Nieuw merk opstarten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:31

eerlijk,ik vraag me af of de markt al niet oververzadigd is met dat soort spullen?

qua fabrieken heb je 2 opties.

hier ergens een fabriek zoeken,dan betaal je enorm veel als je maar kleine aantallen laat maken.
andere optie het buitenland,maar mijn ervaring is dat je er dan echt heen moet,anders laat de kwaliteit,de afwerking,materiaalkeuze,.... gewoon te wensen over en is het nooit helemaal als je het in gedachten had.
maar ook dan zit je toch met een behoorlijk kostenplaatje als je bij kleine oplages blijft.


tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:38

dan moet je er sowieso heen.

ik heb meermaals dingen laten maken daar.(nooit geweest),en nooit,maar ook nooit kwam het aan zoals ik het wou.
kwaliteit een stuk minder,tot verkeerde kleuren,patronen,sluitingen,onsluitbaar en ongebruikbaar.
alles voorbij zien komen.

neen,voor mij niet meer.

als je het wil,moet je naar daar,contacten leggen,onderhandelen,mee alles opzetten.

van hieruit zoiets opstarten die daar gemaakt wordt,wordt het sowieso niet.

los van het feit dat ik 200% zeker weet dat de markt echt niet staat te wachten op nog nieuwe spullen natuurlijk.
want net als Elena zegt,kan je echt niet vertrouwen en afgaan op mensen die zeggen dit of dat te zouden kopen voor die prijs.
is zo makkelijk gezegd,maar de realiteit is compleet anders.

edit,nog vergeten.
+ veel kosten voor je exclusiviteit te krijgen/behouden,wat al bijna onmogelijk is.
laat jij daar bv 50 stuks maken,maken ze hetzelfde nog eens in 50 000 stuks en verkopen het voor een 10de van de prijs via aliexpress en andere site's.
daar gaan je exclusive producten dan......

dat is gewoon de realiteit hoor,want als je zoiets start ga je geen 10 000den euro's betalen om het exclusief te houden.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:48

hog,'exclusief' is sowieso een woord waar mijn haar van recht komt.
Wat is excusief natuurlijk.

de paardenwereld gaat vaak hand in hand met merknamen.
zonder merknaam(die goed gekend is,en hoog in het vaandel gedragen wordt),gaan de mensen heus niet gauw hun grote centjes bovenhalen.

een fabrikant vinden die kwaliteit levert naar je normen,die betrouwbaar is en betaalbaar is al niet simpel.
daarnaast nog kleine oplages?
bijna onvindbaar.

+ je weet wat er nog allemaal bijkomen qua kosten als je je spullen van bv china het land inbrengt?

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 17:45

je bent 20 en je hebt een ruitersportzaak?
knap,en idd,zoals Maximuss zegt,als je het allemaal zo goed nagevraagd hebt en weet dat je 200 stuks kan laten maken,wat moet je dan op Alibaba zoeken en hier navragen?
Dan heb je blijkbaar je contacten al.

veel succes alvast,ik hoop dat je iedereen zijn ongelijk kan waarmaken.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuw merk opstarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:05

wat xyzutu zegt klopt.
en als jouw container dan nog toevallig uitgepikt wordt voor controle heb je plots ook nog extra kosten.
(in belgie toch,geen idee met containers die in nl aanmeren)

of je moet duurder via vliegtuig vervoeren,maar dan zit je weer met veeel grotere transport kosten.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Nieuw merk opstarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:30

ok,blij dat dit dus niet 'uit de lucht gegrepen is' in nl,maar ook gewoon realiteit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: redbutton, Skye93 en 44 bezoekers