[ENQ] - Wat vinden jullie van elektrische auto's?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 20:41

Ingevuld :)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 05:31

Ik vond hem idd ook een beetje onvolledig. Er zijn meerdere redenen waarom ik wel elektrisch zou willen rijden maar ik kon er maar een aanklikken. En hoe veel het kost en hoeveel energie in nl groen is.. daar heb je weinig mee van doen als je zelf zonnepanelen op je dak hebt bv. Voor ons zou het ook een stuk goedkoper zijn dan je goedkoopste optie.

Ik denk trouwens dat die wet (alleen nog elektr. auto's verkopen) alleen zou gelden voor nieuwe auto's, en dus is er geen sprake van goede auto's vernietigen of geen goedkope tweedehandsjes meer te koop ;)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:05

Indestal schreef:
Te water komen in een electrische auto...al over nagedacht hoe dat er uit gaat zien? %) wat denk je dat een accu onder spanning doet in het water?

De accu's gaan tussen de 7 en 9 jaar mee, wat denk je dat wisselen kost? Wat zo een auto dan nog opbrengt en hoeveel auto's er elke 7 jaar op die manier in de dump komen? Wat dat de afval berg aandoet? Hoeveel chemisch afval gebruikte accu's geeft?

Niet ingevult, leuk probeersel zo een auto, maar onwerkelijk...

Een accu te water valt wel mee hoor, die gaat echt niet zomaar ontploffen ofzo. Zijn ze ook op beveiligd. Ook benzine auto's hebben een accu he ;) En de stroom loopt gewoon weg via het water. Een autoaccu is zelfs zo veilig dat je gewoon de polen met je handen tegelijk kan aanraken en je krijgt geen schok (niet proberen met een metalen staaf btw :Y) )


De technologie en innovaties rondom accu's zitten momenteel in een stroomversnelling en die dingen gaan langer en langer mee.. Volgens mij is het momenteel vaak zo dat je accu's huurt en zo nu en dan nieuwe krijgt waarna de oude worden gerecycled, maar ik gok dat tegen die tijd de accu's net zo lang mee gaan als de auto (wat nu trouwens ook al zo is eigenlijk, een gemiddelde personenauto is na 8 jaar opgereden).
Maar een elektromotor gaat natuurlijk wel enorm lang mee, dus ipv een nieuwe auto koop je een paar nieuwe accu's, die tegen die tijd veel goedkoper zijn waarschijnlijk :Y)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:14


Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

8nnemiek

Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 07:17

Desty schreef:
Ik ben fel tegen elektrische auto's i.v.m. Schadelijkheid van het maken van de accu's/batterijen/dynamo's voor het milieu. Wat lijdt tot meer uitputting van de natuur.

Maar dan kun je je ook afvragen of het maken van compleet nieuwe benzineauto's omdat ze na 200.000km de geest geven beter is voor het milieu dan alleen het vervangen van de accu's van een auto die misschien wel drie keer zo lang mee gaat.. ;)

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 8 bezoekers