Vrijheid van meningsuiting - limiet of geen limiet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Vrijheid van meningsuiting - limiet of geen limiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-17 14:07

Hey!
Ik moet een debat houden voor Engels, waarbij ik moet praten over vrijheid van meningsuiting.
Nu heb ik eigenlijk de mening van andere mensen ook nodig voor mijn argumenten ("de meerderheid van de mensen die ik heb gevraagd vinden--") omdat ik natuurlijk niet kan zeggen dat iedereen het met mijn kant eens is als ik niks heb gevraagd _O-
Dus wat vinden jullie ervan? Moet vrijheid van meningsuiting compleet vrij zijn, of zouden er restricties moeten zijn? Bijvoorbeeld; uitsluiting van discriminerende uitspraken/het bewust opbrengen van traumatische herinneringen/overlast bezorgen door bvb het roepen van 'vuur!' in een drukke ruimte (wanneer er dus geen vuur is)/het gebruiken van (politieke) macht om meningen te promoten door onderdrukking van andere meningen.
En ook; hoe kijken jullie ernaar als het gaat om wie mag wat wel of niet zeggen? Mag een politicus wel een discriminerende uitspraak doen als deze deel uitmaakt van zijn/haar speech? En een priester; wat mag hij wel of niet zeggen? Of een privé gesprekje met je beste vriend/vriendin? Mag je daar alles tegen zeggen, in vertrouwen, of moet je je dan ook aan de 'regels' houden?
Alvast heel erg bedankt! :D


E_J
Berichten: 1180
Geregistreerd: 05-12-15

Re: Vrijheid van meningsuiting - limiet of geen limiet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-17 16:38

@Yunomi: het is een debat, maar mijn docent zei vandaag dat ze het aanraadde om anderen ook om hun mening te vragen :)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 bezoekers