Vavo

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 22:39

Komend schooljaar ga ik starten op de vavo. Ik ben benieuwd of er meer mensen hiermee gaan starten of er al mee bezig zijn.

Ik ga beginnen met vwo wiskunde b, rekentoets en profielwerkstuk, in den Bosch.

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-17 20:33

Geen vavo-ers op bokt?

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:44

Ik heb afgelopen jaar 5 vakken op de vavo gedaan, is mij erg goed bevallen en heb op deze manier toch nog mijn VWO diploma kunnen halen :)

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 13:54

Fijn dat je het op die manier toch gehaald hebt!
Zaten er bij jou veel mensen van verschillende leeftijden?

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:39

RubyRed schreef:
Fijn dat je het op die manier toch gehaald hebt!
Zaten er bij jou veel mensen van verschillende leeftijden?


Euhm de leeftijden verschilden van 17 tot 25 maar jonger dan dat of ouder dan dat waren er niet!

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:26

Ah, oké. Ik ben zelf bijna 25 dus ben benieuwd.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:27

Ik heb ook de vavo gedaan, 8 vakken. Had alleen wiskunde niet gehaald, dus het jaar daarna alleen nog wiskunde gehaald. Ging prima :)

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:34

Moesten jullie erg wennen aan het snelle(re) tempo?
Ik ben al een jaar of drie niet naar school geweest en we hebben dadelijk lesblokken van anderhalf uur, en natuurlijk meer stof in een jaar. Zal wel goedkomen maar in het begin wel even wennen.

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 21:43

Ik heb het afgelopen jaar vavo gedaan. Erg goed bevallen! Heb wiskunde en Engels gevolgd op vwo niveau.

Het tempo ligt inderdaad erg hoog, je doet in principe de hele bovenbouw in 1 jaar. Ik heb hiervoor 4 jaar HBO gedaan en het middelbare school denken was ik wel 'verleerd'. Dus moest echt wel weer even wennen.

Met wiskunde moesten we een hoofdstuk per week maken. Wat wel pittig is! Zijn al gauw 40 opgaven per week. Een weekje geen huiswerk maken is dus al gelijk een grote achterstand. Moest bijvoorbeeld ook weer wennen aan de TI rekenmachine. Op de vavo gaan ze er van uit dat je alle knopjes kent, dus ik moest wel regelmatig even om verduidelijking vragen. Met Engels lag het tempo lager, gewoon de woordjes bijhouden en de grammatica onder de knie hebben.

Verder bestaan de lessen echt alleen maar uit uitleg geven. Door het hoge tempo en weinige lessen is er gewoon geen tijd voor huiswerk maken in de les. Vragen kan je uiteraard wel gewoon stellen :)

Bij mij op de vavo waren het veelal toch 17-20 jarigen die gezakt waren. Ik had daardoor ook wat minder aansluiting omdat ik toch al wel in een andere levensfase zit en er met een andere mentaliteit/instelling zat. Maar dat vond ik niet erg, kon ik mij goed focussen in de lessen :)

Inmiddels dus beide vakken gehaald en kan daardoor nu m'n master starten :D

RubyRed

Berichten: 2421
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rosmalen

Re: Vavo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 21:51

Dat klinkt inderdaad wel pittig!
Ik begin met maar één vak dus tijd genoeg.
Bij de informatiebijeenkomst werd er wel verteld dat er echt een volwassen houding wordt verwacht, maar hoe dat dan in de praktijk gaat uitpakken zal ik wel merken.
Fijn dat het bij jou gelukt is! En succes met je master!

Hebben jullie eigenlijk ook een introdag gehad? Die is er bij mij wel een, geen idee wat we gaan doen, krijg ik als het goed is volgende week mail over.

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 02:02

Een vak moet vast wel lukken inderdaad! :D je komt in ieder geval al gemotiveerd over, en dat is het begin :)

Ik had ook een introductie dag maar dat stelde niet veel voor. Kreeg gewoon algemene uitleg over de vavo, regels, examens en dat soort dingen. Je hebt bij elk vak een andere klas dus geen klassen introductie. (Of tenminste, zo ging het bij ons! Ik zat op de vavo in Enschede)

Bij ons werd er veel zelfstandigheid verwacht. Misschien dat ze dat bedoelen met volwassen houding. Geen enkele leraar controleerde bijvoorbeeld je huiswerk. Dit was je eigen verantwoordelijkheid, en als je vragen hebt verwachten ze dat je naar ze toe komt. Anders gaan ze gewoon door met de les stof. Maar ik had maar 2 vakken natuurlijk, wellicht waren er wel leraren die meer betrokkenheid toonden bij het huiswerk e.d. :D