Hoe weet je dat je werk niks voor je is?

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:59

Ik denk dat je het gewoon weet. Caira beschrijft het heel mooi, je MAG werken, je MOET niets.

Ik heb in oktober 2015 ontslag genomen, zonder zicht op een nieuwe baan (ondertussen al wel weer lang en breed aan het werk hoor). Dit omdat ik mijn werk niet meer kón uitvoeren, ik was op. Maar dat gevoel dat ik daar niet op mijn plek zat had ik al van begin af aan, ondanks dat het werk soms best leuk was. Mijn directe collega's waren niet leuk en kon van alles tegen ze zeggen, duidelijk maken of mezelf maar weer aanpassen, maar dat was toen gewoon op.

Achteraf had ik veel eerder naar mezelf moeten luisteren, dan was het allemaal niet zó afgelopen. Ik mag nog blij zijn dat ik uiteindelijk toch naar mezelf heb geluisterd, anders was het nog erger geweest. Ik denk zelf dat ik geen burn-out heb gehad, maar ik zat er wel tegenaan en heb nu nog steeds last (wordt gelukkig nu eindelijk wat minder, dagelijks - wekelijks) van die dingen.

Natuurlijk moet je reëel blijven, maar je moet wel doen wat je leuk vind. Als je tegen je zin iets doet, gaat het je alleen maar meer tegenstaan. Je moet jezelf uit bed en naar je werk slepen, je hebt er geen lol meer in, onverklaarbare huilbuien. Het is het allemaal niet waard!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie