Wat moet ik?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-17 17:17

Zit al een paar dagen in een flink dilemma.

Even kleine schets,

Ik ben 24, werk al vanaf mijn 16e bij het bedrijf waar ik nu zit en heb al 2 jaar een vast contract.

Het gaat hier om een seizoensgebonden werk. Dit betekent zomers 7/8 maanden lang, 5/6 dagen p.w. 9 tot 11 uur per dag werken. De rest van het jaar heb ik (doorbetaald) vrij. Simpel gezegd, al mijn gewerkte uren worden over het hele jaar verdeeld.

Nu ik meer bezig ben met mijn paarden, en daardoor vooral zomers veel in het weekend weg ben, merk ik dat het werk niet goed meer bij me past. Ik heb geen tot weinig tijd om ze er op en top bij te laten staan, vrij vragen word moeilijk over gedaan(want ja ik moet uren maken). Ik irriteer me aan kleine dingen en zoals vandaag zit ik rustig met een glimlach met 39 graden koorts op mijn werk.

Nou heeft mijn moeder me aangeboden bij haar in het bedrijf te komen werken, en ik krijg me groot rijbewijs erbij. Dat is dus eerst even flink bikkelen maar daarna kan ik zelf indelen hoeveel en wanneer ik werk. Makkelijk met geplande shows en keuringen en ik kan een beter ritme opbouwen.

Maarja wat nu? Mijn werkgevers zijn echt 2 hele lieve mensen. Ik ben echt het type dat iedereen tevreden wil hebben en mezelf erbij in laat schieten.

Het aanbod vind ik een mooie kans, ook om straks het makkelijker is een opleiding ernaast te volgen. Maar ik weet echt niet wat ik nou moet zeggen.

Ik heb een vast contract en heb dus zekerheid op werk. Maar na 9 jaar en laatste 1,5 jaar grote veranderingen, hou ik de werkdruk af en toe niet meer bij en zie ik mijn paardjes in het hoogseizoen nagenoeg niet. Het is letterlijk opstaan, werken, eten en slapen.

Maar hoe pak ik het aan? Het nu al melden dat ik wil gaan stoppen, of nog even wachten. Nog een jaar het aankijken? Na 9 jaar trouwe dienst vind ik het heel moeilijk om zo'n stap te zetten...

belle_boef

Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:27

gewoon in gesprek gaan en aangeven wat er speelt.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 17:27

Met een vast contract heb je ook geen zekerheid op werk en als je het niet leuk meer vind en het je te veel wordt zou ik gewoon wat anders gaan doen :)
Of wil je nog tot je 67e bij je huidige werk blijven?

Gewoon het gesprek aangaan, zeggen dat je een aanbod voor een nieuwe baan hebt gekregen en je daar op in wil gaan en je wilt stoppen bij dit bedrijf.

Wietsje92

Berichten: 3672
Geregistreerd: 25-10-08

Re: Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 02:27

Een gesprek aangaan waarin je aangeeft dat je een aanbod hebt gekregen voor een nieuwe baan en dat de nieuwe baan meer mogelijkheden biedt voor je toekomst.

Als ik je verhaal lees, zou ik zeker aanraden om het aanbod te overwegen. Een vast contract biedt tegenwoordig ook geen zekerheid meer en bovendien ben ik van mening dat er meer is in het leven dan alleen maar werken :-)

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 03:58

Als ik alles zo lees zou ik als ik in jou positie gestaan had voor de nieuwe baan gegaan zijn. En ik zou het goed af willen sluiten bij de huidige werkgever maar zeker niet teveel moeite doen om ze helemaal tevreden te houden. Dat gaat waarschijnlijk toch niet, ik zou vooral echt voor mezelf kiezen.....

KimD

Berichten: 20410
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 06:45

Moeilijk, want werken bij je moeder zal ook niet makkelijk zijn. Dat zou zomaar eens voor ongenoegen kunnen zorgen.

Daarnaast zijn in de recreatie de uren die jij noemt vrij normaal, en dat jij daar met koorts zit ben je zelf schuld. Had je je ziek moeten melden...

Je kunt er altijd over praten natuurlijk, maar vergis je niet hoe moeilijk het kan zijn om te werken met familie.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat moet ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 14:14

Even geheel off-topic: maar wat voor werk doe je dan precies? Wat een bijzonder ritme om te hebben zo in een jaar. Ik denk niet dat ik er goed tegen zou kunnen.

sharon2013

Berichten: 806
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-17 16:41

Iedereen bedankt voor de reacties tot nu toe, ik was vergeten een melding aan te zetten. .. Ik heb inmiddels al goed gepraat met mijn mams van hoe en wat. Ik wil eerst alles goed duidelijk hebben voor mijzelf. Voor mij is dit gewoon een goed instroom moment, aangezien ze ook graag wilt dat ik het bedrijf uiteindelijk overneem van haar.

Tulandro schreef:
Even geheel off-topic: maar wat voor werk doe je dan precies? Wat een bijzonder ritme om te hebben zo in een jaar. Ik denk niet dat ik er goed tegen zou kunnen.


Ik werk in een (grote) camping supermarkt, hierin doe ik eigenlijk alles wat er maar gedaan kan worden.

Enorm leuk werk als je inderdaad tegen de lange dagen en bijzonder ritme kan.