Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:32

Ik meld me ook weer! Dit jaar helaas ook dik uitgeloot in mijn lotingsklasse, wat was ik daar kapot van... Studeer inmiddels Biologie & Medische Biologie aan de Radboud Universiteit in Nijmegen, en moet eerlijk toegeven dat dit me tot nu toe ook wel goed bevalt. Toch ga ik het volgend jaar zeker weer proberen om bij Diergeneeskunde binnen te komen! Dus mij zul je ook tegen kunnen komen in februari! ;)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0


Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:58

Resistance schreef:
Wat vinden jullie eigenlijk van het nieuwe toelatingssysteem?

Ik ben er echt doodblij mee. Je krijgt nu tenminste mensen die geschikt zijn om dierenarts te worden (dmv persoonlijkheidsvragenlijst) en mensen die er echt voor gemotiveerd zijn. Ik vind het echt goed dat die cijfertjes veel minder in the picture zijn. Wat zeggen die cijfertjes nou...


Ik heb liever een dierenarts bij m'n paard die gemiddeld een zesje stond maar écht hart voor dieren heeft en op zijn studie zijn stinkende best deed, dan iemand die gemiddeld een 9 stond en eigenlijk alles fluitend doet.


Ben ik het mee eens!
Wel baal ik er een beetje van dat de cijfers uit klas 5 meetellen ipv mijn eindexamencijfers. Heb er juist nog extra hard mn best voor gedaan om ze in klas 6 nog op te hogen, en dat telt nu dus eigenlijk helemaal niet meer mee..

Maar ik vind het sowieso heel erg goed dat er nu een selectiedag is! Krijg je inderdaad toch de echt gemotiveerde mensen ipv de mensen met de hoogste punten.

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:27

Resistance schreef:
Zo, dikke mail gestuurd. Ik ben benieuwd. :D

Zou je het antwoord daarop hier neer willen zetten of via pb willen sturen? :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 22:41

Resistance schreef:
Marieke_963 schreef:

Zou je het antwoord daarop hier neer willen zetten of via pb willen sturen? :)



Zeker! Ik heb hem ook naar aanleiding van dit topic gestuurd! :)


Ah super, dankje! :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 19:09

Melisjeee schreef:
Mag je je inschrijven voor 2 selectie studies? :wow: Ik dacht altijd dat hetzelfde gold als voor loting en dus maar 1 studie tegelijkertijd mag.


Vanaf dit jaar mag dat idd!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 23:53

Ook weer een keer een berichtje van mijn kant :o
Ik ben nog druk bezig met m'n essay, maar als ik het zo hoor, is de leerstof ook behoorlijk veel ..
Heb het op het moment erg druk met mijn huidige studie, en hoop dat ik in de vakantie in ieder geval veel voor diergeneeskunde kan gaan doen! Dan heb ik iig weer een beetje tijd :)
Is inderdaad best lastig plannen zo!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:51

Zo, 1107 aanmeldingen dit jaar :x . Is nog hard gegaan in de laatste week.. |(

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:30


'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:38

Melisjeee schreef:
Danku! Nog geen lijst van het DUO bekend dus? Die had ik vorige jaren altijd om te kijken.


Nee die was ik ook de hele tijd aan het zoeken, maar ik kan er alleen 1 vinden van ergens in september, geen recentere helaas.. Maar die link die ik stuurde is van UU zelf dus lijkt me ook wel te kloppen, en hij is vandaag bijgewerkt dus wel recent.

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:52

Ja, ik schrok er ook behoorlijk van.. Pff..

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:53

Ik wil ook graag in de app! Sturen we al onze nummers dan naar theadora99?

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Re: Diergeneeskunde Selectie 2017-2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 21:04

13.15u!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 15:15

Nobodylikes schreef:
*Komt last-minute nog even binnen vallen* Ehhh wat zitten er onwijs weinig mensen op dit forum!! Ik had nu wel 100 pagina's verwacht! Ik moet morgen om 14:00 en ben bloednerveus! Ben ik de enige die het werkcollege echt abracadabra vind? :o



Haha, komt wellicht omdat we een app hebben! Die is wel super druk!

Ik vond het werkcollege erg moeilijk, maar denk wel alle antwoorden te hebben nu :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:33

Lynnepinny schreef:
Wanneer horen jullie het eigenlijk als de uitslag van de selectie bekend is? Het wordt in ieder geval wel spannend gehouden.. :)


Op 15 april horen we het (pas :+ ). Dan krijgen we als het goed is een mailtje. Nog even spannend dus inderdaad!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:18

72Melanie27 schreef:
Heel veel succes!
Wat doen jullie als je wordt uitgeloot.. hopelijk natuurlijk niet, maar gaan jullie dan een jaar wachten op de volgende loting?


Dankjewel!
Ik ben vorig jaar al een keertje uitgeloot, dus dit is mijn tweede kans (van de drie kansen die je hebt voor de loting). Ik studeer op dit moment al (Medische) Biologie in Nijmegen, en moet zeggen dat deze studie me ook erg goed bevalt. Dus zit eraan te denken om dan door te gaan met mn huidige studie, al heb ik België ook nog niet helemaal weggestreept.. Maar ik hoop natuurlijk dat ik word ingeloot ;).

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 18:50

Nina1999 schreef:
Marieke, ik overweeg ook om (medische) biologie te gaan doen eventueel. Wat voor werk zou je hiermee precies kunnen gaan doen? Dat is iets wat mij een beetje een raadsel blijft bij alle biologie opleidingen namelijk. Alvast bedankt!


Dat is moeilijk om super specifiek te beantwoorden, maar ik ga mn best doen :).
Het is natuurlijk ten eerste wel een beetje afhankelijk van wat voor een cursuspakket je gaat kiezen. Na het derde kwartaal in jaar 1 kan je kiezen tussen de medische en de groene kant, en in het tweede jaar kan je praktisch ieder kwartaal wel weer keuzevakken kiezen in jouw gekozen richting (Al zijn er ook mensen die vakken van beide kanten (groen en medisch) kiezen, dit kan je zelf een beetje indelen). Ikzelf ga wel de medische kant op, dus zal daar wel even wat verder op ingaan. Een groot gedeelte van de mensen komt toch in het onderzoek terecht. Dan kan je denken aan de micro-moleculaire biologie, maar ook ecologie, neuroscience, genetica, etc. Ik vind het zelf lastig uit te leggen wat je dan allemaal bij die onderzoeken moet doen (je kan het namelijk zelf zo gek niet bedenken of ze het onderzoeken het :+ ), maar er zal altijd wel wat tussen zitten wat aansluit bij jouw interesses. Verder kan je nog de businesswereld in, bij de overheid aan de slag, een eigen bedrijf/iets opzetten, (gezondheids)technoloog, noem het maar op.
Het is een universitaire opleiding, die je eigenlijk niet echt opleid voor iets specifieks. Je diploma laat straks eigenlijk zien dat jij op een hoog (universitair) niveau kan denken en handelen, en dan kan je eigenlijk nog alle kanten op.. :) Er zijn ook verschillende georganiseerde dagen waarop oud-studenten vertellen over wat ze na hun opleiding allemaal zijn gaan doen, dus inspiratie krijg je tijdens de opleiding ook nog genoeg.

Ik kan je de opleiding in ieder geval alleen maar aanraden! Heb me vanaf het begin af aan al thuis gevoeld op de opleiding, bij alle medestudenten, en bij de studievereniging. Het onderwijs is goed, en wat ook een mooie bijkomstigheid is, is dat je in het eerste kwartaal echt al super gave practica krijgt :D.
Ik hoop dat ik een beetje antwoord heb kunnen geven op je vraag. Mocht je nog andere dingen willen weten ofzo, pb mag altijd! :)

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:58

naarppc schreef:
Ze zegt toch ook ons systeem. Niet het systeem van Finland.

Ik snap haar wel, ik ben het er wel mee eens. Je overgangscijfers heb je een jaar lang voor gewerkt en laten dus wel iets van je werkhouding zien. Natuurlijk, er kunnen van allerlei andere dingen aan de hand zijn en ik ken genoeg mensen bij wie iets aan de hand is. Maar toch ben ik van mening dat over het algemeen (en ja, ik generaliseer, maar deed jij dat niet dan toen je het had over een 'typische VWO opmerking'?) je overgangscijfers wel iets laten zien van je werkhouding en motivatie. Iemand die er een zesjescultuur op na houdt, terwijl die beter kan (let op, kan) en zich uit de naad werkt voor de selectie. Ja sorry, maar dan leer je ook alleen wanneer het je past, lijkt me niet zo'n goede werkhouding.

En ja, ik generaliseer. En ja, dit komt misschien offensive over, sorry dan. Maar ik blijf erbij dat de overgangscijfers een betere afspiegeling van iemand werkhouding geven dan de momentopname van de selectie.

Liever zou ik zien dat het helemaal zonder cijfers gaat, dus ook zonder selectietoetsen en puur op motivatiegesprekken e.d. Dat is echter helaas niet zo, en hoe ze het nu doen, vind ik dan ook niet eens zo slecht.


Ik ben het er mee eens dat het ook moeilijk is om alleen naar een momentopname te kijken. Ik weet echter dat klas 5 toetsen per school heel erg kunnen verschillen, vooral qua moeilijkheidsgraad. Als het totale eindexamen is geweest, kan je imo eigenlijk pas echt cijfers van leerlingen van verschillende scholen vergelijken. Ik snap dat ze bij de selectie niet gekozen hebben voor de eindexamencijfers, omdat sommigen deze (nog) niet hebben. Wat ik wel raar vind, is dat de klas 5 cijfers nu zó zwaar meetellen. Ik heb een beetje het idee dat ik voor niks naar die selectiedag ben gegaan, ze hadden me beter van tevoren al kunnen zeggen dat je vrijwel kansloos bent met een iets lager klas 5 gemiddelde. Ik dacht juist door die toetsen toch nog een eerlijke kans te hebben, hier heeft namelijk iedereen dezelfde toetsen om te maken en dezelfde toetsstof om te leren.

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:02

fienaaa schreef:
Zijn er meer mensen die al besloten hebben om in Gent te studeren? Het lijkt me leuk om een topic daarvoor aan te maken met tips etc! :)


Ik heb het nog niet besloten, maar ben het wel aan het overwegen. We hebben wel al een groepswhatsapp met een aantal studenten die al in Gent studeren, en nog een paar die het aan het overwegen zijn (net als ik) :). Als je wil mag je me wel een pb sturen met je nummer, kan ik zorgen dat je aan de groep wordt toegevoegd!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:12

fienaaa schreef:
Marieke_963 schreef:

Ik heb het nog niet besloten, maar ben het wel aan het overwegen. We hebben wel al een groepswhatsapp met een aantal studenten die al in Gent studeren, en nog een paar die het aan het overwegen zijn (net als ik) :). Als je wil mag je me wel een pb sturen met je nummer, kan ik zorgen dat je aan de groep wordt toegevoegd!


Thanks! Ik zit al in die groep, maar vind whatsapp zo onoverzichtelijk. :') Over 2 weken ga ik een paar dagen naar Gent en ik heb me inmiddels ingeschreven. Ben vooral benieuwd naar hoe alles geregeld moet worden met verblijfsvergunning/kamer huren/bijbaantje/etc! Maar in de app gaat alles zo gemakkelijk door elkaar.


Haha oeps ik ben lekker aan het opletten, sorry! Klopt, soms gaat het wel een beetje snel, al heb ik al een heleboel vragen beantwoord gekregen :). Een topic lijkt me sws altijd handig dus I'm in!

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0

Marieke_963

Berichten: 364
Geregistreerd: 04-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 14:47

Lynnepinny schreef:
Oh, en klopt het dat voor je gemiddelde lijst alleen de verplichte vakken worden meegerekend? Dus geen muziek, Duits, etc.


Bij ons was dit wel zo idd! Kijk anders even hier: https://www.uu.nl/bachelors/diergeneeskunde/selectie
Onder het kopje selectiecriteria kan je al een heleboel vinden ;). Ik weet natuurlijk niet of het voor volgend jaar anders zal zijn, maar dit zijn iig alle selectiecriteria van afgelopen jaar.

'Don't let the world change your smile, let your smile change the world' [o]
F14+3
F15+0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GoogleAdsense en 7 bezoekers