MBO eerstejaars 2017/2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-17 18:47

Hoi allemaal!

Ik heb even gekeken of er toevallig al een topic over was, maar nee haha. Dus ik heb nu de ' eer' om dit topic te maken.

Mijn naam is Sterre, ben 18 jaar, zit momenteel in 5 havo en heb de moeilijke, maar weloverwogen keuze gemaakt om toch weer op een MBO studie te gaan, en hopen dat ik dan nu eindelijk gelukkig kan worden met een schoolgerelateerde keuze.

Ik gooi dit lange verhaal in een spoiler, dus mocht je iet geïnteresseerd zijn in mij super interessante levensverhaal scroll lekker door hahaha

Spoiler:
Ik ben een aantal jaar geleden begonnen op een middelbare school met het advies vmbo t/ havo. Ik was eigenwijs en wou mijzelf perse inschrijven voor een zwaardere havo, de TTO om precies te zijn. Heb alle 3 jaren eigenlijk prima afgelegd en mocht op voor mijn Cambridge examens, die ik met prima resultaten heb behaald.
Helaas door mentale problemen heb ik 3 havo net niet kunnen halen en mocht ik niet doorgaan met de havo. Dus ik werd verplicht door school en mijn moeder om af te stromen en in te stromen naar 4 vmbo t.

Dit betekende dat ik naar een andere (een zeer beruchte school :') ) moest. Hier had ik het erg lastig mee, ik voelde me niet thuis, maar ik was erg gedreven om dat papiertje te halen om vervolgens weer naar de havo te gaan. Dat was mijn originele plan :')

Ik kwam een mbo opleiding tegen die mij geweldig leek, het creatieve wat ik graag wou, en het technische wat computers etc betreft, namelijk; Mediavormgever niveau 4. Ik had me ingeschreven bij de studie en ik was klaar om mijn nieuwe zelf te ontdekken en een geweldige studie te doen. Not dus.. Na een half jaar zat ik zo diep in de oliebol. Ik had van allerlei problemen (mezelf, school, vrienden) Ik voelde me rot en ging niet meer naar school omdat het me niet meer lukte. Ik kon niet opbrengen om naar school te gaan, ik was zo ongelukkig. Vanwege deze problemen kon ik het jaar ook niet meer halen. Dus ik besloot om weer terug te gaan naar de havo.

Helaas was dit niet zo makkelijk, mijn oude (geliefde) school wou me niet aannemen omdat ik van het mbo afkwam en na veel gezeik heb ik een andere school moeten zoeken. Deze heb ik gevonden, en het ging eigenlijk prima op school, goede resultaten dus ik was natuurlijk helemaal happy. Ik liep bij een psycholoog vanwege laag zelfbeeld etc. Uiteindelijk gestopt met haar omdat ik me niet gehoord voelde, en niet serieus genomen werd.
Ik ben met prima cijfers overgegaan naar 5 havo. Maar ik kwam weer in een dip terecht en ben toen naar een onafhankelijke instantie gegaan om mij te laten testen op ADD omdat deze diagnose (uit klas 2) niet meer geldig was voor mijn examens. Ik had opeens geen ADD meer, maar er kwam iets totaal anders uit; depressie. Ze waren zelfs bang dat ik een persoonlijkheidsstoornis ging ontwikkelen. Dus toen werd de grond onder mij vandaan gehaald. De dip werd alsmaar erger, ik voelde me waardelozer, mijn vrienden waardeerden mij niet, ik kon niks kwijt aan ze, ik stelde me aan enzovoorts.
Mijn cijfers daalden, en ik werd minder gemotiveerd, ik wou zelfs stoppen met school en depressief in mijn bed liggen en nooit meer wat doen.


Ik heb vele hbo studies bekeken, meegelopen, maar ik heb niks gevonden waar ik blij van werd. Uiteindelijk heb ik tegen mijn moeder gezegd of het geen optie was om toch weer op MBO een studie te gaan doen. Eerst werd dat niet bepaald positief ontvangen, ik ben toen met mensen in mijn omgeving gaan praten en toen werd het al iets positiever. Dus ik ben voorzichtig gaan kijken naar mbo studies. Ik stuitte toen op mijn kinderdroom. Paarden. Ik was zo teleurgesteld in mijzelf. Paarden zijn je hobby, dat moet zo blijven, het werk ik zwaar, slecht betaald. Als je zelfs al werk vind. Toch bleef het kriebelen. Ik heb vriendinnen gesproken die op die studie zaten, en die waren wel erg positief. Dus toen met een dubbel gevoel naar de opendag gegaan. Ik heb mijn ogen uitgekeken. Met studenten en docenten gesproken. Er liepen mensen stage bij Jeroen Dubbeldam, en bij BWG stables. Ik voelde me ook direct thuis op de school.

De week erna direct naar mijn decaan gegaan en overlegd wat te doen. Ze stond er zelfs op dat ik me moest inschrijven. Dus heb ik het toch maar gedaan. Intaketest gedaan en nu wacht ik op het volgende contact.

Het erge is dat ik nu al zit te kijken naar stages voor komend jaar, ik heb nogal een paar wensen en wil alleen het beste uit mezelf halen, dus ik ga niet op een plaatselijke manege stage lopen, maar met voorkeur op bekendere stallen :D

Mijn doel is gewoon om mijn havo te halen, maar er valt wel een enorme stressfactor weg.

Sorry voor het lange verhaal hihi.

Ik ben benieuwd wat jullie gaan doen en hoop op een super gezellig topic :D

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:04

Goed van je dat je hebt besloten om naar het MBO te gaan!

Ik heb gewoon vmbo gedaan en kreeg hierna de mogelijkheid om naar de havo te gaan. Toch maar niet gedaan, en dit was de beste keuze ooit. Ik ben bijna klaar op het mbo en ga hierna naar het HBO, en ben zo blij met deze tussenstap! Veel praktijkervaring opgedaan, en ik ben zelf ontzettend gegroeid. Ik raad het dus ook absoluut aan om naar het mbo te gaan!

Maaar...
Weet je zeker dat je richting paarden wil gaan doen? Want de kans is groot dat je hierna opnieuw een studie moet gaan doen. Trekt je dat wel?
Als het je droom is moet je het zeker doen hoor! Maar ik zou wel echt kritisch zijn wat betreft de toekomst. Is het écht wat je wil? Want de baankans is gewoon mega laag en je verdient er zo weinig mee...

En hey, ik zie nu pas wie je bent :D

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-17 20:42

SophieFT schreef:
Goed van je dat je hebt besloten om naar het MBO te gaan!

Ik heb gewoon vmbo gedaan en kreeg hierna de mogelijkheid om naar de havo te gaan. Toch maar niet gedaan, en dit was de beste keuze ooit. Ik ben bijna klaar op het mbo en ga hierna naar het HBO, en ben zo blij met deze tussenstap! Veel praktijkervaring opgedaan, en ik ben zelf ontzettend gegroeid. Ik raad het dus ook absoluut aan om naar het mbo te gaan!

Maaar...
Weet je zeker dat je richting paarden wil gaan doen? Want de kans is groot dat je hierna opnieuw een studie moet gaan doen. Trekt je dat wel?
Als het je droom is moet je het zeker doen hoor! Maar ik zou wel echt kritisch zijn wat betreft de toekomst. Is het écht wat je wil? Want de baankans is gewoon mega laag en je verdient er zo weinig mee...

En hey, ik zie nu pas wie je bent :D



Haha haihai!

Ja paarden is wat ik echt wil doen. Het enige wat mij momenteel levend houd zegmaar. En ik wil niet riskeren dat ik in een nog dieper dal kom. De studie is ook maar 3 jaar, als het toch niet wat blijkt te zijn kan ik gewoon naar HBO. Dus we zien wel waar het schip strand haha :)

Johanna01

Berichten: 651
Geregistreerd: 15-11-07
Woonplaats: Leeuwarden

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:51

Ik meld me. Vanaf aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de opleiding verzorgende IG, of paardenhouderij. De twijfel is enorm groot, ik ken de negatieve verhalen van de paardenhouderij maar zeker ook de positieve. Als vooropleiding heb ik al helpende zorg en welzijn niveau 2 gedaan, en ik ben ook niet echt van plan om te stoppen met leren na een van deze 2 opleidingen. Iedereen zou zeggen doe verzorgende IG, dat weet mijn verstand zelf ook wel. Er is veel aanbod in qua vacatures, het betaald aardig goed, en je kunt het in principe wel tot aan je pensioen volhouden. Inderdaad, pensioen, wat je opbouwt in de zorg. Dat kun je van paardenhouderij niet zeggen, en toch zegt mijn hart dat ik dat moet doen.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 20:54

Mag ik me ook melden?
Ik zit dit jaar in het eerste van MBO Laboratoriumtechniek niveau 4. Hele leuke opleiding, wou ik altijd al doen. Ga het jaar alleen hoogstwaarschijnlijk over doen omdat ik (chronisch) ziek ben, hier heb ik dit jaar heel veel last van dus ben niet veel op school. Ben ook nog maar 16 (15 toen ik begon) dus nog erg jong en kan het dus prima nog een jaartje doen. Baal er wel van want ik zit in een hele leuke klas, maar het is niet anders. Ga nu zo veel mogelijk naar school zodat ik het volgend jaar makkelijker heb. :)

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:36

sterreke98 schreef:
SophieFT schreef:
Goed van je dat je hebt besloten om naar het MBO te gaan!

Ik heb gewoon vmbo gedaan en kreeg hierna de mogelijkheid om naar de havo te gaan. Toch maar niet gedaan, en dit was de beste keuze ooit. Ik ben bijna klaar op het mbo en ga hierna naar het HBO, en ben zo blij met deze tussenstap! Veel praktijkervaring opgedaan, en ik ben zelf ontzettend gegroeid. Ik raad het dus ook absoluut aan om naar het mbo te gaan!

Maaar...
Weet je zeker dat je richting paarden wil gaan doen? Want de kans is groot dat je hierna opnieuw een studie moet gaan doen. Trekt je dat wel?
Als het je droom is moet je het zeker doen hoor! Maar ik zou wel echt kritisch zijn wat betreft de toekomst. Is het écht wat je wil? Want de baankans is gewoon mega laag en je verdient er zo weinig mee...

En hey, ik zie nu pas wie je bent :D



Haha haihai!

Ja paarden is wat ik echt wil doen. Het enige wat mij momenteel levend houd zegmaar. En ik wil niet riskeren dat ik in een nog dieper dal kom. De studie is ook maar 3 jaar, als het toch niet wat blijkt te zijn kan ik gewoon naar HBO. Dus we zien wel waar het schip strand haha :)


Dan moet je het zeker weten doen! Ik ken ook best veel mensen op die opleiding en het schijnt een hele leuke opleiding te zijn! Ga je hem in Almelo doen? :)
En het mbo is een hele mooie opstap naar het hbo, dus als dit echt is waar je hart ligt moet je het zeker doen!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-17 00:24

Johanna01 schreef:
Ik meld me. Vanaf aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de opleiding verzorgende IG, of paardenhouderij. De twijfel is enorm groot, ik ken de negatieve verhalen van de paardenhouderij maar zeker ook de positieve. Als vooropleiding heb ik al helpende zorg en welzijn niveau 2 gedaan, en ik ben ook niet echt van plan om te stoppen met leren na een van deze 2 opleidingen. Iedereen zou zeggen doe verzorgende IG, dat weet mijn verstand zelf ook wel. Er is veel aanbod in qua vacatures, het betaald aardig goed, en je kunt het in principe wel tot aan je pensioen volhouden. Inderdaad, pensioen, wat je opbouwt in de zorg. Dat kun je van paardenhouderij niet zeggen, en toch zegt mijn hart dat ik dat moet doen.


Het blijft kriebelen he?
Dat heb ik dus ook. Weet je, de opleiding duurt maar 3/4 jaar. Als je klaar bent, kan je toch weer wat doen.

Ik volg nu mijn hart en ga doen wat ik leuk vind! Zit zelfs al stages te bekijken hahahah.


Laboratorium techniek klinkt interessant! Wat doe je zoal? Wel rot dat je je jaar moet overdoen. Maar soms moet je een stapje terug nemen om vooruit te gaan :)


@Sophie, Almelo yes! Wil nog graag thuis blijven wonen, en ik kan Joy niet achterlaten :')

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:33

Ik heb 3 uur in de week practicum scheikunde, 3 uur in de week practicum biologie. Verder alleen maar scheikunde en biologie theorie (aka urenlang aantekeningen maken), verder 1 uur per week natuurkunde, Nederlands, wiskunde, levensbeschouwing, engelen.. vrijwel alleen Sk en Bio dus. Heel leuk maar is wel een zware opleiding. Als je elke dag van half 9 tot half 5 les hebt is dat niet raar.

HappyBuddha

Berichten: 4783
Geregistreerd: 07-06-09
Woonplaats: Goor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:49

sterreke98 schreef:
Johanna01 schreef:
Ik meld me. Vanaf aankomend schooljaar ga ik beginnen aan de opleiding verzorgende IG, of paardenhouderij. De twijfel is enorm groot, ik ken de negatieve verhalen van de paardenhouderij maar zeker ook de positieve. Als vooropleiding heb ik al helpende zorg en welzijn niveau 2 gedaan, en ik ben ook niet echt van plan om te stoppen met leren na een van deze 2 opleidingen. Iedereen zou zeggen doe verzorgende IG, dat weet mijn verstand zelf ook wel. Er is veel aanbod in qua vacatures, het betaald aardig goed, en je kunt het in principe wel tot aan je pensioen volhouden. Inderdaad, pensioen, wat je opbouwt in de zorg. Dat kun je van paardenhouderij niet zeggen, en toch zegt mijn hart dat ik dat moet doen.


Het blijft kriebelen he?
Dat heb ik dus ook. Weet je, de opleiding duurt maar 3/4 jaar. Als je klaar bent, kan je toch weer wat doen.

Ik volg nu mijn hart en ga doen wat ik leuk vind! Zit zelfs al stages te bekijken hahahah.


Laboratorium techniek klinkt interessant! Wat doe je zoal? Wel rot dat je je jaar moet overdoen. Maar soms moet je een stapje terug nemen om vooruit te gaan :)


@Sophie, Almelo yes! Wil nog graag thuis blijven wonen, en ik kan Joy niet achterlaten :')


Almelo is leuuuk! Heb er zelf vmbo gedaan, veel uit mijn klas toen zitten er nogsteeds :)

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 13:47

Oeps lees het nu pas :=

Maar tot nu toe zit Almelo er wel tof uit! Alleen kijken hoe im er elke keer ga komen, dan is een auto wel handig, tenzij er dichtbij een bus stopt?

Verder nog mensen die volgend jaar met MBO starten?

Anoniem
Berichten: 510
Geregistreerd: 14-12-15

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:19

Ipv mijn gymnasium af te maken, hebben we na lang wikken en wegen, lijsten maken, nadenken en redeneren besloten dat ik komend jaar start met MBO 4 Paraveterinair. Met oog op daarna doorleren, het liefst wilde ik hoefsmid gaan doen maar mijn lichaam werkt niet mee, op deze manier heb ik alvast wat 'veiligs' qua diploma, en kan ik ook makkelijker HBO gaan doen. Het liefst zou ik uiteindelijk iets in de richting van chiropractor/osteopaat/acupuncturist/sportmasseur voor paarden/dieren willen doen.

Mijn (mentale problemen klinische) opname loopt wel samen met het eerste leerjaar, dus waarschijnlijk moet ik die overnieuw gaan doen in 2018/2019. Ik twijfelde nog wel een beetje of MBO de juiste keuze is, maar na een tijdje in de opname kunnen we met mijn oude school alsnog overleggen om door te gaan met het 4e jaar gym. Vooralsnog denk ik dat het een goede en weloverwogen keuze is voor mij!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:29

Hey ik had net iets geplaatst.. spoorloos verdwenen >;) :')

JoskaH schreef:
Ipv mijn gymnasium af te maken, hebben we na lang wikken en wegen, lijsten maken, nadenken en redeneren besloten dat ik komend jaar start met MBO 4 Paraveterinair. Met oog op daarna doorleren, het liefst wilde ik hoefsmid gaan doen maar mijn lichaam werkt niet mee, op deze manier heb ik alvast wat 'veiligs' qua diploma, en kan ik ook makkelijker HBO gaan doen. Het liefst zou ik uiteindelijk iets in de richting van chiropractor/osteopaat/acupuncturist/sportmasseur voor paarden/dieren willen doen.

Mijn (mentale problemen klinische) opname loopt wel samen met het eerste leerjaar, dus waarschijnlijk moet ik die overnieuw gaan doen in 2018/2019. Ik twijfelde nog wel een beetje of MBO de juiste keuze is, maar na een tijdje in de opname kunnen we met mijn oude school alsnog overleggen om door te gaan met het 4e jaar gym. Vooralsnog denk ik dat het een goede en weloverwogen keuze is voor mij!

Jammer dat gymnasium niet lukt! Maar MBO is ook hartstikke leuk hoor :D
Dan 2 keer het eerste jaar doen is ook niet erg hoor, heb je het het 2e jaar makkelijker omdat je dan de helft al weet, scheelt altijd :D

Ik ga zoals gepland labtech nog een jaartje overdoen, baalde ik eerst wel van maar kan moeilijk anders, heb het 2e half jaar helemaal gemist := moet alleen nog wel even zien hoe, want het gaat nog steeds niet helemaal lekker medisch gezien. Moet het jaar dit keer wel halen anders moet ik naar een andere opleiding, en daar heb ik helemaal geen zin in :+

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:12

Als jullie het goed vinden wil ik mij hier ook melden. In 2016 heb ik mijn VWO-diploma behaald en na een tussenjaar gehad te hebben, heb ik besloten om mijn hart te volgen en de opleiding tot apothekersassistente te gaan doen. Ik ga wel de BBL-variant doen, wat dus inhoud dat ik 3 dagen (24 uur) ga werken in de apotheek en daarnaast één dag per week naar school ga. Ik heb er in ieder geval ontzettend veel zin in. :)

polleman
Berichten: 1628
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: Braamt

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 21:47

mag ik me hier ook melden?
Ik start aankomende schooljaar met een combi opleiding Verzorgende IG en de opleiding Maatschappelijke zorg.

Het zal best pittig worden 2 opleidingen tegelijk te volgen en volledig naar school te gaan met 26 jaar :o

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-17 20:08

Ik meld me ook :D na vorig jaar een niveau 4 opleiding tot medisch laborant gestart te hebben ben ik er achter gekomen dat het laboratorium werk me toch niet ligt aangezien het vrij eentonig is. Nu heb ik er voor gekozen om mijn kinderdroom na te jagen en ga ik aankomend schooljaar beginnen op het GroeneWelle met de niveau 4 opleiding diermanagement/wildlife. Dat de baankans vrij laag is ben ik me zeer bewust van maar mede dankzij mijn passie voor reptielen, insecten en andere "enge" beesten hoop ik hier in uit te kunnen blinken.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-17 15:40

Hebben jullie al wat van jullie school gehoord over de startdatum? Ik kwam er toevallig net achter dat er op de website vermeld staat dat de lessen beginnen in de week van 28 augustus, zoals verwacht eigenlijk. :)

Saab99

Berichten: 986
Geregistreerd: 21-10-12
Woonplaats: In een hutje op de maan

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 10:14

Mijn eerste dag is op 5 September!

loisenpien4

Berichten: 175
Geregistreerd: 01-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 19:59

Hello :o

Ik meld mij ook!

Ik start 24 augustus met de opleiding toegepaste Fotografie aan de Fotovakschool in Apeldoorn!

Heel veel zin, ook super spannend, maar na 5 jaar ga ik toch mijn droom najagen :o

5 jaar geleden had ik al naar deze opleiding gekeken, toen was ik echter nog erg onzeker en durfde ik het niet goed.
Ik ben toen begonnen aan de opleiding dierverzorging, bij de Groene Welle.
Dit ging jammer genoeg anders dan gehoopt, ik haalde ontzettend goede cijfers, maar ik had erg veel stress en weinig tot geen mogelijkheid voor hulp hierbij. Na een jaar ben ik volledig vastgelopen en ben ik gestopt met de opleiding.
Ik heb een wajong, dus heb op verschillende weekervaringsplekken gewerkt. Van een biologische boerderij tot een dressuurstal.

Dit voorjaar ging het echter toch weer kriebelen, ik wil zo graag toch een diploma, omdat ik weet dat ik het in mij heb.
Toen ben ik gaan nadenken, wil ik dan verder in de dieren?
Ik dacht toen maar mijn diepste droom is toch wel verder op het gebied van Fotografie, in mei jaar de open dag bij de Fotovakschool in Apeldoorn.
Want dat is dan wel DE school waar ik heel graag heen wil.

Gesprek met een decaan gehad, over mijn faalangst gehad, zij en ik zagen het zitten om de uitdaging aan te gaan! Intake, aangenomen!!!

Ja, super gaaf! 24 augustus heb ik introductiedag en 28 augustus beginnen de lessen!!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:28

Leuk, fotografie! Super dat je zo doorzet en toch graag een diploma wil. Ik wens je alvast heel veel plezier en succes! :D

@Eunomia, ook leuk apothekersassistent. Dat had me ook nog wel leuk geleken.

@polleman, oeh leuk verzorgende IG. Sprak mij ergens ook wel aan. Succes, 2 opleidingen zal wel druk zijn.

@Saab, wow gaaf wildlife! Niks voor mij maar succes met je opleiding!


Ik moet nog even zien hoe ik het ga doen. Startdatum zal hier ook wel op de site staan maar dat is hier op school altijd super slecht geregeld. Maar moet eerst maar eens rond mailen met mijn SLBer hoe we het precies gaan doen volgend jaar. Gaat met mij nog niet helemaal geweldig maar school verwacht dat ik gewoon meteen hele dagen naar school ga. Wil ik wel maar we moeten nog maar even zien hoe we dat dan moeten doen :=

Hebben jullie al boeken e.d. besteld? Weet van vorig jaar nog dat ik heel lang mocht wachten op mijn boeken (via studieboekencentrale) dus zou dat wel zo snel mogelijk doen, anders zit je zonder boeken wanneer je schooljaar begint.

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:33

Ik meld me ook, eerste jaars weer ben 19 en ga bloemist opleiding volgen, hiervoor 1 jaar thuis gewerkt wel diploma gehaald maar was iets wat ik totaal niet leuk vond.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:36

Ook leuk! Krijg je daar ook nog nederlands, wiskunde e.d. bij of ben je dan echt alleen met bloemen bezig?

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:38

Nee ik krijg ook gewoon de standaard vakken, nederlands rekenen scheikunde engels en biologie als ik nu niets vergeet :D

En ik heb echt een rot rooster pff!

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:39

Zo ook nog scheikunde en bio erbij. Had ik niet verwacht, wel leuk wat afwisseling.

Eh ja met roosters heb ik ook geen hele leuke ervaring _O-

Janinevv

Berichten: 13243
Geregistreerd: 12-01-16

Re: MBO eerstejaars 2017/2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:41

Haha, nee ik heb serieus een dag van kwart voor 9 tot 6.
Voor mij is het half uur reizen maar pak de auto, ook 20 min.

Ook heel handig, ik heb dus bloemen nodig voor de praktijk dag dit kan ik regelen via stage maar ik heb dus praktijk dag op woensdag en op donderdag stage, ik moet dus waarschijnlijk op dinsdag ook weer half uur rijden om mijn bloemen op te halen, ik ben dan ook pas rond 3 vrij dus dan ben ik ook weer rond 4/5 thuis, love it.. :+

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-17 20:46

Ik had 3 dagen in de week van kwart over 8 tot 17/17.30 uur. Uur reistijd erbij met een bus die maar eens per uur gaat (en die ik altijd net niet haalde). Was altijd erg leuk _O- andere 2 dagen tot 16 uur. Maar kon ik opzich van tevoren weten, is 1 van de drukkere opleidingen.

Oh moet je zelf bloemen regelen? Wat grappig! Dacht dat school dat dan voor je deed. Wel lekker handig, praktijk op woensdag en stage op donderdag _O-