pateeke schreef:In dit geval lijkt mij de meest logische oplossing dat je in zekere mate toch afstapt van het feit dat je niet wil werken buiten de uren die je opgegeven hebt als mogelijk.
Waarom is dat de meest logische oplossing? Waarom zou al die inspanning van Hittepit moeten komen, en dat zonder initiatief vanuit de planner?
Stel dat dit bv waar is:
Citaat:
Wellicht mogen cliƫnten ook opgeven wanneer er wel en niet iemand kan komen werken bij hen. Voor de planner geen makkelijke kwestie om dit zoveel mogelijk in overeenstemming te brengen met de vragen van de werknemers.
Dat zou mooi zijn als clienten dat mogen! Want dat klinkt wel heel clientvriendelijk.
Maar dan is de vrij simpele oplossing dat je als planner even een gesprekje aangaat met TS, en zegt 'je weet dat onze clienten voorkeurstijden mogen aangeven, en die geven allemaal 's middags op, zijn er mogelijkheden dat we je structurele tijden zo veranderen dat het voor jou haalbaar wordt om een deel 's middags te doen?'
Overleg dus! Waarbij je dan samen kijkt of er een oplossing is te vinden.
En misschien is die er wel niet, en dat komt dan ook in zo'n gesprek naar voren. Als er allerlei dingen vaststaan die niet veranderd kunnen worden, is het bv ook een prima taak van de planner om eens te overleggen met andere mensen die 's ochtends werken, kijken of zij misschien ruimte hebben om een deel van hun tijden aan te passen.
Overleg, bespreek, vraag, leg uit. Er zijn zoveel mogelijkheden. Misschien dat TS als ze betrokken wordt bij de roosterproblemen ineens een briljant idee heeft en ziet 'oh, die kan ik er makkelijk bijnemen' ofzo.
Maar daarvoor moet men wel wat doen.
Hittepit: bedrijf verkocht? Dat klinkt wel een beetje zorgelijk. Ik ben in dat soort situaties bijzonder argwanend, staat eea ook op mail? Zo nee, dan zou ik er wel een briefje / mailtje van maken. Dat ze niet over een jaar ineens het niet opnemen van minuren kunnen gebruiken als bewijs van gebrek aan inzet aan jouw kant ofzo.