Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:23

Ik durf niet te zeggen of het hier goed staat,
maar kon zo even niet bedenken waar ik het anders moest plaatsen. Excuses als het verkeerd staat!

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar een handelsnaam voor hobbymatige verkoop van frontriemen. (Wellicht ook halsbanden als het leuk blijft)

Ik heb inmiddels wat spulletjes binnen en wil gewoon voor de fun naast het werk wat frontriemen gaan maken, de reden dat ik een handelsnaam eraan wil plakken is,
1 omdat het gewoon leuk is
2 STEL dat het het een succes is (durf te dromen := ) wil ik er een bedrijfsnaam van maken en grootser opzetten.

Nu heb ik natuurlijk zelf ook al wat na zitten denken en wil graag iets met de naam van mijn paard erin.
Zijn naam is Don Damaro, roepnaam Don dus ik had al aan onderstaande opties zitten denken:
DD Design
DD Creations
DD Jewels

Helaas zijn deze namen allemaal al in gebruik dus geen optie, toen kwam de naam van mijn 1ste paard naar boven om daar misschien een mix van te maken. Haar naam was Vajra.

Wie kan me helpen met het verzinnen van een handelsnaam, die nog niet in gebruik is??

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:29

Ik moest gelijk denken aan 'On Front!' En misschien kun je daar de naam van 1 van je paarden aan plakken?

Persoonlijk ben ik niet zo van de (naar mijn mening) tuttige namen met woorden als Jewels of Design. Een makkelijke korte goed uit te spreken naam pakt mij sneller.

Met On Front! benoem je gelijk wat je doet, frontriemen. En suggereer je dat vooraan staat met deze producten, namelijk on front .

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:43

Eens, juist het feit dat alle namen al bezet zijn, zegt iets over hoevaak een degelijke naam voorkomt. Niet een naam die je makkelijk onthoud, iets wat wel handig is als je er verder mee wilt. Ik ga nog even nadenken of ik een leuke/pakkende naam weet!

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:47

He dat is toeval, ik zat ook met front te stoeien..

Idd 'on front' of 'frontlijn - de lijn exclusieve frontriemen'

mvdende

Berichten: 5686
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:53

Ik zou je wel willen adviseren erg goed te kijken naar wat volgens de belastingdienst mag. Eigenlijk start je een eigen bedrijf. Volgens mij mag je een heel klein beetje verdienen aan je bedrijf zonder dat je er belasting over moet betalen.
Ook gelijk je naam officieel vastleggen. Anders heeft iemand anders hem binnenkort. Officieel is eigenlijk alleen via kamer van koophandel.

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:54

Monster_tos schreef:
Ik moest gelijk denken aan 'On Front!' En misschien kun je daar de naam van 1 van je paarden aan plakken?

Persoonlijk ben ik niet zo van de (naar mijn mening) tuttige namen met woorden als Jewels of Design. Een makkelijke korte goed uit te spreken naam pakt mij sneller.

Met On Front! benoem je gelijk wat je doet, frontriemen. En suggereer je dat vooraan staat met deze producten, namelijk on front .

Hoppa jij knalt er gewoon meteen even en lekkere pakkende naam uit! Die gave heb ik dus niet -O- deze gaat op de lijst! Thanks!


miramii schreef:
Eens, juist het feit dat alle namen al bezet zijn, zegt iets over hoevaak een degelijke naam voorkomt. Niet een naam die je makkelijk onthoud, iets wat wel handig is als je er verder mee wilt. Ik ga nog even nadenken of ik een leuke/pakkende naam weet!

100% mee eens. Mijn probleem is dat als ik eenmaal iets in mn hoofd heb ik daarin blijf hangen en dus niet verder meer kom :')


yvje86 schreef:
He dat is toeval, ik zat ook met front te stoeien..

Idd 'on front' of 'frontlijn - de lijn exclusieve frontriemen'

Kijk de creatieve breinen zijn als aan het draaien *\o/* vind de gedachten wel heel leuk! Alleen vind frontlijn dan net iets teveel klinken als frontline als in vlooiendruppels :+ sorry haha

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 10:58

mvdende schreef:
Ik zou je wel willen adviseren erg goed te kijken naar wat volgens de belastingdienst mag. Eigenlijk start je een eigen bedrijf. Volgens mij mag je een heel klein beetje verdienen aan je bedrijf zonder dat je er belasting over moet betalen.
Ook gelijk je naam officieel vastleggen. Anders heeft iemand anders hem binnenkort. Officieel is eigenlijk alleen via kamer van koophandel.

Daar ben ik ook al mee bezig, uitzoeken waar die grens ligt. Ik ga er niet vanuit honderden euro’s per maand te gaan verdienen hiermee (nog miet althans)

Heb voorheen een zelfstandige onderneming gehad als nagelstyliste naast mijn huidige baan en kreeg uiteindelijk te horen dat ik geen aangifte meer hoefde te doen omdat het te weinig was.
Maar voor de naam is het zeker niet verkeerd om vast te leggen bij de KvK :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:58

Ik zou er dan wel 'in front' van maken op je lijst, want 'on front' is geen Engels.

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:33

Rije schreef:
Ik zou er dan wel 'in front' van maken op je lijst, want 'on front' is geen Engels.


Volgens mij bestaat on front wel maar is het meer Amerikaans en dan een soort uitdrukking.
Back on front. Of Staying on front.
Volgens mij heeft het te maken met bovenaan staan, vooraan staan.

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:45

Er zijn zat merknamen die niet correct engels zijn, laat je daar niet door weerhouden.

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:47

Don on Front :+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:47

Misschien wordt het gezegd, maar het is absoluut niet correct :n En daar zou ik zeker met een bedrijfsnaam heel erg mee uitkijken. Ik zou daar als potentiële klant bijvoorbeeld ontzettend op afknappen.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:51

Supervixen schreef:
Er zijn zat merknamen die niet correct engels zijn, laat je daar niet door weerhouden.

Al is het grammaticaal helemaal fout, als het leuk klinkt dan vind ik het prima.
On Front vind ik in dit geval ook beter klinken dan In Front.

Jolien87

Berichten: 17407
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 12:52

Ik vind grammaticaal incorrecte bedrijfsnamen altijd erg onprofessioneel overkomen.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:03

Voor mij ligt het er meer aan op welke manier :j

wishmelucky

Berichten: 429
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: W-vl

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:08

Maak er gewoon 'Don front' van, dan is een deel van je paard eral in verwerkt :)

Anoniem

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:13

Damarovski? Ivm swarovski?

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:18

Ik denk dat je met de naam Damaro ook wel wat kan.
Damaro Design, Damaro frontriem.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:49

On front bestaat niet, ook niet in het Amerikaans Engels.
In the front bestaat, maar dat betekent in het vorenste deel van bv. een huis.
Als je vooraan bedoelt moet het inderdaad zijn in front.

On front klinkt naar ons taalgevoel 'beter',
omdat je in het Nederlands aan (de) kop staat.
In het Engels sta je in (de) kop, en als je Nederlandstalig bent wringt dat.

Jammer, maar Rije heeft gelijk.
Er zullen altijd klanten zijn die zich ergeren aan een bedrijfsnaam die steenkolen Engels is.

Een bedrijfsnaam met de naam van je paard in verwerkt is volgens mij onzin.
Dat is voor jou herkenbaar, maar niet voor je klanten.
Tenzij je echt de exclusieve toer wil opgaan, maar dat is een heel lange weg, die grote investeringen vraagt.

Het beste is natuurlijk frontriemshop, of iets dergelijks, maar die bestaat al.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:55

Gewoon: DD Frontriemen. Klinkt chique en je weet meteen wat je te koop aanbiedt :D . Bij Jewels of Creations denk je al gauw aan sieraden voor mensen.

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:13

DD Frontrunner

Daar zit in dat je frontriems maakt. Maar mocht je ook andere dingen gaan maken, dan is de naam nog steeds toepasselijk. Het betekent nl. dat je voorop loopt op je gebied. Oftewel, uitstekend bent ;-)

Jacquel
Berichten: 455
Geregistreerd: 17-05-12
Woonplaats: Randstad

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:16

Oké, effe gegoogeld. Moet front runner zijn. En er zijn al bedrijven met die naam. Dat hoeft echter geen probleem te zijn, zolang je niet in dezelfde branche bezig bent. En als je er Damaro Front Runner van maakt, zit je helemaal goed.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:06

DD Frontrunner vind ik ook een ontzettend leuke naam!

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: Creatief brein gezocht voor handelsnaaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:14


jasmijn16

Berichten: 961
Geregistreerd: 19-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:18

Dan kun je er zelfs nog DV frontrunner of VD frontrunner van maken. Dan heb je beide namen er in verwerkt