Halfjaars contract uitzendbureau afgelopen.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Halfjaars contract uitzendbureau afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:18

Kan iemand mij helpen?
Zondag loopt het contract al van een vriendin van mij maar ze heeft nog geen nieuwe aangeboden gekregen maar ze staat wel ingepland voor de komende weken.
Gaat het automatisch over in het volgende half jaarscontract of is dat anders?
Ik kom er niet uit.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Halfjaars contract uitzendbureau afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:19

LZP -> STW

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 13:29

Bedankt voor het verplaatsen!

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Halfjaars contract uitzendbureau afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:32

Als ze niet is verteld dat ze niet terug hoeft te komen (dat lijkt me het geval ivm het inplannen van nieuwe roosters), dan wordt het contract stilzwijgend verlengd op het moment dat zij de eerste dag na beëindiging van het contract aan het werk is (niet fysiek de eerste dag, de 1e keer dat ze ingepland is). Tenminste, zo is het bij een normaal, 1 jarig contract. Lijkt me eig ook wel in dit geval, maar ben daar ook niet 100% zeker van. Kan ze het misschien navragen bij het uitzendbureau?

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:33

Dit lijkt mij dat ze zelf met haar leidinggevende of uitzendbureau moet bespreken?
1 belletje en ze weet het als het goed is ;)

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:35

Als ze gewoon staat ingepland kun je er van uitgaan dat "stilzwijgend" is verlengd onder dezelfde voorwaarden en voor eenzelfde tijd.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 10-07-15 13:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:36

Het is vrijdag, dan belt ze toch gewoon het uitzendbureau waar ze voor werkt even?
Vind wel dat ze er rijkelijk laat mee is :o

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:36

Als haar niks is verteld en ze staat ingepland. En als ze de eerste dag heeft gewerkt na de eind datum van haar contract, krijgt ze volgens mij automatisch contract voor onbepaalde tijd.
Of geldt dit niet voor een eerste half jaar contract ?

Ik zou juist niet bellen. Geen slapende honden wakker maken toch.
En volgens mij moeten ze sowieso een maand van te voren aangeven of hij verlengt of juist niet. Dat hebben ze niet gedaan.
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 10-07-15 13:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:37

LadyDaily schreef:
Als haar niks is verteld en ze staat ingepland. En als ze de eerste dag heeft gewerkt na de eind datum van haar contract, krijgt ze volgens mij automatisch contract voor onbepaalde tijd.


Uh, nee?

Sourire
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:41

Snorlex schreef:
LadyDaily schreef:
Als haar niks is verteld en ze staat ingepland. En als ze de eerste dag heeft gewerkt na de eind datum van haar contract, krijgt ze volgens mij automatisch contract voor onbepaalde tijd.


Uh, nee?


Nee, geen contract voor onbepaalde tijd maar weer hetzelfde contract (dus weer een halfjaar). Tenzij ze al twee jaar daar werkzaam is of dit het derde contract wordt, dan wordt het wel een contract voor onbepaald tijd.

Werkgever heeft dus de aanzegtermijn gemist, ik zou er ook niet achteraangaan en gewoon gaan werken.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:52

Van welke datum tot welke datum loopt het contract?
Voor contracten <6 maanden geldt geen aanzegtermijn...

Vergeten aanzegtermijn geeft recht op vergoeding, maar gezien haar contract is verlengd zou ik dat laten rusten ;)

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Re: Halfjaars contract uitzendbureau afgelopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:55

De flexwet is onlangs weer veranderd, het principe na 3 tijdelijke contracten vast telt allang niet meer. Je kan inderdaad het beste even contact opnemen met je uitzendbureau. Zij hebben er immers ook baat bij dat jij gewoon blijft werken en kunnen je uitstekend adviseren.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 13:58

Lennox schreef:
De flexwet is onlangs weer veranderd, het principe na 3 tijdelijke contracten vast telt allang niet meer.


Jawel, maar nu moet het binnen twee jaar ipv 3.
Overigens hebben we hier te maken met een uitzendbureau (en dus ruimere mogelijkheden betreffende aanbieden tijdelijke contracten).

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:01

Een werkgever moet vier weken van te voren aangeven dat het contract verloopt. Iedere week te laat, is een week verlenging. Wordt je ingeroosterd, dan is je werkgever verplicht om je weer een half jaar (of vier weken?) te geven. Zo zat het bij mij geloof ik, maar er zal wel het een en ander veranderd zijn.
Wat staat er in haar overeenkomst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:02

LadyDaily schreef:
Als haar niks is verteld en ze staat ingepland. En als ze de eerste dag heeft gewerkt na de eind datum van haar contract, krijgt ze volgens mij automatisch contract voor onbepaalde tijd.
Of geldt dit niet voor een eerste half jaar contract ?


Nou nee, zo werkt het niet.

TS laat je vriendin gewoon even naar het uitzendbureau bellen, want wij kunnen zo niet zien in welke fase ze zat of wat dan ook, dus ook niet of ze bv over moet op inlenersbeloning.
Het is vrijdag, dus het uzb zal gewoon bereikbaar zijn. Zo moeilijk is dat toch niet?

Goof

Berichten: 28780
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:03

chanicha schreef:
Ik kom er niet uit.


Waarom moet jij daar uit komen?
Ze kan toch gewoon bellen naar het uitzendbureau, heb je in een paar minuten het antwoord. Het leven is zo simpel ;)

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:03

Dank jullie wel!
Ze gaat ook contact opnemen maar kan niet bellen onder het werk maar ik dacht dat ik het ook wel even hier kon vragen.

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:04

TS;

Ik ben afgestudeerd op arbeidsrecht.
Mijn advies: lekker aan het werk gaan. Contract is halfjaar verlengd.
Mocht je verder vragen hebben, laat haar bellen met uitzendbureau :) (welke fase, welke cao...)
Op bokt krijg je veel verschillende antwoorden die niet allemaal juist zijn.
Laatst bijgewerkt door Snorlex op 10-07-15 14:13, in het totaal 3 keer bewerkt

Lennox

Berichten: 1092
Geregistreerd: 07-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:04

Snorlex schreef:
Lennox schreef:
De flexwet is onlangs weer veranderd, het principe na 3 tijdelijke contracten vast telt allang niet meer.


Jawel, maar nu moet het binnen twee jaar ipv 3.
Overigens hebben we hier te maken met een uitzendbureau (en dus ruimere mogelijkheden betreffende aanbieden tijdelijke contracten).


Dit staat op de site van de rijksoverheid:

Bij cao kan het aantal van 3 contracten worden gesteld op maximaal 6 en de periode van 2 jaar worden verlengd tot maximaal 4 jaar.

Als je onder de CAO uitzendkrachten valt is dat dus van toepassing.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:05

Waarom gelijk sneren met zo moeilijk is dat toch niet! Het is gewoon een vraag en ik vraag niet of dat moeilijk is of niet.

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:07

Dank jullie wel. Ik snap nu waarom het bokkers weerhoudt om iets te plaatsen.

Hier kan een slotje op.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:13

Nou zeg, hoe snel kan je op je teentjes getrapt zijn :wow:

Er wordt in dit topic nergens gesneerd zoals jij dat noemt. Er wordt alleen gezegd dat ze dan beter vandaag nog het uitzendbureau kan bellen. Bij uitzendbureau's werken dingen zo anders dan bij gewone tijdelijke contracten en daar hebben wij de juiste informatie over de werkgever en werknemer ook gewoon niet voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:15

chanicha schreef:
Waarom gelijk sneren met zo moeilijk is dat toch niet! Het is gewoon een vraag en ik vraag niet of dat moeilijk is of niet.


Je kan ook eerst vragen hoe iets bedoeld is, kattekopje ;)

Wat ik bedoel is: dat is toch niet zo'n 'delicate' vraag dat je 'm niet even telefonisch kunt stellen? Als het nou iets heel persoonlijks of gevoeligs is, dan is het telefonisch vaak wat moeilijker, maar zo'n simpel en feitelijk vraagje, daar hoef je niet persoonlijk voor langs of persé je eigen consulent voor te spreken ;)


Edit: je bent 55! Ik dacht echt een puber! _O-

chanicha

Berichten: 12153
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-15 14:22

Soms voel ik me nog wel zo hoor Sonja -O- excuses voor mijn korte lontje _/-\o_
Ze had er helemaal niet meer aan gedacht en hoorde een beetje rare verhalen vandaar mijn vraag. Ze zal vanmiddag bellen in haar pauze want onder het rijden mag ze dat niet.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 14:27

Gaat het om een Fase C contract bij het uitzendbureau?
Dan heeft ze, na dat half jaar, gewoon een opzegtermijn van een maand. Dus geen vaste termijnen meer. Een soort van "onbeperkt" zeg maar...