.

@hagelslag, vastrijden zou echt mijn worst nightmare zijn geloof ik, na een ongeluk veroorzaken dan.

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:19

Ik zou zeggen welkom!! En succes met je lessen.
En ehm dat vast rijden was zo echt niet leuk.... Was ook echt creapy om eruit getrokken te worden...

Heb gistermn ubersexy werkkleding gekregen _O-
Ff mn hoofd eraf gehaald _O-
Afbeelding
Opzich past het alleen heb ik een thermoleggings er onderaam

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:57

Fangio schreef:
Wat leuk dat ik dit topic nu tegen kom!
Ik heb vanochtend mijn eerste rijles voor het C rijbewijs gehad. Theorie en medische keuring zijn wel al achter de rug.

@hagelslag, vastrijden zou echt mijn worst nightmare zijn geloof ik, na een ongeluk veroorzaken dan.

Ik ken mensen die vinden dat ze niet gereden hebben als ze niet minstens een keer vast gezeten hebben :D

Ik heb sper op het diff, al vraag ik me af of dat in gevallen als Hagelslag aanhaalt eigenlijk nog wel iets toe zou voegen.

Welkom en veel succes met lessen. Niet vergeten het ook leuk te vinden :D

@Hagelslag: :)ddd
Impressive }:)

Maar praktische werkkleding is erg fijn. Ik heb ook wat kleding van m'n baas en dat is fijn spul om te dragen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 13:53

@mellow super gefeliciteerd!! *\o/*

@hagelslag dat is lekker handig en slim maar gelukkig goed afgelopen! En je kleding is inderdaad wel super sexy _O-

@fangio, veel succes! En welkom in het topic

Ik heb ook goed nieuws, gister geslaagd voor mijn C! Volgende week aanvragen en als ik m binnen mag mag ik meteen rijden hoe eerder hoe liever zeiden ze op mijn bedrijf!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:52

Ik wil me hier ook graag melden, lees al een tijdje mee.

Ik ben bij het beroep uitgekomen door het zij-instroom traject van het sectorinstituut transport en logistiek, wat betekent dat ik maar 10% van de opleiding zelf hoef te betalen. Leek me het ideale moment om mijn C rijbewijs te gaan halen!
Inmiddels mijn theorie gehaald. Bij techniek was ik echt bang dat ik het niet zou halen, maar de vragen waren gelukkig erg makkelijk in verhouding tot de stof :o

Volgende vrijdag toets besloten terrein, ik haat achteruit inparkeren dus dat wordt nog feest.

Ik hoop eigenlijk stiekem om hier wat tips te kunnen krijgen, maar vind het zeker ook leuk om gewoon te lezen wat iedereen meemaakt!

<3 Tirzah & Serena <3

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:51

Achteruit inparkeren is veel kijken en weinig doen.

Kijk waar je staat; kijk waar je heen wil, kijk hoe je auto ervoor staat (positie, wielstand) en begin met zachtjes rollen. Vervolgens stuur je een HEEL KLEIN BEETJE en kijk je wat er gebeurt. Als je niet op de goede koers zit, stuur je nog een heel klein beetje. Net zo lang tot je wel op koers ligt en dan zet je 'm neer waar ie moet staan.

Ergens in het topic staan wel wat filmpjes (als je even op mijn posts zoekt alhier, zie je mijn vraag langs komen en daaronder staan wat zinvolle links).

Die toets besloten terrein laat eigenlijk heel dom maar een ding zien: voertuigkennis/beheersing.
Dat is natuurlijk wel een heel cruciaal stukje vaardigheid als chauffeur maar als je weet wat je auto kan, stelt het geen ruk voor. En daar zit ook meteen de adder onder het gras: voertuigkennis en -beheersing is nou net een van die dingen die je voornamelijk leert door heel veel vlieguren.

Laat je dus vooral niet opjagen. Blijf eerst kijken en dan doen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 19:57

Gefekiciteerd applepappel!!
En welkom junia. Chauffeurs worden gezocht ;-)

Afbeelding
Mn vrachtwaggel.
Gister mn eerste beschadiging aan mn vrachtwaggel gereden. Lag eeb grote steen in de weg -O-

Afbeelding

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 22:19

Ik ben vanmorgen geslaagd voor mijn C rijbewijs! Helemaal in de wolken haha :D
Gelijk het rijbewijs aangevraagd bij het gemeentehuis en nu 5 dagen wachten, als ik het binnen heb mag ik direct aan de slag. Mijn werkgeefster was ook super blij.

Ik had gelukkig een makkelijke examinator, want ik schakelde een paar keer te vroeg op en was soms iets aan de late kant met handelen bij wegversmallingen, waardoor ik dan net wat rollend vermogen verloor. Het kijkgedrag was wel heel goed dus ik kan veilig de weg op en dan lekker meters maken.

Ik ga ook nog door voor CE straks, heb er zoveel zin in!

Hagelslag die schade lijkt mee te vallen. Is het inmiddels opgelost?

<3 Tirzah & Serena <3

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 00:44

Kijken is inderdaad belangrijker dan schakelen. Gefeliciteerd!
Enne, C-E is echt kippetje-eitje :j

Vanmorgen Appeltje weer even uitgelaten. Tank volgegooid en tot de ontdekking gekomen dat 50km/h een waardeloos tempo is. in 4 loopt ie eigenlijk wat veel toeren (1900) maar in vijf ben ik met 1400 toeren al illegaal bezig en minder vindt ie eigenlijk niet zo leuk. Beetje een dingetje dus, te meer omdat ik de exacte afwijking van de teller nog niet weet.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:38

Junia, gefeliciteerd!!!

Ik had laatst nog een stuk plastic in mn buis/voer.
Ik dacht al wat doet hij raar bij het uitblazen. De druk werd steeds hoger. Ook als ik de keteldruk regelaar open deed(lucht af laten dus).
Toen ik weer ging laden ben ik bovenop geklommen en alle ketels van binnen goed bekeken met een zaklamp... Niks raars gezien.
En toen kwam ik bij de 3de boer en dacht huh, waar de slang aan moet steekt iets wits uit....
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gelukkig kon ik hem er zelf simpel uithalen. Maar euh ja 1 van alle boeren heeft waarschijnlijk plastic in zn voer. Dus direct contact gehad met de planners

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 13:10

Dat is een flink stuk plastic!!!

<3 Tirzah & Serena <3

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-17 15:18

Ja, was ongeveer 4-5 bij 10 cm

Fangio

Berichten: 2556
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:53

Gefeliciteerd Junia!
Ik ben gisteren ook geslaagd voor mn C rijbewijs! Onwijs veel geluk gehad dat mn examen nog door ging, meisje na mij mocht ook nog starten met haar examen, maar daarna gingen ze alle examens aflassen!
Vanmiddag al op het gemeentehuis geweest om mn nieuwe rijbewijs aan te vragen.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:28

ikke schreef:
Overigens heb ik het even nagetrokken: ijken van de Tacho is weldegelijk onderdeel van de APK-keuring. Het kan dus in principe niet zo zijn dat een auto die tacho-plicht heeft, geen geijkte tacho heeft maar wel APK-goedkeur.

Dit is niet waar hoor, Ikke. ;)
Apk is -normaal gesproken- jaarlijks, waar het ijken van de tacho iedere twee jaar moet gebeuren. En dat kan best op heel verschillende data gebeuren, met maanden ertussen. Staat echt los van elkaar! (Het is natuurlijk wel zo makkelijk om het op dezelfde dag te doen. Maar ik heb er twee bij die in november Apk gekeurd moeten maar waarvan in mei, om de twee jaar de tacho geijkt moeten worden. En dat komt weer omdat ze ooit aangepast -en rdw goedgekeurd- zijn om met gevaarlijke stoffen te mogen rijden. De keuring van de tacho is toen op de oorspronkelijke datum blijven staan)
Dus een auto kan best een geijkte tacho hebben, terwijl de Apk is verlopen. Of andersom.


ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:35

sflj schreef:
ikke schreef:
Overigens heb ik het even nagetrokken: ijken van de Tacho is weldegelijk onderdeel van de APK-keuring. Het kan dus in principe niet zo zijn dat een auto die tacho-plicht heeft, geen geijkte tacho heeft maar wel APK-goedkeur.

Dit is niet waar hoor, Ikke. ;)
Apk is -normaal gesproken- jaarlijks, waar het ijken van de tacho iedere twee jaar moet gebeuren. En dat kan best op heel verschillende data gebeuren, met maanden ertussen. Staat echt los van elkaar! (Het is natuurlijk wel zo makkelijk om het op dezelfde dag te doen. Maar ik heb er twee bij die in november Apk gekeurd moeten maar waarvan in mei, om de twee jaar de tacho geijkt moeten worden. En dat komt weer omdat ze ooit aangepast -en rdw goedgekeurd- zijn om met gevaarlijke stoffen te mogen rijden. De keuring van de tacho is toen op de oorspronkelijke datum blijven staan)
Dus een auto kan best een geijkte tacho hebben, terwijl de Apk is verlopen. Of andersom.

Volgens mijn garage is geijkt zijn van de tacho onderdeel van de APK, dus een geijkte tacho zonder APK kan nog wel maar andersom niet, volgens mijn garage dus.

Ik heb er de eisen niet op nageslagen!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:30

Gefeliciteerd Fangio!
Ik bel morgen even naar het gemeentehuis of mijn rijbewijs al klaarligt.
Mijn werkgeefster heeft haast hahaha, ik ben eigenlijk donderdag al nodig en vrijdag sowieso.
Dat wordt de eerste keer zelf op pad, ik ben al veel met collega's meegereden maar zonder zelf te mogen rijden (behalve inparkeren op het terrein).
Beetje spannend vind ik het wel, de wagen is een stukje langer en hoger dan de wagen waarmee ik heb gelest en ik heb dan natuurlijk ook ineens spullen van de klant bij me. Ik heb er wel onwijs veel zin in!

<3 Tirzah & Serena <3

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 23:32

Wat stoer al die meiden die op de vrachtwagen rijden *\o/* ! Zou ik ook wel willen, helaas vind ik het al een hele opgave om in een Renault Twingo te rijden, dus niet voor mij weggelegd. Lijkt me geweldig, zelfstandige baan en je komt op veel plekken :D .

hagelslag
Berichten: 8984
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:55

Mazida schreef:
Wat stoer al die meiden die op de vrachtwagen rijden *\o/* ! Zou ik ook wel willen, helaas vind ik het al een hele opgave om in een Renault Twingo te rijden, dus niet voor mij weggelegd. Lijkt me geweldig, zelfstandige baan en je komt op veel plekken :D .



Oh my dan koop een andere auto :-P. Grapje, maar euhh ik zou echt bang zijn in een twingo... Mij te klein. Ooit in 1 meegereden dat was meer dan genoeg

Junia

Berichten: 2230
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Oosteind

Re: Vrachtwagen chauffeuses (in opleiding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 20:45

Eerste eigen rondje zit erop en ik heb alles heel gelaten!
Alleen schakelen ging even moeilijk, op de leswagen zat zo'n klein pookje dat ik alleen maar naar voren of naar achteren hoefde te tikken. De wagen waar ik nu op rijd heeft nog een "echte" pook, gelukkig kon een collega even helpen en lukte het uiteindelijk, maar in eerste instantie kreeg ik hem alleen in 2,4,7 en 8 hahaha.

<3 Tirzah & Serena <3

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 23:53

Junia schreef:
Eerste eigen rondje zit erop en ik heb alles heel gelaten!
Alleen schakelen ging even moeilijk, op de leswagen zat zo'n klein pookje dat ik alleen maar naar voren of naar achteren hoefde te tikken. De wagen waar ik nu op rijd heeft nog een "echte" pook, gelukkig kon een collega even helpen en lukte het uiteindelijk, maar in eerste instantie kreeg ik hem alleen in 2,4,7 en 8 hahaha.

Leuk hè, al die moderne techniek, als je daarna weer ouderwets door de olie moet roeren.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kimmie25501, vierhoef en 69 bezoekers