Communicatie ondernemingsplan - welk onderwerp?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 12:12

Ik ben consultant geweest bij een communicatie/PR-agentschap en ik kan je zeggen: qua social media, reclame en billboard zit er net heel veel niét goed :D Zoveel bedrijven weten niet hoe ze goed op social media communiceren, maken het altijd veel te lang of missen hun doelpubliek volledig, of ze zien niet in dat ze net geld moeten investeren in social ipv het op goed geluk te doen.

Ik zou misschien eerder nadenken over de niche bedrijven die je wil aanspreken. Misschien kan je je diensten algemener maken, maar je dan toespitsen op een bepaalde sector? Want best veel communicatieagentschappen leveren diensten aan een te uitgebreide waaier van sectoren, waardoor ze niet genoeg vakkennis hebben en vaak niet genoeg tegemoet kunnen komen aan de problemen binnen een bepaalde sector. Dat is dan wel een troef die je kan hebben. Zo had ik bijvoorbeeld een collega die 15 jaar bij Johnson & Johnson had gewerkt en die zoveel kennis had van de farmaceutische sector dat hij veel gemakkelijker klanten aantrok dan een persoon zonder die kennis.

“Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie