welke opleiding enzo.. handen in het haar

Moderators: Sica, Mjetterd, ynskek, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Giolli, Mondy, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 22:27

Ik denk dat elke opleiding wel een vak heeft dat je minder goed ligt, ook de dierenopleidingen. Als ik jou was zou ik nu stoppen met je opleiding (voor 1 februari dus) en de rest van dit schooljaar gaan gebruiken om uit te zoeken wat je graag wilt. Om welke reden ben je door gaan studeren? Wat zou je later graag voor 'n baan willen hebben?

Verder zou ik je wel willen adviseren om realistisch naar de arbeidsmarkt te kijken. Op dit moment zijn er zoveel mensen die een diergerelateerde opleiding doen of gedaan hebben, maar er is erg weinig baangarantie voor deze mensen. Je moet je echt kunnen onderscheiden om nog enige garantie te hebben op een fatsoenlijke baan in de dierensector. Als ik jou was zou ik dit wel meenemen in mijn overwegingen omtrent een nieuwe opleiding aangezien het in mijn ogen zonde is om geld uit te geven aan een opleiding waar je (op banengebied) niets aan gaat hebben.

Probeer de komende maanden even tot rust te komen, open dagen te bezoeken, dagen mee te lopen bij opleidingen en goed na te denken wat jij graag wilt. Je bent nog jong genoeg dus je kunt prima even een aantal maanden geen opleiding doen. Je hebt er ook niets aan om nu een overhaaste beslissing te gaan nemen en jezelf voorbij te lopen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie