Thuisstudie naast je baan, ervaringen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Thuisstudie naast je baan, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-16 15:17

Ik wil eind dit jaar (December) beginnen met de thuisstudie HBO Bachelor Pedagogiek. *\o/*

Ik heb al eerder een HBO opleiding Pedagogiek gevolgd aan de Hogeschool Rotterdam maar moest toen noodgedwongen in mijn laatste tentamenweek en her-tentamenweek in het ziekenhuis zitten ivm een ernstige bloedvergiftiging, daardoor liep ik een groot deel studiepunten mis die ik niet meer in kon halen.

Nu 3 jaar later, ervaring rijker en met een baan, merk ik toch dat dit werk (Pedagogisch Medewerker) wel leuk is, maar ik zou dit niet mijn hele leven willen doen omdat het me geen uitdaging genoeg biedt.
Nu heb ik wat opgezocht en ben ik uitgekomen bij het NCOI, dit vind ik er onwijs fijn uit zien.

1x per week een avond naar school en verder alles zelf in kunnen delen. Ik heb al een baan, deze wordt goedgekeurd als stage (heb ik net gevraagd).
Ook kan ik vrijstelling aanvragen, ik heb namelijk het eerste driekwartjaar van de HBO opleiding in Rotterdam alle studiepunten & keuzevakken behaald.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat raden jullie mij aan? :D

Ik kan persoonlijk niet wachten om te beginnen :Y) Eigenlijk ook raar, want vroeger kon ik niet wachten om te gaan werken :+

Liefs,

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Thuisstudie naast je baan, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:24

Mijn zus volgt momenteel een studie bij het NCOI (en ik zelf heb vorig jaar een studie gevolgd bij het dochterbedrijf Scheidegger) en die is daar niet zo positief over. Lessen die last minute verplaatst worden naar een locatie aan de andere kant van Nederland, lessen die uitvallen, slechte communicatie en lesstof beneden niveau.. we kunnen een hele lijst maken met negatieve ervaringen helaas. Ze hebben mooie praatjes en alles ziet er op het eerste oog prima uit, maar de ervaring leert dat dit slechts schijn is.

Ik heb geen ervaring met de opleiding pedogogiek, maar kun je de opleiding niet deeltijd volgen bij een hogeschool? :)

GeraldineVD
Berichten: 1024
Geregistreerd: 10-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:43

Zelf weleens wat bij NCOI gedaan, was wel duur maar verder prima bevallen. Ook wel 'normaal' in deeltijd gestudeerd wat voordeliger was maar ook meer moeite kostte voor hetzelfde aantal studiepunten. :+ Lekker aan de slag dus en veel plezier!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Thuisstudie naast je baan, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:48

Ik heb wel eens ervaringen gehoord en gelezen, is wat Grumpycat zegt niet een goede optie? Dat is meestal 1 dag in de week naar school geloof ik en verder werk je dan. Ik denk dat je daar meer aan hebt. Ik heb ook wel eens gehoord dat niet ieder bedrijf een studie als NCOI goed genoeg vind, denk dat je aan een hoge school meer hebt. Maar dit durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik heb alleen VWO gedaan via een thuisstudie, maar dat was helemaal niet naar school. Ik vond het zwaar, heel zwaar(heb het overigens ook niet afgemaakt). Je moet sowieso erg goed gedisciplineerd zijn en doorzetten als het even lastig wordt.

Rijsa
Berichten: 745
Geregistreerd: 18-10-11
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 15:51

GrumpyCat schreef:
Mijn zus volgt momenteel een studie bij het NCOI (en ik zelf heb vorig jaar een studie gevolgd bij het dochterbedrijf Scheidegger) en die is daar niet zo positief over. Lessen die last minute verplaatst worden naar een locatie aan de andere kant van Nederland, lessen die uitvallen, slechte communicatie en lesstof beneden niveau.. we kunnen een hele lijst maken met negatieve ervaringen helaas. Ze hebben mooie praatjes en alles ziet er op het eerste oog prima uit, maar de ervaring leert dat dit slechts schijn is.

Ik heb geen ervaring met de opleiding pedogogiek, maar kun je de opleiding niet deeltijd volgen bij een hogeschool? :)


Exact dezelfde ervaring hier! Ik volg momenteel een opleiding via scheidegger.
Daarbij is het ook behoorlijk aan de dure kant. Prima maar zorg dan ook dat alles goed op orde is.

Als je tijdens je werk/stage aan je opdrachten kan werken is dat heel fijn. Ik volg de opleiding naast een baan van 40u. En dat is echt wel zwaar.

QuintyKelly

Berichten: 656
Geregistreerd: 18-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 16:10

Zou een deeltijdstudie of een duale studie niet mooi aansluiten bij je huidige baan?