Opleiding tot advocaat. Help?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Opleiding tot advocaat. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:33

Veel universiteiten zijn ook helemaal niet gelukkig met de HBO-P doorstroom. Mijn ervaring is ook dat de meeste het niet halen.


Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:46

Memories schreef:
hbo rechten afmaken en dan nog naar de universiteit moet je juist niet willen, tenzij je er een collegegeld van 10.000 euries per jaar voor over hebt, want daar loop je dan kans op.
Deeltijd studeren aan de uni kan en gebeurt nog zeker wel in tegenstelling tot wat hier eerder gezegd werd - het kan dus idd alleen een heavy workload zijn en je moet er ook nog eens rekening mee houden dat het langer kan duren.
Thuisstudie zou ik echt niet voor kiezen, de kwaliteit van de meesten is echt bijzonder discutabel. Dan kun je veel beter een deeltijdopleiding aan een echte onderwijsinstelling doen, die zijn er ook gewoon op ingericht dat de mensen die deze opleiding volgen over het algemeen er ook nog een fulltime baan op na houden.


Qua HBO studie ben ik het zeker met je eens, deze hebben doorgaans in het bedrijfsleven ook niet dezelfde waarden als een HBO diploma van een reguliere instelling. Echter wordt een studie aan de Open Universiteit wel als volwaardig gezien. Het niveau van deze studie rechtsgeleerdheid is wel iets pittiger dan aan een reguliere uni. Je hebt je VWO niveau zeer zeker nodig om deze succesvol af te ronden.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:48

Marije_jiplover schreef:
Met een HBO bachelor in je zak kun je ook nog doorstromen naar een master, meestal wel met een premaster ertussen, maar zonder het dure instellingscollegegeld.

Dat is de weg die een vriendin van mij gevolgd heeft en nu bijna afgestudeerd mr in de rechten is.

Dan hoef je op de universiteit niet nog eens de hele bachelor te doen.

Is wellicht als je vanaf het mbo komt kwa studie intensiteit beter te volbrengen, eerst een volledige hbo bachelor alvorens je nog verder moet opschalen naar WO niveau.


Let wel op dat je de juiste vakken volgt om het civiel effect te krijgen anders kun je niet doorstromen in de vervolgstudie.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Opleiding tot advocaat. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 18:23

Je doet inderdaad eerst de bachelor van vier jaar en aansluitend een master van een of twee jaar. Als je klaar bent moet je gaan solliciteren op een stageplaats en toegang krijgen tot de beroepsopleiding. Deze selectie is zwaar, werk aan zo hoog mogelijke cijfers en ga nu alvast met maatschappelijke projecten in je vrije tijd beginnen.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Opleiding tot advocaat. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:48

Mir, met een bul van de OU heb je gelijke kans als iemand met een bul van een reguliere uni. Ik ken een rechter en diverse advocaten (Zuidas kantoren) die hun studie aan de OU gedaan hebben. De OU heeft een totaal andere reputatie dan andere thuisstudies.

MarJon, dat klopt en ik zie dat in de toekomst wel vaker voorkomen.

Tazzey
Berichten: 9501
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Opleiding tot advocaat. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:24

Lieke, je noet Burgerlijk recht extra volgen. Hoewel ik een oud professor wel begrijp als hij zegt dar hij voorstander is van het afschaffen van civiel effect na HBO bachelor en universitaire master.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers