Afstudeerders 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:00

Mag ik me ook melden :)?

Ik loop nu stage en ga voor dit bedrijf onderzoek doen in Rwanda begin volgend jaar. Dat onderzoek gebruik ik dan voor m'n scriptie en dan ben ik hopelijk in augustus klaar! Ik zit er nog over na te denken om een tweede master te doen in Nederland, maar dat zie ik nog wel.
Ik studeer trouwens African Studies (MA) aan de University of Copenhagen en zal dus waarschijnlijk in April/Mei (afhangende van wanneer ik terug kom uit Rwanda) terug verhuizen.


Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:32

Venix schreef:
Operationalisatie is het meetbaar en bruikbaar maken van je begrippen om hier vervolgens je interviewvragen uit te laten voortvloeien :) Er schijnt een schema voor te zijn, maar die heb ik tot op heden nog niet kunnen vinden :)


Dit kan inderdaad heel lastig zijn, zeker als je vooral qualitative onderzoek doet... Ik gebruik vaak soortgelijke onderzoeken voor inspiratie.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 16:54

Wat voor studie doe je en waar gaat je onderzoek over? Methodologie hangt natuurlijk heel erg van je onderwerp en academisch perspectief af!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:58

Wat frustrerend dat die communicatie zo traag is! Met supervisor en begeleider bedoel je de mensen van je stage-bedrijf of via de uni?

Ik heb vorige week mijn stage-rapport ingeleverd en hopelijk wordt die snel goedgekeurd :)!
Nu de eerste stapjes richting een scriptie aan het zetten....
Ondertussen loopt mijn stage door met een pilot onderzoek hier in Rwanda, maar de producten zijn nu al minstens 2(!!!) maanden vertraagd dus zit hier af en toe een beetje voor jan met de korte achternaam voor m'n gevoel. Dat onderzoek zou ook deel uitmaken van m'n scriptie maar daar ga ik nu dus niet meer vanuit...
Hoop dus wat interviews te kunnen doen bij verschillende instanties en bedrijven en er nog een andere draai aan te geven. Ik ga overigens schrijven over public-private partnerships binnen de solar/renewable energy sector (critical discourse analysis)

Vind overigens 2700 woorden heel kort voor een complete scriptie :oo! Mijn bachelor schriptie was ongeveer 12000 woorden en voor mn MA zal dit waarschijnlijk 3x zo veel zijn (HELP!)
Exacte studies zijn altijd wat beknopter in stof maar 2700 is wel erg weinig!

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Afstudeerders 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:13

En je hebt geen telefoon nummer waar je op kan bellen oid?

Wel gaaf als je scriptie gepubliceerd wordt natuurlijk, maar snap dat je even lak had aan die wordcount. Maar als je toch al wat sollicitaties hebt... ;)

Ik zit de afgelopen dagen een beetje in de stress over wat ik na mijn Rwandese avontuur en scriptie ga doen.... Wil ik nog een master in NL gaan doen, hoe ga ik op de banenmarkt liggen etc. (mijn voorspelling: heel slecht :'))


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 70 bezoekers