Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:40

Hallo bokkers,

Ik kwam zojuist thuis en heb net een aanmaning ontvangen van DUO.
Namelijk over het lesgeld.

30-09-2016 heb ik mijn stufie stopgezet. Toen ook meteen netjes mijn abbo voor het OV stopgezet.
Het was allemaal wat vaag, ik zou eerst door met mijn opleiding maar heb toen toch besloten te stoppen. De communicatie met school ging niet geweldig.
Uiteindelijk wel een brief van school gehad dat ik per 1 oktober uitgeschreven was vd school.
Helaas heb ik die brief niet meer.

Maargoed, ik heb nu dus een aanmaning van lesgeld van het schooljaar 16/17. Ik heb in dat jaar geen enkele dag op school gezeten. Ik ging er van uit dat het zo klaar was, school had me uitgeschreven, dus leek me duidelijk?

Ik ben best wel lichtelijk in paniek nu, neem morgen gelijk contact met ze op. Zijn hier toevallig bokkers die dit hebben meegemaakt of die er meer verstand van hebben?
Ik heb namelijk geen geld voor een rekening van 1137 euro voor iets waar ik geen gebruik van heb gemaakt...

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 14:43

Gewoon rustig blijven en via school opnieuw je uitschrijvingsbrief opvragen. Misschien willen ze er wel expliciet in vermelden dat je geen onderwijs hebt gevolgd bij deze opleiding. En aan DUO melden dat je de opleiding niet bent gestart en dat je die brief alsnog voor ze regelt.

Mendel

Berichten: 910
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:00

Je moet je altijd voor een bepaalde datum uitschrijven om geen schoolgeld te hoeven te betalen. Ik weet even niet hoe dat zit in september. Voor 1 februari uitschrijven betekent dat je in ieder geval de tweede helft van het jaar niet hoeft te betalen.
Dus het is vreemd dat ze je de rekening sturen.
Ik weet dat ik me vorig jaar voor 1 juni heb uitgeschreven omdat dat financieel beter was.

Maar grote kans dat het bij jou een administratief foutje is. Bel je school en vraag even om die brief. Vaak bewaren zij dat soort formulieren wel. Je moet bezwaar indienen tegen deze rekening.

Atalja

Berichten: 733
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:04

Uitschrijven moet voor 1 oktober anders betaal je gewoon lesgeld, jij bent dus gewoon op tijd geweest en moet dit gewoon een foutje zijn :j

Anoniem

Re: Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 15:06

Pff gelukkig maar, hoop idd dat het een fout is... :/ Schrik hier toch wel van.
Heb de school al gemaild en ga morgen DUO even bellen.

_Barbara_

Berichten: 4524
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Lesgeld betalen, maar geen studie gevolgd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 10:39

Vaak is het ook zo dat ze een brief ook ler mail versturen. Dus of bij studielink/duo kan het nog in een map staan of school zou het misschien nog in je mail kunnen terugzoeken! Succes