Geneeskunde België

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Giolli, Dani, Mjetterd, Sica, ynskek

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

pateeke

Re: Geneeskunde België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 08:21

Ik heb zelf geen geneeskunde gedaan, maar normaal gezien is het volgens mij wel zo dat je gewoon kan starten wanneer je door het toelatingsexamen bent. Het toelatingsexamen is echter niet te onderschatten. Maar je kans wagen kan nooit kwaad, toch?
Ik ken overigens wel een aantal mensen die niet door het toelatingsexamen geraakten en dan biomedische wetenschappen hebben gekozen. Daar is geen toelatingsexamen voor vereist en het eerste jaar van biomedische en geneeskunde komt voor een groot deel overeen. Na hun eerste jaar hebben ze vervolgens nog eens toelatingsexamen gedaan en zijn zo ingestroomd. Als je het via die weg doet, kan je de gemeenschappelijke vakken waarvoor je geslaagd was in biomedische wetenschappen laten vallen in geneeskunde en moet je dus niet je eerste jaar helemaal meer doen, maar slechts enkele vakken. Althans, dat was zo toen ik pas studeerde, zo'n 10 jaar terug. Misschien is dat ook wel een optie die je kan overwegen.
Je kan gemakkelijk de programma's bekijken via internet, kijken welke vakken je hebt en wat deze inhouden. Misschien kan je op die manier kijken of er veel verschillen zijn tussen Nederland en België?

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie