Wat een belediging! Update!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Wat een belediging! Update!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:06

Laat maar mensen! Probleem is opgelost!

Ze heeft me een mail teruggestuurd waarin ze zich verontschuldigt en me belooft haar best te doen om een baan voor me te zoeken.

Mijn reactie:

'Ik heb me al uitgeschreven. Doeg!'
Laatst bijgewerkt door sanasoufi op 07-04-17 19:39, in het totaal 3 keer bewerkt

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Wat een belediging!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:09

ik snap niet waarom je zo moet reageren op zo'n mail. tuurlijk is het frustrerend, maar hun mail lijkt me toch gewoon een normale afwijzingsmail hoor.
Met zulke antwoorden te mailen zet je nu niet zo'n goede naam voor jezelf en voor toekomstige vacatures (door dat uitzendbureau) verpruts je nu waarschijnlijk je eigen kansen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:09

Sorry hoor maar heb je uberhaupt de reacties in het vorige topic niet gelezen? Je moet toch wel van een heel apart slag mensen zijn als je zo'n reactie terugstuurt als je afgewezen wordt door een bedrijf. Er staat toch in de mail dat er heel veel mensen gereageerd hebben? Denk je dan echt dat iedereen aangenomen wordt en een bedrijf straks 100 administratief medewerkers rond heeft lopen?

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:10

Dat is het leven nu eenmaal.. Zo solliciteerde ik ooit voor een job waarbij je geen ervaring nodig had, kreeg ik een mailtje terug dat ik niet genoeg ervaring had :+
Verder vind ik jouw mailtje wel echt heel onprofessioneel en zelfs een beetje kinderachtig. Jouw naam zal onthouden worden bij dat uitzendbureau, en met wat ongeluk worden doorgestuurd ook. Als zij iemand vonden die beter bij hun gezochte profiel pastte (denk aan iemand met ervaring), dan is dat nu eenmaal zo, jammer genoeg.

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:10

Eh ik ga er vanuit dat dit topic een geintje is. :')

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:10

Zoe_97 schreef:
ik snap niet waarom je zo moet reageren op zo'n mail. tuurlijk is het frustrerend, maar hun mail lijkt me toch gewoon een normale afwijzingsmail hoor.
Met zulke antwoorden te mailen zet je nu niet zo'n goede naam voor jezelf en voor toekomstige vacatures (door dat uitzendbureau) verpruts je nu waarschijnlijk je eigen kansen.


Ach het was geen randstad of unique....check pb.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:11

Het is natuurlijk heel vervelend als je wordt afgewezen op een sollicitatie. De kans dat dat bij dit uitzendbureau in de toekomst zal gebeuren heb je met je eigen reactie nu zelf zo groot mogelijk gemaakt.

Vat het niet zo persoonlijk op. Dit soort reacties krijg je vaker wel dan niet. Blijkbaar is deze baan niet voor jou voorbestemd. Op naar de volgende vacature dan maar.

Overigens vat ik de opmerking over dat ik niet in het profiel pas altijd op als dat ik te hoog ben opgeleid. Ik heb mij er nog nooit beledigd door gevoeld.

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:11

Emmaa_ schreef:
Sorry hoor maar heb je uberhaupt de reacties in het vorige topic niet gelezen? Je moet toch wel van een heel apart slag mensen zijn als je zo'n reactie terugstuurt als je afgewezen wordt door een bedrijf. Er staat toch in de mail dat er heel veel mensen gereageerd hebben? Denk je dan echt dat iedereen aangenomen wordt en een bedrijf straks 100 administratief medewerkers rond heeft lopen?


Hoezo bedrijf? Wat heeft die ermee te maken? De intercedent gaat me niet voorstellen aan het bedrijf.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:12

Zo, als ik intercedente was bij dat uitzendbureau kwam je bij mij op de blacklist.

wat een niveau

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:12

Koetjesreep schreef:
Dat is het leven nu eenmaal.. Zo solliciteerde ik ooit voor een job waarbij je geen ervaring nodig had, kreeg ik een mailtje terug dat ik niet genoeg ervaring had :+
Verder vind ik jouw mailtje wel echt heel onprofessioneel en zelfs een beetje kinderachtig. Jouw naam zal onthouden worden bij dat uitzendbureau, en met wat ongeluk worden doorgestuurd ook. Als zij iemand vonden die beter bij hun gezochte profiel pastte (denk aan iemand met ervaring), dan is dat nu eenmaal zo, jammer genoeg.


Naar concurrenten?

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:12

Ik snap wel dat je gefrustreerd bent - maar jou reactie vind ik niet gepast. Ze kunnen toch niet alle kandidaten uitnodigen? Is niets mis mee met hun reactie. Sterker nog, je hoort tenminste snel wat terug, ookal is het negatief.

Met zo een reactie ga je trouwens ook bruggen verbranden.

Succes met het solicteren.

genja
Berichten: 3942
Geregistreerd: 12-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:12

Sorry heb na ook je topic van gisteren gelezen te hebben maar 1 advies. Bel maandag je huisarts voor een afspraak en laat je verwijzen naar maatschappelijk werk of een psycholoog. Op jou leeftijd zo met deze dingen omgaan dat kan echt niet. Solliciteren bestaat echt heel veel geduld hebben en erg je best doen en vooral zorgen dat jij net dat ene extra hebt waardoor ze je willen hebben.
Ga of op zoek naar die vent die je zo graag wilt of ga aan jezelf werken maar dit gaat zo niet goed komen. Vraag mij echt af onder welke steen jij vandaan komt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:12

Als jij 7 uur doet over je sollicitatiebrief ben je waarschijnlijk ook een minder goede administratieve kracht dan je denkt.
Als al je werk zoveel tijd kost hebben ze een goede keuze gemaakt bij dat uitzendbureau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:13

sanasoufi schreef:
Emmaa_ schreef:
Sorry hoor maar heb je uberhaupt de reacties in het vorige topic niet gelezen? Je moet toch wel van een heel apart slag mensen zijn als je zo'n reactie terugstuurt als je afgewezen wordt door een bedrijf. Er staat toch in de mail dat er heel veel mensen gereageerd hebben? Denk je dan echt dat iedereen aangenomen wordt en een bedrijf straks 100 administratief medewerkers rond heeft lopen?


Hoezo bedrijf? Wat heeft die ermee te maken? De intercedent gaat me niet voorstellen aan het bedrijf.

Het uitzendbureau dan. Ze kunnen toch niet 100 mensen aan het werk sturen bij een opdrachtgever? Het hoort er nou eenmaal bij.. Juist dingen als administratief medewerker zijn enorm populaire vacatures omdat je er niet zo veel referenties en ervaring voor nodig hebt, dan is het niet zo gek dat je een keer afgewezen wordt omdat je motivatiebrief niet zo sterk was of omdat er mensen zijn die gewoon beter zijn dan jij. Deal with it, het hoort bij het leven.

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:13

Wat een onsportieve reactie. :)) Lijkt me niet fijn voor je naam ook. Overigens een hele normale afwijzing.

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:13

Oh wauw....

Ik kan denk ik een kast vullen met afwijzingen, maar nooit, nóóit is het in mij opgekomen om zo op een afwijzing te reageren...
Wat denk je hiermee te bereiken? Denk dat het bureau nu nog harder denkt voor jou 10(0) anderen :=

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:13

Lotus83 schreef:
Zo, als ik intercedente was bij dat uitzendbureau kwam je bij mij op de blacklist.

wat een niveau


Ik scheld haar toch niet uit? Ik vraag gewoon of hef wel zin heeft om verder te solliciteren. Overigens zij staan bij mij nu op de blacklist.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:13

Tja zo werkt het helaas nou eenmaal. Je beland op de hoop en daar kiezen ze de uitspringers eruit. En dan krijg je een standaard mail zoals bovenstaand terug. Bovenstaande mail is namelijk niet aan jou gericht maar aan nog 100 andere. Dus vat dat gewoon niet persoonlijk op.

Ergens zou ik ook niet blij worden van zo een aanvallend en denigrerend mailtje. Ik snap best dat daar zo op gereageerd word. Al is het gedeelte tussen haakjes niet netjes.
Maar dat maakt jou mailtje ook niet goed, je kan best vragen waarom je afgewezen bent. Maar op deze manier reageren werkt zeker bij een uitzendbureau niet in je voordeel. De volgende keer kan je gewoon beter even een berichtje sturen met: ik vind het jammer dat u mij niet verder meeneemt in de procedure. Mag ik vragen waar dit op gebaseerd is, dan kan ik dit in mijn andere sollicitaties meenemen.

Koetjesreep
Berichten: 1249
Geregistreerd: 18-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:14

sanasoufi schreef:
Koetjesreep schreef:
Dat is het leven nu eenmaal.. Zo solliciteerde ik ooit voor een job waarbij je geen ervaring nodig had, kreeg ik een mailtje terug dat ik niet genoeg ervaring had :+
Verder vind ik jouw mailtje wel echt heel onprofessioneel en zelfs een beetje kinderachtig. Jouw naam zal onthouden worden bij dat uitzendbureau, en met wat ongeluk worden doorgestuurd ook. Als zij iemand vonden die beter bij hun gezochte profiel pastte (denk aan iemand met ervaring), dan is dat nu eenmaal zo, jammer genoeg.


Naar concurrenten?


Concurrentie is er pas als er klanten worden afgenomen. Dit zou louter elkaar informeren zijn. Dat gaat bij horecazaken ook zo hoor ;)

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:15

Wauw ik hoop wel dat dit een grapje is? vind het nog een normale en nette afwijzing. In de 100 afwijzingen die ik al gehad heb. heb ik behoorlijk ergere gehad. Zoals dat ik niet de goede maat had ( ze zochten XS |o )

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:15

Meen je dit nou? :x
Als je zo onprofessioneel met een afwijzing omgaat, vraag ik me af hoe professioneel je sollicitatiebrief was... Er dingen nou eenmaal veel mensen mee naar een baan en af en toe zul je een afwijzing krijgen, deal with it.
En zij staan nu bij jou op de blacklist omdat de keuze niet op jou is gevallen? Zeer volwassen := En trouwens, je vraag het niet 'gewoon'.
Laatst bijgewerkt door Destination op 07-04-17 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:15

Eerlijk,na je reactie kan ik ze prima begrijpen dat ze verdergaan met andere mensen....jeetje zeg,zo is het leven toch gewoon?
Ik denk dat menig mens 100den sollicitatiebrieven versturen alvoor ze een job vinden.

Zo'n reactie na een simpele brief is gewoon enorm onvolwassen,en ik denk dat je beter eerst je attitude tov solliciteren aanpakt alvoor nog brieven te versturen,want dit komt jezelf echt niet ten goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:16

sanasoufi schreef:
Lotus83 schreef:
Zo, als ik intercedente was bij dat uitzendbureau kwam je bij mij op de blacklist.

wat een niveau


Ik scheld haar toch niet uit? Ik vraag gewoon of hef wel zin heeft om verder te solliciteren. Overigens zij staan bij mij nu op de blacklist.

Alsof het hun ook maar een zak uitmaakt dat iemand die zo'n belachelijke mail terugstuurt niet meer bij ze solliciteert :+

MelanieB

Berichten: 25868
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:16

bruintje123 schreef:
Als jij 7 uur doet over je sollicitatiebrief ben je waarschijnlijk ook een minder goede administratieve kracht dan je denkt.
Als al je werk zoveel tijd kost hebben ze een goede keuze gemaakt bij dat uitzendbureau.

_/-\o_

Niveau van een 12 jarig verwend kind dat d'r zin niet krijgt.
Ik dacht, nee hoopte, echt dat dit een grapje was maar niet dus. :=

sanasoufi
Berichten: 125
Geregistreerd: 21-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:17

Koetjesreep schreef:
Concurrentie is er pas als er klanten worden afgenomen. Dit zou louter elkaar informeren zijn. Dat gaat bij horecazaken ook zo hoor ;)


Boeiend, dan betalen zij (en jij dus ook) mijn toekomstige bijstand :o