gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:58

Wij hebben bij ons in de buurt een huis op het oog met een gastenverblijf eraan vast. Deze willen we dan graag verhuren. Merk dat ik de stap wel spannend vind. Er is nog niets rond hoor, we zijn wel gericht aan het kijken, vd week gaan we naar het huis toe, we hebben gesprek met de bank aangevraagd etc. Ben eigenlijk nieuwsgierig wie dit nog meer hebben. Voor nu is het een droom: wie weet komt ie wel uit....

it_is_me
Berichten: 3217
Geregistreerd: 10-08-06

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:05

Belangrijk is goed te bedenken in hoeverre je het leuk vind om 'vreemd' volk over het erf te hebben. Een gastenverblijf met eigen terras en eigen opgang zou ideaal zijn. Zo behoud je je privacy en kunnen de gasten ook hun gang gaan.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 12:07

dat deel van het huis zit achter het bestaande huis, heeft eigen ingang etc, op zich kom ik ze dus niet echt tegen: dat zou ik idd ook niet zo fijn vinden als ze bv door mijn eigen huis moeten. Ik hoorde dat als zoiets een eigen voordeur heeft dit belastingtechnisch ook zijn voordelen heeft

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 16:33

is er niemand die een deel van zijn huis verhuurt aan toeristen?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 17:54

toch 'heropen' ik dit topic weer even, in hoop op ervaringen/tips. Het huis wat we toen zagen ging niet door, nu 3 jaar later hebben we een ander huis gezien, geweldige plek met een gastverblijf erachter met eigen ingang. Het blijft toch mijn droom:)

Ik hoop dat er mensen zijn op bokt de dit ook hebben? zou leuk zijn ervaringen te lezen!

Wranglerbutt

Berichten: 10379
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:56

Eerst checken bij de gemeente of het niet in strijd is met het bestemmingsplan! B-)

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:56

Volgens mij heeft VanHuisUit hier op bokt een B&B aan huis. Is dat hetzelfde als wat jij voor ogen heeft? Die van VHU loopt volgens mij heel goed. Misschien heeft zij tips.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 21:06

Wranglerbutt schreef:
Eerst checken bij de gemeente of het niet in strijd is met het bestemmingsplan! B-)

Ja dat staat zeker op ons lijstje!

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 21:06

assie schreef:
Volgens mij heeft VanHuisUit hier op bokt een B&B aan huis. Is dat hetzelfde als wat jij voor ogen heeft? Die van VHU loopt volgens mij heel goed. Misschien heeft zij tips.

mmm nee we willen geen B&B....das het enige verschil denk ik

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:26

Ja wij hebben ons voorhuis in de vakantieverhuur. :j Geen B&B maar echt verhuur voor familie's en kleine groepen. De mensen huren het huis , en zorgen zelf voor hun natje en droogje.
Wel is het mogelijk om bijv. een diner of ontbijt bij te boeken maar naar ervaring word dat weinig gedaan. In ieder geval weinig door onze doelgroep.

Tot 10 personen mag je gewoon verhuren , daarboven moet je aan allemaal extra (brand) preventie doen.

Afbeelding

Wat wil je er allemaal van weten ?

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 22:12

wow wat een gaaf huis _/-\o_
haha nou zo groot heb ik niet op het oog hoor := dit is meer voor een gezin...wij zitten ook in andere regio..richting strand en duin. Mijn grootste angst is dat het niet verhuurt..vanwege zo'n groot aanbod wat er tegenwoordig is.

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:24

Dan moet je jezelf te zien onderscheiden van de rest. Wat kan jij ze extra bieden dat ze voor jou gaan kiezen ?

Er is inderdaad een hoop concurrentie in de markt. Er word veel verhuurd via bellvilla, Airb&b en dat soort organisaties.
Wij hebben voornamelijk de weekenden en vakanties bezet. Midweken is altijd lastiger vol krijgen.

Waarom lijkt het je zo leuk en zou je het graag willen ?

Mariska_28

Berichten: 10501
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 22:27

Ik denk dat het sowieso een plus is als er een omheinde tuin is zodat mensen met honden kunnen komen.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:09

Doordat wij als gezin vaker weekendjes weg gaan kom je in verschillende accommodaties, zie je ook verschillen maar ook tips en ideetjes. Wij wonen in een mooi gedeelte vinden wij..alles is op fiets afstand...strand/duin/dorpjes. Ik zou het geweldig vinden om andere ook te kunnen laten genieten van deze omgeving.
Dat er honden mee kunnen staat vast...kun je zalig mee wandelen in de omgeving

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 11:27

dito schreef:
Doordat wij als gezin vaker weekendjes weg gaan kom je in verschillende accommodaties, zie je ook verschillen maar ook tips en ideetjes. Wij wonen in een mooi gedeelte vinden wij..alles is op fiets afstand...strand/duin/dorpjes. Ik zou het geweldig vinden om andere ook te kunnen laten genieten van deze omgeving.
Dat er honden mee kunnen staat vast...kun je zalig mee wandelen in de omgeving


Bijvoorbeeld de mogelijkheid om fietsen bij te huren? Ik denk dat dat wel een meerwaarde kan zijn voor gezinnen :)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 19:20

ja fietsen staat ook op de lijst...om de hoek kun je scooters huren. We zijn vrijdag wezen kijken. was supergaaf maar was al bod gedaan en nu moesten we gelijk zelf ons uiterlijke bod doorgeven maar dat willen we nog niet (eerst willen we bouwtechnisch rapport laten maken etc) dus dit gaat wrs aan ons voorbij maar droom van gastverblijf dat is er nog steeds dus word dit niets zoeken we verder:)

Esther_

Berichten: 3997
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:27

Happinez schreef:
Tot 10 personen mag je gewoon verhuren , daarboven moet je aan allemaal extra (brand) preventie doen.


Dit klopt niet, vanaf 5 kamers dienen er extra brandveiligheidsvoorzieningen te zijn.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: gastenverblijf beginnen....wie heeft ervaring hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-16 19:43

denk dat je sowieso verplicht bent op brandblusser etc op te hangen

Happinez

Berichten: 8370
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 21:15

Esther_ schreef:
Happinez schreef:
Tot 10 personen mag je gewoon verhuren , daarboven moet je aan allemaal extra (brand) preventie doen.


Dit klopt niet, vanaf 5 kamers dienen er extra brandveiligheidsvoorzieningen te zijn.


Hier gaat het gewoon naar het aantal personen , zelf die ervaring en gesprekken gehad met de brandweer /gemeente.
En wij hebben 4 slaapkamers. Dus jou aantijging klopt niet.