Dierenopleiding, welke zijn er nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Dierenopleiding, welke zijn er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 20:39

Hallo bokkers!

Ik zit enorm in dubio. Volgend jaar wil ik weer een nieuwe opleiding gaan starten. Nu ben ik altijd al met dieren bezig en heb ik ook de opleiding dierverzorging gedaan (niveau 2). Ik heb mij hier helaas gigantisch verveeld omdat het veel te makkelijk was.

Helaas vond de school het allemaal wel prima en mocht ik niet omhoog qua niveau... Erg jammer want ik had als doel een niveau 4 opleiding te halen.

Nu ben ik ook heel erg geïntreseerd in reptielen, amfibieën, insecten ed. eigenlijk alles wat niet standaard is :+ als er een voltijd reprielenopleiding was geweest dan was mijn keuze snel gemaakt :+

Maar dan... Eigenlijk kan ik me geen leven zonder de dieren voorstellen, maar ga ik er dan mijn werk van maken? Of toch maar een geheel andere kant op en later de dieren als hobby erbij houden?

Ik heb een vmbo-k diploma en een niveau 2 dierverzorging diploma. Ik wil eigenlijk zo graag de dieren verder in en dan het liefst een beetje de reptielenkant... Iemand ideën voor een opleiding? Ik heb me al helemaal suf gezocht :( Ik ben op zoek naar een niveau 4 opleiding.

Als het toch niet gaat lukken om een leuke dierenopleiding te vinden, zit ik eraan te denken iets te gaan doen richting de voertuigtechniek...

Maarja... Ik heb ook geen idee wat ik zou willen worden, dus dat maakt het zo lastig!

Wellicht hebben mensen hier tips en ideën! Mocht je een leuk idee hebben wat met beide vakken niks te maken heeft, meld het ook vooral! :D

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"


MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 20:48

Ja ik vind het heel erg moeilijk! Het zal ook zeker een grote hobby blijven. Er is een hele leuke reptielencursus, die wil ik zeker een keer gaan doen, maar eerst een fatsoenlijke opleiding...

Vrees alleen toch dat ik die niet helemaal ga vinden in de dierensector :n

Ik had ook graag veearts geweest voor koeien! Maar dat is echt niet haalbaar voor mij. Gezien ook mijn liefde voor koeien :+ heb ik nog aan de opleiding veehouderij gedacht.

Maar ik weet niet of daar dan weer fatsoenlijke baankansen in zijn... Thuis geen boerderij en ik wil later niet aan huis gebonden zitten door een boerderij. Dus ik moet wel echt bij een bedrijf kunnen werken :+

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Dierenopleiding, welke zijn er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 20:51

@blyth, bedankt voor je reactie, de opleiding die jij doet heb ik al gedaan. Maar dan op niveau 2. Ik heb toen meegekeken bij niveau 3, maar daar was alles hetzelfde als wat ik heb gehad... Alleen net een heel klein tikje uitgebreider... + niveau 4 heeft management en hbo mogelijkheden... Vandaar mijn keuze voor het liefst niveau 4. Ik zeg niet sat ik hbo ooit zou kunnen, maar het idee dat het zou kunnen vind ik erg fijn!

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 21:08

Ik ben inderdaad wel een doener, maar wil ook altijd graag de theorie erachter weten, waarom iets zo is of zo moet. Dus ik wil ook echt graag weer gaan leren!

@amoj, heb je een aanrader qua school:) en zou je me misschien wat willen vertellen over je werkzaamheden?:) mag ook in pb!

@blyth, ja klopt! En jaar lang stage gelopen op een melkveehouderij, supertijd was dat! Vandaar mijn liefde voor de koeien ook <3 bedankt voor de tip! Ik ga er eens naar googlen!:D

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"


MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Re: Dierenopleiding, welke zijn er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 21:17

Op het wellant in houten kan ik met mijn kaderdiploma aangenomen worden op de veehouderij mbo niveau 4 mèt hbo doorstroommogelijkheden. Dat is wat er op de website staat.

Helaas is dit de school waar ik niet dorgelaten werd naar een hoger niveau. Maar de school is groot en het schijnt dat de olleiding veehouderij 1 van de opleidingen is die daar wel ècht goed gegeven worden. Ik ga hier eens verder naar kijken! Nooit echt direct aangedacht dat dit ook een optie is :+

In dronten worden ik helaas niet aangenomen met met diploma

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"

MusicIsLife

Berichten: 1359
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: Vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-16 21:41

tamary schreef:
Insecten/kriebelbeestjes + veehouderij = imker. Basiscursus start weer ergens maart? volgend jaar bijen zitten nu al aardig richting winterslaap nl.
http://www.bijenhouders.nl/

Dan zit je wel weer richting hobby trouwens, want voor een inkomen heb je echt fors wat volken en startkapitaal nodig.


Geweldig ! _/-\o_

Dat zou ook zeker nog een optie zijn! Maar inderdaad wel meer een hobby voor later!

Ik denk dat ik er uit ben... Ik ga kijken voor zowel de veehouderij als de voeruitgtechniek!! Ik denk dat de veehouderij helemaal zo een slecht idee nog niet is! Zo kan ik me toch ook nog een beetje bezighouden met wat medische kennis over koeien en kan ik wel de veearts helpen :D

Ik ga hier weer verder mee aan de slag!! :D

(Sorry voor de spellingsfoute, mijn telefoon doet erg lastig met het typen)

"What kind of fish is made of only two sodium atoms? 2Na"

"a Hug without U is just toxic. Hg - mercury"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, manou_diablo, Nathalie18x, Nyko, Piekosjj en 6 bezoekers