Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Indestal schreef:Te water komen in een electrische auto...al over nagedacht hoe dat er uit gaat zien? wat denk je dat een accu onder spanning doet in het water?
De accu's gaan tussen de 7 en 9 jaar mee, wat denk je dat wisselen kost? Wat zo een auto dan nog opbrengt en hoeveel auto's er elke 7 jaar op die manier in de dump komen? Wat dat de afval berg aandoet? Hoeveel chemisch afval gebruikte accu's geeft?
Niet ingevult, leuk probeersel zo een auto, maar onwerkelijk...
Anoniem schreef:Er is niks mis met volledig elektrisch rijden hoor.
Over krap een maandje komt onze tweede Tesla. Een P100D +L met een actieradius van bijna 550 km (dus nog meer dan de gemiddelde benzineauto). Even van tevoren je batterij opwarmen en Range modus aanzetten, dan kom je verder dan je denkt. Lekker relaxed op autopilot die zichzelf al bewezen heeft wat op tijd ingrijpen betreft om ongelukken te voorkomen. Heerlijk!
Geen stank, geen lawaai (behalve wanneer je je stereo hard aanzet).
Voor ons geen antieke trage stinkende lawaai makende fossiele brandstofslurper meer.
Waarom zou je je zo krampachtig blijven afzetten tegen zo'n fantastisch goeie ontwikkeling !
Anoniem schreef:En daarom is het juist goed dat overheden grenzen gaan stellen zodat de autoindustrie gedwongen wordt zich maximaal in te zetten om deze ontwikkelingen te realiseren.
Anders blijft het aanmodderen.
Anoniem schreef:https://www.tesla.com/nl_NL/powerwall
Wees blij dat er mensen zijn die in al die nieuwe innovaties willen (en kunnen) investeren, ze aanschaffen en in gebruik nemen en hiermee de verdere ontwikkeling ervan ondersteunen.
Als iedereen zich schrap zet en er tegen af blijft zetten met allerlei argumenten waarom vernieuwing en innovatie niet goed of haalbaar zou zijn, dan weten we zeker dat we nooit vooruitgang boeken en onze aarde langzaam naar de filistijnen helpen. Alleen al het feit dat we onze adembubbel zo vol gooien met alle uitlaatgassen (ook industrieel) overal uit, is gewoonweg idioot.
Laten we bij zijn dat er een boel rijken zijn die de beginfase gebruiken en daarmee de ontwikkeling draaiende houden zodat deze innovaties na verloop van tijd ook haalbaar en betaalbaar zullen worden voor de normale mens.
Laten we vooral positief en openminded blijven wanneer het dit soort ontwikkelingen betreft.
Kijk eens wat een producten en infrastructuur Elon Musk in korte tijd uit de grond heeft gestampt, en hoe geweldig goed dat tot nu toe werkt. En dat terwijl iedereen zei daar dat niet haalbaar was. We zijn al een heel eind op weg hoor.
Anoniem schreef:Sizzle schreef:Als onderzoeker zul je ook altijd de potential adverse effects in kaart moeten brengen. Ik voorzie dat in eerste instantie auto's sneller afgedankt gaan worden, wat nu al gaande is naarmate auto's meer electronica bevatten.
Waarom gebeurt dat afdanken dan?
Is dat omdat degenen die dit soort auto's kopen meestal liever in nieuwe auto's rijden en vaak mensen zijn die zich dat ook makkelijker kunnen veroorloven?
Of is dat omdat zo'n auto sloopwaardig is?
Wij zijn juist van mening dat je een elektrische auto als de Tesla langer aanhoudt omdat deze dmv updates veel langer "jonger" gehouden kan worden doordat de updates steeds weer nieuwe functies installeren of bestaande functies uitbreiden en verbeteren.
Het is helemaal niet interessant een oud type auto met ouderwetse/ beperkte electronica aan te houden tenzij je weinig geld hebt en zelf dmv sleutelen met onderdelen van de sloop zo lang mogelijk zo goedkoop mogelijk wilt blijven rijden. Maar als je dat laatste wilt ben je sowieso niet geïnteresseerd in vooruitgang en hightech auto's...waarbij de kennis om degelijke auto's zelf te onderhouden vaak ook ontbreekt. Dan is zo'n nieuwe ontwikkeling wel een doorn in het oog waarschijnlijk. Of je moet weer flink met je neus in de boeken willen om jezelf te updaten
Het beunhazen wordt er in ieder geval niet makkelijker door, wat ik persoonlijk een goede ontwikkeling vind.
Anoniem schreef:http://www.duurzaambedrijfsleven.nl/mob ... -verbieden
Dat gaat rustig worden op de wintersport als iedereen er zo moeilijk over blijft doen
Anoniem schreef:Weten jullie eigenlijk wel hoe een storing bij een volledig elektrische auto van Tesla wordt gediagnosticeerd?
Nirvana_ schreef:Ik snap persoonlijk niet hoe mensen zo tegen elektrische auto's kunnen zijn
Goed, de productie etc kost behoorlijk wat fossiele brandstoffen en is nog niet schoon. Maar het is in ontwikkeling, het zal groeien. Het groeit al! Komt een beetje over als dat filmpje toen mobiele telefoons werden geintroduceerd... "Neuh, ik stuur wel een brief"
Anyway, wat de energie betreft, alles wijst erop dat stroom steeds goedkoper gaat worden en er steeds meer groen geproduceerd wordt. Ontwikkelingen gaan zo verschrikkelijk hard op dit gebied.
Zelf geen geld voor een elektrische auto, en vind ze nog lichtelijk gevaarlijk in het verkeer omdat je ze niet hoort als bijv fietser, maar dat is detail
Anoniem schreef:Ik heb het idee dat jullie de wannabee hybrides en hun problematiek een beetje door elkaar halen met de echte elektrische auto's.
Wanneer een Tesla een storing heeft dan hoef je in eerste instantie niet naar de garage.
Dan bel je Tesla en maken zij contact met de auto. Hij hoeft niet aan een kast, dat gebeurt draadloos, gewoon door de lucht en waar je auto op dat moment staat (en dat lukt ze zelfs daar waar mijn foon geen verbinding meer krijgt met internet dus ze hebben een verrekte sterke verbinding)
Storingen in de software worden op afstand en ter plekke wanneer je wacht opgelost via een reset of update terwijl jij een kop koffie drinkt of even naar de wc gaat.
Bij een storing veroorzaakt door hardware (waarbij je vaak gewoon nog steeds met je auto rijden kunt, hij geeft zelf netjes een melding,, zo'n auto valt helemaal niet altijd meteen uit) maak je een afspraak bij een service center en wordt het onderdeel vervangen, net zoals bij een"gewone" auto.
Het enige verschil is dat je zelf niét kunt gaan prutsen met onderdelen en dat je garage je niet meer voor de gek kan houden met een heel verhaal over dat er van alles vervangen moest worden omdat het zogenaamd een grote storing was.. Want de auto zelf vertelt je onmiddellijk wat er met hem aan de hand is.
Scheelt een hoop onnodig hoge rekeningen door onkundige monteurs of garages die niet helemaal eerlijk zijn.
Deze auto's communiceren, wat ik heel fijn vind.
Sizzle schreef:Zolang ik het toch niet kan betalen wacht ik gewoon braaf af wat er na 10-15 jaar gebeurd
Als het ooit betaalbaar wordt zien we dan wel verder.
Doe ik ook met nieuwe paarden snufjes. Als na een paar jaar nog geen topic omgeslagen is van iedereen positief naar klaag topic, dan waag ik ook langzaam mijn centjes eraan.
Zolang er op Tesla laadproblemen meldpunten nog geschreven wordt dat door onbekende problemen de superchargers als vliegen uit de lucht vallen en dat het team overuren draait om het op te lossen......(april 2017 in Duitsland)...we zullen vanzelf zien hoe dat gaat als het de norm wordt.
Anoniem schreef:Ja hè, kun je nagaan hoe snel zoets kan veranderen. Vijf jaren geleden stonden er nog plenty van op de sloop en waren ze nog best gewild. Voor het smerige tuinwerk was hij heel geschikt maar ja... Tijden veranderen en zijn werk is nu overgenomen door een tuincentrum met eigen voertuigen.
Scheelt een hoop rompslomp.
Ik vraag me af hoeveel jongeren uit de nieuwere generaties een zwak houden voor oude technologie en sleutelen.
Dat moet je al bijna van vader op zoon doorgeven.
Hier hebben we onze Touareg W12 sport in nieuwstaat weggezet voor mijn zoontje voor over een jaar of 40. Het leek ons wel leuk, zo'n grote dinosaurus die een groot vliegtuig kan trekken, keihard kan optrekken en waarvan er maar een paar zijn gemaakt zodat hij over 40 jaar vrijwel de enige is die er nog van bestaat.
Maar waarschijnlijk vindt mijn zoontje het tegen die tijd een grote brok afval die in de weg staat
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers