Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
idylle schreef:Ahh super bedankt voor jullie input!
Nog even een kleine note over het kaartje, dat zou dan een handgeschreven kaartje zijn met bv ik hoop dat u veel plezier heeft van uw bril, mocht hij onverhoopt niet lekker zitten bent u welkom in de winkel met vriendelijk groet (en dan mijn naam)
idylle schreef:1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Ik vind het belangrijk dat er voldoende keuze is, de opticien kundig is en dat deze eerlijk is. Dus de mooiste bril verkopen en niet de duurste. Ook meedenken is fijn. Bij mijn opticien zat er laatst niet echt een passend model voor me bij, maar herinnerde zich wel een montuur dat bij me paste. Opgezocht, besteld en het was de perfecte bril!
2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Als de opticien netjes werkt, maar er weinig keuze uit modellen is.
3. Wanneer zou je een 9 geven?
Vriendelijk personeel, meedenken, eerlijk zijn, voldoende keuze, weten wie de klant is.
4. Wanneer zou je een 10 geven?
Idem, maar dan een stapje meer..
5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
Fijn als ze meehelpen!
6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Ja, en dan misschien met het aanbod dat je altijd langs kan komen om je bril te laten stellen of poetsen..
Mocht je zelf nog aanvullingen hebben over wat je wel of juist niet belangrijk vinden, dan hoor ik dat graag!
Edit:
Bij lang wachten is het fijn om iets te drinken aangeboden tr krijgen en het is fijn als iets in begrijpelijke taal uitgelegd wordt. Laatst was ik met iemand bij de H.A. en de medewerker gaf een uitleg waar hij zelf ook niks van snapte volgens mij
Sizzle schreef:Ik heb eigenlijk hele goede ogen maar was afgelopen jaar steeds zo duizelig.
HA had ijzer tabletten gegeven maar ik had het idee dat het mede te maken had met veel wisselen tussen computer en beamers. Ik heb erg gevoelige ogen en bijvoorbeeld met een zonnebril met gebogen glas raakt mijn hele evenwicht in de war.
Naar een opticieen gegaan die alles keurig gemeten heeft en tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk geen bril nodig had.
Echter nam hij het probleem serieus en zei dat het heel soms voorkomt dat mensen reageren op een minimaal verschil tussen de ogen. Ze hebben voor mij een bril gemaakt die dat hele kleine verschil op heft, goed geholpen met het zoeken naar een passend montuur en me aangeraden in eerste instantie alle goedkoopste opties te nemen tot ik weet of het zin had.
Voor 45 euro was ik klaar en ik kan je zeggen dat ik er op sommige dagen als ik moe ben enorm mee geholpen ben
Ik overweeg nu eventueel een duurdere te kopen met ontspiegeld glas.
Deze krijgt dus echt een 10 van mij
Sizzle schreef:Tasje hoef ik gewoon echt niet, ik stop het toch gewoon in mijn eigen tas en zo'n tasje gaat thuis meteen in de krantenbak verfrommeld en wel.
Gewoon vragen of iemand een tasje wil lijkt mij het beste.
Mijn moeder had de slechste service ooit.
Die heeft gewone ouderdoms achteruitgang endue hebben ze een veel te dure multifocale bril aangepraat (niet om gevraagd) waarmee ze juist heel slecht zag. Winkel zei dat ze maar gewoon moest wennen en thats it.