Salaris Management Assistente

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Salaris Management Assistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 09:34

Hoi,

Sinds 2012 ben ik als vakantiewerker werkzaam in een middelgroot bouwbedrijf (125 werknemers). Na mijn vakantiewerk ben ik eigenlijk blijven plakken en op 0-uren basis vooral administratieve taken gaan doen.

Mijn taken zijn hierin uitgebreid tot receptiewerk, debiteuren- en crediteuren administratie en allerlei losse taken. Als het ware spring ik bij waar nodig. Eerst naast mijn VWO en daarna naast mijn studie Psychologie (WO) ben ik dus 4 jaar lang zeer flexibel inzetbaar geweest, gemiddeld ongeveer 20 uur per week.

Nu heeft de directie in juli dit jaar gevraagd of ik de functie Management Assistent wil gaan vervullen, waarover ik erg enthousiast ben! Omdat ik al steeds meer taken van de directie op me nam, hebben wij op die manier een overgangsperiode gehad van juli tot nu. Inmiddels ben ik naast mijn 3e jaar Psychologie voor 20 uur per week aan het werk als Management Assistent.

Maandag heb ik mijn loongesprek, maar ik vind het moeilijk inschatten wat een normaal salaris is in mijn situatie en wat ik kan vragen. Ook qua secundaire voorwaarden weet ik niet goed waar ik op moet letten.

Ik ben overigens 22 jaar en mijn salaris als administratief medewerkster in dit bedrijf is €1700,- bruto op fulltime basis.


irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Re: Salaris Management Assistente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 12:09

@ Suzanne F, €1700,- is mijn salaris in mijn oude functie. Nu heb ik maandag mijn loongesprek voor mijn salaris in mijn nieuwe functie als management assistent en ben ik benieuwd wat ik kan verwachten en wat normaal is qua onderhandelen..


irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 12:24

MariekeB schreef:
even checken op loonwijzer en wat van die andere sites, dan krijg je ook al aardig inzicht


Dat vind ik dus ook het lastige... Ik heb heel Google bekeken en daar varieert het echt van 1500 - 3000. Nu begrijp ik dat de ene MA de ander niet is, maar daarom wil ik graag meningen horen van wat anderen inschatten als reëel voor mijn leeftijd/ervaring/denkniveau/opleiding.

Ik heb ook in de CAO gekeken voor de bouwsector en als ik dan ga kijken wat ik verricht:

Functieladder 19 Secretariaat
Functieniveaukarakteristiek
6
5 Verricht de secretariaatswerkzaamheden voor de directie. Behandelt vertrouwelijke correspondentie. Behandelt in voorkomende gevallen een deel van de salarisadministratie, maakt afspraken, selecteert informatie en bezoekers, verwijst eventueel door. Notuleert directiebesprekingen en loopt de daarbij vastgelegde afspraken na. Houdt het directiearchief bij. Houdt eventueel toezicht op een of meer assistenten.
4 Verricht secretariaatswerkzaamheden, bijvoorbeeld voor de directie of voor een afdeling(schef). Houdt agenda’s bij, maakt afspraken op aanwijzingen en loopt deze na. Verslaat vergaderingen, neemt correspondentie op in steno en werkt deze uit, ook eventueel in moderne talen. Houdt een archief bij en eventueel het kantoorbenodigdhedenmagazijn. Heeft wellicht enige nevenactiviteiten in de afdeling.
3 Verricht algemeen en vertrouwelijk typewerk (bijvoorbeeld personeelsinformatie), ook in de moderne talen. Beheert een klein archief of kantoorbenodigdhedenmagazijn. Houdt agenda’s bij, maakt afsprakenlijstjes tijdens vergaderingen, geeft afspraken door. Houdt een lijst voor bereikbaarheid van personen bij. Verricht eventueel enkele administratieve taken met controle voor vergelijking van gegevens uit verschillende bronnen. Verricht receptie- en telefooncentralewerkzaamheden met veel buitenlandse contacten.
2 Verricht allerhande typewerk in het Nederlands; bedient telex; behandelt inkomende en uitgaande post; bedient een telefooncentrale; ontvangt bezoekers en verwijst deze door. Houdt eventueel een correspondentiearchief bij. Voert diverse gegevens op aanwijzingen in computer in via terminal. Maakt fotokopieën.
1 Typt facturen aan de hand van lijsten, verricht invoer van getallenreeksen in computer via terminal, distribueert correspondentie.

(de dikgedrukte werkzaamheden verricht ik)

Tsja... In welke klasse val ik dan?

Als je bijbehorende loontabel ziet:
MAANDSALARISSEN (IN EURO) PER 1 JULI 2016, M.I.V. PERIODE 8
Tabel 1: Uta-werknemer 22 jaar of ouder
functieniveau
minimum
maximum
1
1875,81
2468,21
2
2061,91
2751,56
3
2300,32
3107,46
4
2611,71
3578,23
5
3017,42
4190,10
6
3544,76
4982,60

Een minimum van 3000 zou veel te gek zijn. Maar dan nog zit het tussen de 1800-2600... Wat is reeel?
Ik heb inderdaad alleen een VWO diploma en dan mijn Propedeuse op de uni. Verwacht in april 2016 mijn bachelordiploma te hebben.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 15:09

Ik vond de bedragen in de CAO inderdaad ook wel erg hoog, daarom hoor ik ook graag andere meningen/ervaringen.

Lizzyy schreef:
Ramooontje schreef:
En waarom denken jullie dat? Begrijp mij niet verkeerd hoor, ben gewoon benieuwd op basis van welke zaken jullie op € 2.000 komen :)


Ben ik ook wel benieuwd naar zonder te weten wat de functie precies gaat inhouden, welke taken ze krijgt, werken er mensen onder haar, hoeveel uur? etc. Misschien ook handig om te vermelden


De taken die ik verricht heb ik hierboven dik gedrukt in de tekst van de CAO. Daarnaast ben ik nu bijvoorbeeld de opening van ons nieuwe kantoor aan het regelen (waar +/- 300 mensen naartoe komen) en het personeelsfeest (+/- 200 mensen). Zo zullen de werkzaamheden steeds weer uit andere dingen bestaan, met sommige vaste patronen.

Er werken geen mensen onder mij. Ik heb een kamer samen met degene van personeelszaken maar wij zijn gewoon 'gelijk' en werken soms ook samen.

Ik ga 20 uur per week werken en krijg hier ook een contract voor.
Laatst bijgewerkt door irisssssje op 22-09-16 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 15:36

Fish_n_Chips schreef:
irisssssje schreef:
Een minimum van 3000 zou veel te gek zijn. Maar dan nog zit het tussen de 1800-2600... Wat is reeel?
Ik heb inderdaad alleen een VWO diploma en dan mijn Propedeuse op de uni. Verwacht in april 2016 mijn bachelordiploma te hebben.

April 2016 is al geweest.


Sherlock. 2017.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 15:51

Boras schreef:
Een promotie betekent niet altijd direct een echt hoger salaris. Soms krijg je er alleen een promotieperiodiek bij nadat je oude salaris is overschaald naar het naast hoger gelegen bedrag in de nieuwe salarisschaal. Het financiele voordeel van de promotie zit hem in een hoger eindsalaris op termijn.

Het is vaak cao afhankelijk. En anders verschilt het per werkgever.


Toen ik gevraagd ben voor deze functie is er met een knipoog gezegd 'daar hoort dan natuurlijk ook een ECHT salaris bij'. Ik verwacht dus wel dat ik omhoog ga.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 15:55

Boras schreef:
Het zijn werkzaamheden op mbo-niveau. Functieniveau 1 past daarbij.
Er zijn altijd werkgevers die ruimer betalen: met functieniveau 2 zou ik bij dit werk erg tevreden zijn.

De hogere functieniveau's zijn op je werk volgens niet van toepassing.

Ik heb p&o ervaring bij de semi-overheid, dat is dus mijn referentiekader.


Bedankt voor je reacties! ;)

Over het niveau van de functie zijn de meningen verdeeld, er is immers zelfs een HBO opleiding voor.
Toen ik destijds met de directie over de functie gebabbeld heb kwam er ook naar voren dat ik uiteindelijk zoveel verantwoording ga krijgen als dat ik zelf oppak. Doordat deze functie er nog niet was in dit bedrijf is het van beide kanten nog aftasten wat ik ga doen en wat het uiteindelijke doel is dat ik doe.

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 16:28

verootjoo schreef:
Iris82 schreef:
Puur gekeken naar wat een gemiddelde starter verdient, HBO baan.

Die CAO is erg leuk om te zien, maar totaal niet reëel. Zou willen dat iedereen zoveel kon verdienen. :D


Maar de beschreven taken is toch gen hbo niveau :? Management assistent is m.i. een duur woord voor secretaresse?
Dat is dan erg goed betaald en zou ik zo aannemen :+


Welle beschreven taken bedoel je?

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-16 18:44

Dimple schreef:
Vaak zit er wel degelijk een verschil tussen een management assistente en secretaresse.

Soms is het inderdaad welke naam je aan het beestje geeft maar ik zie duidelijk wel onderscheid in deze rollen.

2000 - 2100 zou mooi zijn. Met name omdat je jezelf al bewezen hebt! Ze weten waarvoor ze kiezen.

Maar euh, wat ga je met je studie doen? Is deze baan tijdelijk?


De intentie is om deze baan te houden! :)
Ik vind Psychologie ook een super interessant vakgebied, maar heb echt een beetje mijn hart verloren aan het bouwbedrijf en werk hier met super veel plezier. Toen ze me vroegen voor deze functie hebben we het er ook veel over gehad omdat zij niet willen dat ik na mijn studie opstap. Ik heb er toen goed over nagedacht en ervoor gekozen om wel mijn studie af te maken zodat ik mijn papiertje heb (ga ook nog een Master doen), maar wel met de intentie om deze functie voor langere tijd te gaan vervullen.

Edit: en in een bedrijf met 125 man komt Psychologie soms best goed van pas hoor, haha :D :D

irisssssje
Berichten: 687
Geregistreerd: 01-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-16 08:41

M'n loongesprek is verplaatst naar 17 oktober omdat er nog geen compleet functieprofiel van mijn functie is. Ze zijn hier nu mee bezig en vragen dan een proforma op bij onze loonverwerker.

Leuk om te zien hoe de meningen hier verschillen. Naar aanleiding van jullie ideeën is het denk ik redelijk om tevreden te zijn met een bedrag tussen de €2000,- en €2200,-. Maar ik ga gewoon afwachten waar mijn werkgever mee komt.

Ik ben benieuwd :-) zal het tegen die tijd nog wel laten weten!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gelato, L_iek, mOamm en 20 bezoekers