Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lunabreezer
Berichten: 70
Geregistreerd: 12-09-16

Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 12:30

Hoi,
Ik heb altijd tegen me zelf gezegd dat ik dierenarts wil worden en dan vooral richting de paarden, maar nu ik bijna mijn profielkeuze in moet vullen begin ik toch wel te twijfelen. Ik vind de gezondheid wel erg interresant en natuurlijk de paarden ook hihi, maar ik merk toch de laatste tijd dat ik eigenlijk meer geïnteresseerd ben in het gedrag van paarden (heeft natuurlijk ook met de gezondheid te maken maar toch weer een andere kant ervan). Daarom was ik naar studies gaan kijken voor gedragsdeskundige of gedragstherapeut. Dit is toch hetzelfde of heb ik dat helemaal verkeerd?

Ik kwam toen bij twee sites Tinley Acedemie en de 2Moons. De Tinley Acedemie was volgens mij echt een opleiding (het was een beetje onduidelijke site). Heeft iemand ervaring met de Tinley Acedemie?
Daarna kwam ik bij de 2Moons terecht uit deze site kon ik helemaal niks duidelijk halen daarom weet ik ook niet zeker of dit nou een Curses was of een opleiding. Heeft iemand ervaring met de 2Moons?
Of weet iemand anders ook nog een andere opleiding?

Nog een paar vragen voor als je een opleiding tot gedragsdeskundige weet: wat zijn de toelatingseisen? Wat kan je behalve gedragsdeskundige nog meer woorden? Wat zijn de lestijden en lesdagen? Hoe beviel de school?

Alvast heel erg bedankt

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 13:04

E-quine is ook erg gaaf! Theorie en praktijk verdeeld.

lunabreezer
Berichten: 70
Geregistreerd: 12-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-17 17:43

wwillemijn schreef:
E-quine is ook erg gaaf! Theorie en praktijk verdeeld.

Net even gegoogle, dat ziet er ook heel erg leuk uit! Heb je er zelf ervaring mee?

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Re: Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 18:23

Ja, ben eerstejaars. M'n instructrice is inmiddels klaar met de opleiding. Het is erg leuk!

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:23

Zit je nog op de middelbare, TS?
Omdat het over profielkeuze gaat? Welke profielen twijfel je over?

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:33

Zit je nu op het VWO? Ik zou dan als ik jou was wel voor een 'echte' studie kiezen. De gedragsopleidingen zijn leuk, maar kan je ook makkelijk later naast je werk nog doen en deze zijn naar mijn mening toch meer voor 'er bij'. Dit is tenminste wat ik bij een stalgenoot zag die de opleiding van 2Moons heeft gedaan.

lunabreezer
Berichten: 70
Geregistreerd: 12-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 15:11

LoveBodin schreef:
Zit je nog op de middelbare, TS?
Omdat het over profielkeuze gaat? Welke profielen twijfel je over?

Ja ik zit nog op de middelbare. Ik zit te twijfelen tussen NG en NT

lunabreezer
Berichten: 70
Geregistreerd: 12-09-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 15:12

Kidde schreef:
Zit je nu op het VWO? Ik zou dan als ik jou was wel voor een 'echte' studie kiezen. De gedragsopleidingen zijn leuk, maar kan je ook makkelijk later naast je werk nog doen en deze zijn naar mijn mening toch meer voor 'er bij'. Dit is tenminste wat ik bij een stalgenoot zag die de opleiding van 2Moons heeft gedaan.

Nee ik zit op Havo. Dat heb ik al meerdere keren gelezen dus daarom was ik ook aan het informeren voor er bij. Ik zit namelijk ook nog te zoeken naar een 'echte' studie.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Opleiding gedragsdeskundige (2moons, Tinley acedemy)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 15:17

Probeer een profiel te kiezen waar je je niet makkelijk mee vastloopt en nog door kan naar het VWO.
Ik neem aan dat je interesses bij de natuurkant liggen (ivm dierenarts willen worden ook!).
Ik zou gaan voor iets van Natuurkunde, wiskunde, scheikunde, bio. Met die vakken kun je vrijwel alle studies doen.

Een opleiding in de paarden op die manier die jij wil is vaak toch een cursus. Als ik jou was zou ik toch eerst een gewone opleiding doen (misschien iets als toegepaste biologie? Of natuur en vee houderij?). Probeer je niet alleen vast te zetten op de paarden.
Een gewone baan en een eigen paard erbij is voor veel mensen veel leuker dan alleen maar werken in de paarden (en vervolgens met een beetje pech geen tijd hebben voor een eigen paard..)