Studenten dupe van fout school, wat nu?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:17

Bizzybijtje schreef:
Mijn vraag is vooral, wat zouden jullie doen in deze situatie doen


Zorgen dat je situatie financieel gezonder wordt. Er worden wel vaker fouten gemaakt. Nu is het je school die iets fout doet, volgende keer is het DUO, dan de belastingdienst en daarna je werkgever. Zorg ervoor dat je niet spaak loopt als je één maand inkomen mist, dan hoef je je ook niet meer zo druk te maken om een dergelijk incident.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Studenten dupe van fout school, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:24

Ik denk dat de meeste studenten er niet op berekend zijn. Betekent niet dat het een slecht/onmogelijk plan is om centjes opzij te hebben, voor het geval dat.

En ik snap dat niet iedereen kan sparen, maar de gemiddelde student wel.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.

Doubtless

Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 18:34

Bizzybijtje schreef:
Ik voelde me eerlijk gezegd al een beetje aangevallen. Studenten zijn financieel niet vergelijkbaar met mensen die gewoon fulltime werken. Als ik financieel zonder zorgen wil leven en sparen moet ik heel wat gaan werken, wat weer ten koste gaat van mijn studie. Nu klap ik nog in mijn handjes dat ik studiefinanciering krijg, met heel veel medeleven naar studenten die daar geen recht meer op hebben :n


Nergens voor nodig hoor, want ik val je niet aan.

Ik snap dat een student anders is, ben het zelf ook geweest ;) Mijn inziens kan je dan nog beter op voorhand 1 maand extra lenen, als je écht niet de mogelijkheid hebt om te sparen. Dan kan je in ieder geval je telefoonrekening en je boodschappen betalen als je stufi een keer niet binnenkomt.

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 48 bezoekers