Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 17:42

Hallo allemaal,

Klanttevredenheid staat bij mij (als opticien) hoog in het vaandel.
Als een klant bij mij een bril koopt, wil ik graag dat deze er goed mee kan kijken, blij is met de montuurkeuze, de oogmeting als zeer goed heeft ervaren en tevreden is met hoe hij/zij behandeld is.
Als ik een bril heb verkocht, vraag ik of mijn klant naar tevredenheid is geholpen en of hij een korte vragenlijst in zou willen vullen.

Ik weet natuurlijk hoe ikzelf behandeld wil worden, maar ik ben me er ook van bewust dat dit voor iedereen anders is.

Ik heb daarom een paar vragen bedacht en hoop dat jullie deze voor mij willen beantwoorden. Jullie zouden mij er enorm mee helpen als je dit wilt doen! Alvast bedankt!!

1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.

2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?

3. Wanneer zou je een 9 geven?

4. Wanneer zou je een 10 geven?

5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf

6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?

Mocht je zelf nog aanvullingen hebben over wat je wel of juist niet belangrijk vinden, dan hoor ik dat graag!

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:51

Ik ben zelf brildragend maar heb ook bij een opticien gewerkt.
1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Kundigheid uitstralen, niet met alles mee gaan maar eerlijk zijn/haar mening geven.
2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Wanneer ik gewoon correct behandeld word.
3. Wanneer zou je een 9 geven?
Als men echt moeite wil doen/doet
4. Wanneer zou je een 10 geven?
Als er helemaal niets op aan te merken is, of echt bijzondere dingen zijn. (ik geef zelden een 10 voor iets).
5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
In de eerste instantie vind ik het vreselijk als men me op de vingers kijkt en wil ik zelf rondkijken, als ik een beetje een idee heb vind ik een meekijkend oog wel prettig.
6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Nee, wel zou ik het op prijs stellen uitgenodigd te worden voor een "controle".

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:54

Wat ik belangrijk vind is iemand die me serieus neemt, met wie je ook een praatje kan maken.
Dat hoeft echt geen gesprek van uren over persoonlijke zaken te zijn maar gewoon tijdens het opmeten een praatje pot en als ik zeg hoe ik iets zie met en zonder bril dat serieus neemt.
Laatste keer bij een opticien aangegeven wat voor mij het verschil is tussen geen bril en wel en vokgens meneer was dat onzin en had ik een veel grotere afwijking. Jammer dat ik hem toen niet gelijk heb laten opmeten. Dan had hij het zelf gezien.

Aanbod van kopje koffie/thee/water vind ik fijn als alles langer duurt dan 5 minuten. Gewoon om het idee.

Cijfer tussen 6 en 8 als ik gewoon goed geholpen ben maar niet met een persoonlijk tintje.
9 als dat er wel bij zit, 10 als ik echt een leuke, fijne klik zou hebben.

Mee uitzoeken, heel graag. Ik heb een dramahoofd voor brillen. Laatste keer naar kinderbrillen moeten kijken maar hartjes of sterretjes hoef ik op mijn 40e niet ookal draag ik de bril bijna nooit.

Kaartje na aankoop bril en na paar dagen gedragen te hebben leuk, of indien mogelijk telefoontje of alles naar wens is. Laatste hangt van het voortraject af. Koop ik met 5 minuten een bril dan zou alleen kaartje al leuk zijn. Zou ik echt lastige ogen hebben waar ook de glazen meer werk voor zijn en de bril echt een wereld van verschil zou maken zou ik dat telefoontje liever hebben.

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 17:57

Ik heb geen bril meer ivm gelaserde ogen ;)
Maar toen ik nog brildragend was.

Vond ik het vervelend als er gelijk iemand achter me stond die zich ging bemoeien met de keuze, wel is het fijn om te horen als de opticien zegt als je vragen hebt of hulp nodig hebt bij de juiste keuze dan sta ik klaar.

Wat ik fijn vond om naar een opticien te gaan die echt kennis had ook vaan contact lenzen bijvoorbeeld. Bij de Hans anders vond ik service echt beneden peil. Bij de kleinere opticiens vond ik het vaak juist heel erg goed. Maar dat is met alles wel zo.

Een 10 geef je als alles klopt service, goed product de bril of lenzen, goed advies etc.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:00

1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Professionaliteit van de opticien, dat ik het gevoel krijg alsof ze niet alleen maar mij een bril proberen te verkopen maar echt een goede en eerlijke oogmeting geven.

2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Als ik het gevoel heb wel een goede bril te hebben gekregen maar dat de opticien wel gehaast was/niet veel moeite wil doen/ te graag een dure bril wil verkopen.

3. Wanneer zou je een 9 geven?
Als ik goed geholpen ben en ik het gevoel heb dat de opticien echt extra effort heeft gedaan om aan mijn wensen te voldoen. (goede oogmeting/uitleg/geen opdringerige verkooppraatjes/rustig de tijd gunnen)

4. Wanneer zou je een 10 geven?
Als ik boven alles op 9 ook een korting krijg (grapje :+ ) Ik geef eigenlijk nooit 10en. Maar ik zou het denk ik doen als ik de opticien echt 'the extra mile' maakt.

5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
Zoals Azmay al zegt, eerst rustig zelf kijken en daarna advies.

6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Nee dit zou ik zien als (sluik) reclame/ opdringerig.

Lutha

Berichten: 316
Geregistreerd: 25-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:02

He, goed dat je er zo mee bezig bent! Kunnen veel opticiens wat van leren :)
Ik heb zelf lenzen, en een bril voor 's avonds of als mijn ogen moe/geïriteerd zijn.

1. Dat 'ie goed staat en uiteraard of de scherpte goed is.

2. Als er nog het één en ander verbeterd kan worden maar het een prettige sfeer is, met aardige medewerkers.

3. Als het gevoelsmatig nét niet de 10 is, of nog kleine verbeterpuntjes zijn.

4. Als er niks aan te merken is op de winkel.

5. Ja ik vind het wel fijn.

6. Ja hoor, naast alle post wbt rekeningen en afschrijvingen is een aardig kaartje wel tof :j

Anoniem

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:17

Ik merk gauw bij een opticien dat ze zeggen dat een montuur me zo goed staat, maar dat ie dan toevallig wel 4x zo duur is als die waar ik eigenlijk naar stond te kijken. Dat vind ik vervelend, als ze overduidelijk een target of commissie ofzo proberen te behalen.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 18:24

Ahh super bedankt voor jullie input!
Nog even een kleine note over het kaartje, dat zou dan een handgeschreven kaartje zijn met bv ik hoop dat u veel plezier heeft van uw bril, mocht hij onverhoopt niet lekker zitten bent u welkom in de winkel met vriendelijk groet (en dan mijn naam)

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:33

idylle schreef:
Ahh super bedankt voor jullie input!
Nog even een kleine note over het kaartje, dat zou dan een handgeschreven kaartje zijn met bv ik hoop dat u veel plezier heeft van uw bril, mocht hij onverhoopt niet lekker zitten bent u welkom in de winkel met vriendelijk groet (en dan mijn naam)



Dat vind ik eerlijk gezegd teveel van het goede en ook wel claimerig.

Want als er iets niet goed/ lekker zit komt de klant wel langs bij je winkel, want het is bij jouw winkel aangeschaft (heel logisch).

En wanneer er een klant komt om een bril op te halen kun je gelijk mondeling veel plezier etc. zeggen, dat is veel persoonlijker en zo hoort het ook, want op dat moment draagt de klant het en neemt het mee dus waarom nog een kaartje binnen een paar dagen om het weer te herhalen met veel plezier ermee.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 25-05-17 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:59

idylle schreef:
1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Ik vind het belangrijk dat er voldoende keuze is, de opticien kundig is en dat deze eerlijk is. Dus de mooiste bril verkopen en niet de duurste. Ook meedenken is fijn. Bij mijn opticien zat er laatst niet echt een passend model voor me bij, maar herinnerde zich wel een montuur dat bij me paste. Opgezocht, besteld en het was de perfecte bril!

2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Als de opticien netjes werkt, maar er weinig keuze uit modellen is.

3. Wanneer zou je een 9 geven?
Vriendelijk personeel, meedenken, eerlijk zijn, voldoende keuze, weten wie de klant is.

4. Wanneer zou je een 10 geven?
Idem, maar dan een stapje meer..

5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
Fijn als ze meehelpen!

6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Ja, en dan misschien met het aanbod dat je altijd langs kan komen om je bril te laten stellen of poetsen..

Mocht je zelf nog aanvullingen hebben over wat je wel of juist niet belangrijk vinden, dan hoor ik dat graag!

Edit:
Bij lang wachten is het fijn om iets te drinken aangeboden tr krijgen en het is fijn als iets in begrijpelijke taal uitgelegd wordt. Laatst was ik met iemand bij de H.A. en de medewerker gaf een uitleg waar hij zelf ook niks van snapte volgens mij
Laatst bijgewerkt door ievie op 25-05-17 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:00

Ik zou een kaartje niet sturen, ik zou kaartjes neerleggen dat klanten kunnen mee nemen.
En dan een kaartje met de gegevens van de opticien. Men krijgt neem ik aan een bon daarop zou je bedankt voor uw bezoek en graag tot ziens kunnen zetten.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:09

Ik heb eigenlijk hele goede ogen maar was afgelopen jaar steeds zo duizelig.
HA had ijzer tabletten gegeven maar ik had het idee dat het mede te maken had met veel wisselen tussen computer en beamers. Ik heb erg gevoelige ogen en bijvoorbeeld met een zonnebril met gebogen glas raakt mijn hele evenwicht in de war.

Naar een opticieen gegaan die alles keurig gemeten heeft en tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk geen bril nodig had.
Echter nam hij het probleem serieus en zei dat het heel soms voorkomt dat mensen reageren op een minimaal verschil tussen de ogen. Ze hebben voor mij een bril gemaakt die dat hele kleine verschil op heft, goed geholpen met het zoeken naar een passend montuur en me aangeraden in eerste instantie alle goedkoopste opties te nemen tot ik weet of het zin had.
Voor 45 euro was ik klaar en ik kan je zeggen dat ik er op sommige dagen als ik moe ben enorm mee geholpen ben :j
Ik overweeg nu eventueel een duurdere te kopen met ontspiegeld glas.

Deze krijgt dus echt een 10 van mij +:)+

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:27

1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Ik vind het belangrijk dat de opticien kundig is, dus degelijk opgeleid. Ik vind het belangrijk dat hij mij goed kan adviseren in de keuze van het montuur in combinatie met het glas. Ik vind het ook belangrijk dat hij de tijd neemt voor mij, dus geen SpecSavers praktijken waarbij je een nummertje bent en alles even snel moet gebeuren.

2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Daar kan ik niets over zeggen, dat zou per situatie verschillen.

3. Wanneer zou je een 9 geven?

4. Wanneer zou je een 10 geven?

Zie antwoord bij vraag twee.

5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf

De keuze ligt bij mij maar ik zou wel zijn expertise willen wat betreft de combinatie van het montuur en het glas. Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak.

6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Ik zie niet in waarom dat nodig is, als ik een nieuwe broek koop krijg ik ook geen kaartje. Een herinnering voor een controle is voldoende.

Mocht je zelf nog aanvullingen hebben over wat je wel of juist niet belangrijk vinden, dan hoor ik dat graag!

BeFunny

Berichten: 10492
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:01

Sizzle schreef:
Ik heb eigenlijk hele goede ogen maar was afgelopen jaar steeds zo duizelig.
HA had ijzer tabletten gegeven maar ik had het idee dat het mede te maken had met veel wisselen tussen computer en beamers. Ik heb erg gevoelige ogen en bijvoorbeeld met een zonnebril met gebogen glas raakt mijn hele evenwicht in de war.

Naar een opticieen gegaan die alles keurig gemeten heeft en tot de conclusie kwam dat ik eigenlijk geen bril nodig had.
Echter nam hij het probleem serieus en zei dat het heel soms voorkomt dat mensen reageren op een minimaal verschil tussen de ogen. Ze hebben voor mij een bril gemaakt die dat hele kleine verschil op heft, goed geholpen met het zoeken naar een passend montuur en me aangeraden in eerste instantie alle goedkoopste opties te nemen tot ik weet of het zin had.
Voor 45 euro was ik klaar en ik kan je zeggen dat ik er op sommige dagen als ik moe ben enorm mee geholpen ben :j
Ik overweeg nu eventueel een duurdere te kopen met ontspiegeld glas.

Deze krijgt dus echt een 10 van mij +:)+


Kan me dat heel goed voorstellen.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:12

Ik ben zelf ook opticien en wij worden er als medewerkers op afgerekend als wij geen 9 of 10 krijgen bij het klanttevredenheidsonderzoek. Als iemand een 7 of 8 geeft (wat in mijn ogen normaal is) haalt dat de boel juist naar beneden.

Wij geven naast de normale service een tasje mee met o.a. ook een door ons gemaakte kaart.

Zoveel mensen zoveel wensen. Je kan het nooit 100% goed doen want wat de een fijn vind dat vind een ander vervelend. Je zal je toch altijd aan de klant moeten aanpassen op dat moment. Je merkt vaak snel genoeg wat voor persoon het is. De een wil lekker zelf kijken en de ander moet je bijna bij de hand vastpakken en alles voor "beslissen". :D

Geen een opticien is er bij gebaat een slechte bril of service te geven. Al krijgen wij vaak van 1 bedrijf de klanten omdat ze zo onbeschoft geholpen worden daar. Snap je niks van. :roll:

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:16

Hmmm een tasje.....

Vinden jullie het leuk als je bril al helemaal ingepakt op je staat te wachten, dus in de koker en in een leuk tasje en bij ophalen het tasje gepakt wordt en de bril helemaal wordt afgesteld of is het niet erg als de bril uit een la wordt gehaald en dan afgesteld en ingepakt?

Geeft dat tasje nog een extra puntje boven op het cijfer wat je zou geven?

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:17

Wij zetten idd de tasjes klaar met naam erop, doen er een pen in en folders en dan die kaart. Mogen helaas niks extra's meegeven :+

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:19

Ik hoef behalve een bonnetje en opbergdoosje helemaal niets.
Alles andere vind ik juist negatief (onnodig afval genereren).

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:21

Mijn man had trouwens ook super service.
Bij hem was bij een 1 jaar oude bril tijdens het dansen op een feestje zijn glas eruit gevallen in 5 stukken.
Dat is kostenloos vervangen.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:21

Sizzle schreef:
Ik hoef behalve een bonnetje en opbergdoosje helemaal niets.
Alles andere vind ik juist negatief (onnodig afval genereren).


Ik zou dan gaan voor papieren tasjes, zonder folders ed , alleen tasje de factuur en de bril in een mooie koker

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:23

Wbt afval ben ik met je eens, andere kant voor ons is dat wij het sowieso elke actie aangeleverd krijgen en er anders helemaal niks mee gebeurd. Dat vind ik elke keer weer zonde van het materiaal en de kosten.

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:26

Tasje hoef ik gewoon echt niet, ik stop het toch gewoon in mijn eigen tas en zo'n tasje gaat thuis meteen in de krantenbak verfrommeld en wel.
Gewoon vragen of iemand een tasje wil lijkt mij het beste.

Mijn moeder had de slechste service ooit.
Die heeft gewone ouderdoms achteruitgang endue hebben ze een veel te dure multifocale bril aangepraat (niet om gevraagd) waarmee ze juist heel slecht zag. Winkel zei dat ze maar gewoon moest wennen en thats it.

Qwerty1

Berichten: 88
Geregistreerd: 26-10-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:30

1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Ik vind het belangrijk dat de tijd voor je genomen word. Je niet binnen komt, en een uur moet wachten voordat je eens aan de beurt bent. En wat ik ook belangrijk vind is dat de opticien goed ziet en eerlijk zegt welke brillen jou wel en niet staan.
2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Als ik redelijk snel geholpen word, wanneer er genoeg keuze is wat betreft brillen assortiment, en goed en eerlijk advies
3. Wanneer zou je een 9 geven?
Als ik vriendelijk behandeld word, fijn advies, niet te lang wachten, rustige gemoedelijke sfeer
4. Wanneer zou je een 10 geven?
Als ik heel snel terecht kan, ik heel goed geholpen word, niet als een nummer behandeld word, met echt als persoon! Mijn bril klaar is binnen enkele dagen, en ik goed advies mee krijg!
5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
Dat ligt eraan. In het begin kijk ik vaak zelf wat ik leuk vind, wat fijn zit, en wat mooi staat. Als ik dan wat mogelijke opties gezien heb vind ik het fijn als een opticien helpt met de uiteindelijke keuze bril.
6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Nee, dit zou ik opdringerig vinden en raar.

idylle
Berichten: 5797
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 20:31

Sizzle schreef:
Tasje hoef ik gewoon echt niet, ik stop het toch gewoon in mijn eigen tas en zo'n tasje gaat thuis meteen in de krantenbak verfrommeld en wel.
Gewoon vragen of iemand een tasje wil lijkt mij het beste.

Mijn moeder had de slechste service ooit.
Die heeft gewone ouderdoms achteruitgang endue hebben ze een veel te dure multifocale bril aangepraat (niet om gevraagd) waarmee ze juist heel slecht zag. Winkel zei dat ze maar gewoon moest wennen en thats it.



Ohh dat is wel slecht ja..... als iemand niet kan wennen aan de glazen ondanks dat alles klopt, zouden ze of nieuwe glazen krijgen of geld terug...

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Wanneer geef je een 10 aan je opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:59

1. Wat vind jij belangrijk van je opticien als je een bril koopt.
Dat er goed advies wordt gegeven en dat ik niet te lang hoef te wachten. Bovendien verwacht ik eerlijkheid, niet zeggen dat alles mooi staat of duurdere (onnodige) opties verkopen.

2. Wanneer zou je een cijfer tussen de 6 en de 8 geven?
Als ik een bril krijg die prima zit ende service goed is.

3. Wanneer zou je een 9 geven?
Wanneer het personeel net dat beetje extra beetje kundigheid heeft om me goed te helpen. Snelle service.

4. Wanneer zou je een 10 geven?
Komt eigenlijk vrijwel nooit voor, maar als er echt helemaal geen op- of aanmerkingen zijn.

5. Vind je het fijn als de opticien meehelpt met het uitzoeken van een montuur, of doe je dat liever zelf
Ik kijk zelf liever en ze horen het wel als ik hulp nodig heb.

6. Vind je het leuk om na een aantal dagen nog een kaartje te krijgen van je opticien?
Nee, waarvoor?