Veearts in witrusland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 12:37

Hoi, ik zit nu in havo 3 en ben wit-russisch.
Ik wil denk ik graag na havo 5 terug verhuizen naar mijn familie en daar veearts worden maar ik kan er niks over vinden! :+ Ook niet hoe ik weer russisch kan leren lezen en schrijven, spreken kan ik wel vloeiend. Heeft iemand tips??

Dankje,
Sofia

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:39

Wil je je opleiding daar volgen of in Nederland/Belgiƫ? Dat maakt nogal veel verschil voor hoe je je het beste aan kunt pakken. Russisch leren kan vaak via een open universiteit of een LOI-cursus ofzo wel.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 12:41

Ik wil de opleiding denk ik ook in witrusland volgen, ivm met familie. Verder wilde ik ook pools er bij pakken :+ heerlijk moeilijk want ik moet nu beginnen met opnieuw de taal leren als ik de opleiding wil kunnen volgen

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:43

Mag je met je havo daar een opleiding veearts doen? Want anders moet je eerst natuurlijk nog je vwo halen. En als je het spreken al onder de knie hebt, is voor schrijven en lezen een loi cursus een goede oplossing.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 12:45

Dat weet ik dus niet ik kan er niks Over vinden online.

daffieduck83

Berichten: 1747
Geregistreerd: 10-10-06
Woonplaats: Gouda

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:50

Ik zou wel proberen om een Belgisch of Nederlands dierenartsen-diploma (universitair) te halen. Dat zijn goede opleidingen die overal ter wereld worden gerespecteerd.

Dan kan je in de tussentijd ook je Russisch en Pools verder uitbreiden.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 12:53

Maar dan weet je toch de vertaling naar russisch toch niet? En volgensmij krijg je ook duits bij dat soort opleidingen in Be/NL, nog meer vreemde talen

Tink89
Berichten: 2931
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:55

Dat zou ik ook doen daffie, maar dan moet ze eerst nog VWO doen en daarna is het verdomd moeilijk om binnen te komen... Als dat in wit-rusland makkelijker gaat en de TS daar wil blijven wonen, prima.

Ts, volgens mij moet je de volgende dingen uitzoeken:
- bij LOI,NCOI,enz: wat kost een cursus russisch?
- bij een wit-russische universiteit: welke eisen zijn er om aan de opleiding mogen te beginnen, voldoe je daaraan en hoe werkt inschrijven enzo?

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:58

Is het niet het handigste om een veearts in Witrusland te zoeken die je dit allemaal kan vertellen? Als je daar familie hebt wonen hebben zij misschien een veearts die ze wat informatie kunnen vragen?

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 13:00

Inschrijven kunnen me familieleden die daar wonen helpen, maar ik kan geen opleiding vee arts online vinden dus ook de eisen niet. Dat zal ik dan denk ik mijn familie laten uitzoeken. Mijn familie haat dieren trouwens dus die zien nooit een vee arts. En de reden dat ik vee arts wil worden daar is juist omdat de stal waar ik reed ook vertelde, als we een vee arts willen die geen kwakzalver is moet hij van uit minsk komen. Dat is een halve dag rijden

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:20

En wat voor opleiding heeft die veearts uit minsk dan? Eigen land of west-europa/amerika?

Taal leren is nog je minste probleem. De opleiding zelf + ervaring opdoen hier is lastiger en ik vermoed ook het belangrijkste als je daar aan de slag wil zonder lokale bekendheid en ik vermoed dat je vrouw bent? Want dat is zeker daar ook een handicap. Goed opgeleide en ruimdenkende veearts om daar eerst ervaring op te doen, want een aantal dingen zullen daar anders gaan ivm beschikbare medicijnen en middelen. Vee daar zal ook vaak gehouden worden door boeren die eigenlijk geen geld hebben voor de veearts en dus je mooie, dure, nieuwe behandelingen zoals die in het westen gebruikelijk zijn niet kunnen betalen.

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:26

Houd er in elk geval rekening mee dat er een kans is dat je wit-russische diploma in Nederland niets waard is.

Geen probleem natuurlijk als je daar altijd wilt blijven wonen, maar als je ooit nog terug komt naar nederland kan het vervelend zijn.

Misschien is het een optie om universiteiten te emailen of ze een opleiding diergeneeskunde aanbieden?

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 13:30

Ik spreek geen woord Russisch, maar zo moeilijk is zoiets toch niet te vinden?
Eerste hit op Google: http://www.vsavm.com/

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 14:08

Ik ben inderdaad van plan te blijven maar ik ben daar zelf al vaker geweest, het wordt zwaar aangedikt in hoever vrouw wezen een handicap is daar. Door het gebrek aan geld daar wil ik ook daar de opleiding doen en niet "in het westen"

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:24

Niet hoeven vertrouwen op apparaten heeft zo zijn voordelen. Er mee om kunnen gaan ook. Leer beide, zodat je meer inzichten hebt.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:27

als je russische familie hebt, dan lijkt het mij toch niet zo'n heel groot probleem om russisch te leren?

is het mogelijk om nog over te stappen naar bijvoorbeeld VWO 3 volgend jaar (verlies je 1 jaar) of zelfs vwo 4 op een middelbare school waar russisch ook gegeven wordt als vak?

anders zul je priveles moeten gaan zoeken, want je wilt je russisch wel op een dusdanig niveau hebben dat je ermee kunt studeren.

Citaat:
En de reden dat ik vee arts wil worden daar is juist omdat de stal waar ik reed ook vertelde, als we een vee arts willen die geen kwakzalver is moet hij van uit minsk komen. Dat is een halve dag rijden


vraag die stal de naam van de veearts, neem daar contact mee op en vraag hem waar hij gestudeerd heeft, wat de verreisten waren en hoe de inschrijving werkt?

future_vet
Berichten: 2610
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:29

Ik zou de opleiding absoluut in Nederland of Belgiƫ doen, omdat het gewoon hele goede opleidingen zijn. Ze worden gewoon in het Nederlands gegeven. Enkel de boeken zijn vaak Engels.

Ik denk dat je trouwens niet de zoekterm "veearts" moet gebruiken maar "diergeneeskunde", in t Russisch uiteraard.

MarjanB

Berichten: 16423
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:30

Je zou kunnen kijken of er een Nederlandse boer zit in die regio die je kan helpen?

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:40

opleiding zit in ieder geval in Sint Petersburg
http://www.roskam.nl/index.php/the-news ... m-den-ham-
bevat ook twee namen van dierenartsen die inmiddels wel afgestudeerd zullen zijn.. wellicht kun je hun benaderen.

via google:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Nikolaj_Bauman
nieuwe zoekopdracht: Veterinair Instituut Kazan
leverde op:
http://kpfu.ru/eng
daar gezocht op: veterinary

Nu is spreek/lees/versta ik njet nada noppes Rusisch, maar
http://kpfu.ru/search?searchid=2060946& ... nary&web=0
er zijn daar dusdanig veel personen met de engelse term veterinary verbonden (niet alleen artikelen)
dat ik er voor het gemak maar even vanuit ga dat daar dus nog steeds een opleiding zit.

die twee vond ik even vlot.. rest is indirect zoeken of dierenartsen daar benaderen denk ik.

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 14:41

Ik kan het wel in NL doen maar daar zal ik vrij weinig aan hebben in witrusland
Elena super bedankt

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:50

Ik zou om te beginnen nu alvast starten met een taalcursus.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:51

graag gedaan..

overigens stond er ook een verwijzing volgens mij naar een eu certificaat,
mijn onderbuik verteld mij daarmee dat in ieder geval die in Kazan, niet per definitie het russische diploma heilig stelt.. hoogstwaarschijnlijk kun je met een Nederlands diergeneeskunde diploma daar prima aan de slag.. De Nederlandse en Belgische staan redelijk hoog aangeschreven, dan blijven je opties waar je ooit wilt gaan werken dus open..

van het Russische diploma weet ik dat niet, ik weet dan niet of je dan altijd aan Rusland gebonden bent/blijft. Slimste, ook vanwege je Nederlans niveau is waarschijnlijk de studie in het Nederlands te volgen, tenzij je zin/tijd/talent en energie hebt om binnen die paar jaar je leesvaardigheid en schrijfvaardigheid naar Russisch middelbaarschoolniveau te tillen (als ze de studie niet al in het engels bieden.. zou kunnen dat Kazan m in het engels biedt, die ene zoeklink naar eu certificering zou daar een hint naar kunnen zijn.. maar dat is dus uitzoeken)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 14:53

kesha1 schreef:
Ik kan het wel in NL doen maar daar zal ik vrij weinig aan hebben in witrusland
Elena super bedankt


Ik denk juist dat je daar heel veel aan hebt. De opleidingen zijn hier beter.
En als je dan de taal leert de aankomende jaren kun jij zelf de vertaalslag maken.
Ik zou eerst beginnen met Russisch, waarom begin je nu niet alvast met een cursus/opleiding Russisch lezen en schrijven?
Lijkt mij stap 1 van je plan, dus: doen!

kesha1
Berichten: 744
Geregistreerd: 04-11-13
Woonplaats: Epe

Re: Veearts in witrusland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-16 15:35

Allemaal super bedankt, k ga het verder zo even uitwerken en overleggen met me ouders zodat zij me er mee kunnen helpen etc

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 16:27

En als je nou de opleiding in Nederland doet en stage loopt in Rusland? Dan kun je meteen de Russische termen leren.