Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:27

Hoihoi!

Hoe betalen studenten in hemelsnaam hun kamer, verzekeringen en boodschappen?!

Ik ben er zelf over na aan het denken om op mijn eigen te gaan.
Ik woon zelf in Duitsland. Omdat ik nog studeer krijg ik dus ook nog kindergeld, waarvan ik mijn ziekteverzekering, levensverzekering en auto verzekering kan betalen. Ik moet natuurlijk mijn eigen studie betalen, mijn benzine etc.

Als ik naar Nederland wil verhuizen, zal ik aanzienlijk meer moeten betalen. Nu kost mijn ziekteverz. 70 euro en mijn auto 60.
Auto zal ik dan moeten verkopen.
Hoe doen jullie studenten dat? Ik leen nu niets bij, omdat ik later niet wil zitten met te grote schulden.

Hopelijk staat het topic goed, heb ik niets vergeten en is het allemaal duidelijk!

Studente BE/AC


DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:33

Sorry! Ik zit op mijn iPad (en ik heb zo'n hekel aan Apple :(. )

Een bijbaantje heb ik! Wel maar een contract van 0-12 uur. Bij de plus. Niet dat jullie denken dat ik enorm lui ben ahahah. Ik was aan het zoeken naar nieuw werk, maar dat is niet enorm makkelijk. Een kamer zou ik graag willen in Sittard of Roermond.

Oja, sorry voor de titel. Autocorrect staat aan. Snel uitzetten dus

Edit 1: ik krijg nog oude studiefinanciering. Ik krijg bes wel de volle bak. 340 euro ongeveer. Inwonend met aanvullende en de hele reutemeteut. Geen idee hoe dat zal werken als ik me nu dus inschrijf als uitwonend. Ik heb nu nl half jaar geen studie gevolgd.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 19:43

Zo'n hoge huur? Pfjooe. Amsterdam is niet goedkoop hé. Wel gaaf lijkt mij dat, wonen. In Amsterdam.
Ik wil gewoon lekker dichtbij school, en ik heb geproefd van het zelfstandige leven en wil niet meer zonder ahaha.

Studente BE/AC


DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 20:01

Klopt. Een eigen keuken en badkamer zou ik luxe vinden. Maar als het niet is, dan wel proper. Ik ken studentenhuizen waarbij het ongedierte overal zit, de keukens en badkamers meer dan ranzig zijn en er nooit gepoetst word. Dat wil ik absoluut niet.
Voor de rest vooral centraal gelegen, dichtbij station.

Ik heb momenteel ook vrij veel kosten. Ik krijg bijna geen andere baan, en op t werk krijg ik niet meer uren (op z'n hoogst 500 EUR.)

Edit1: qua eten ben ik niet duur. Ik ben niet zo'n vleeseter, dus n half stukje vlees per maaltijd ben ik gewend. Dus ik eet ook wel eens goedkope pannenkoeken als avondeten (iets wat ik mijn vriend niet hoef voor te schotelen, tenzij ik er een bord spareribs bij zet hahah :') )
Ik drink alleen water (en ranja) en snoepen doe ik ook al bijna niet.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 20:50

Oké... Heel begrijpelijk. Ik vind een eigen auto opzich niet enorm belangrijk. Zolang ik centraal woon, en een fiets heb vind ik het wel te doen. Op vakantie ga ik zelf ook niet. Dat doe ik wel als ik een vaste baan heb. Een dagje iets leuks doen (niet meteen duur natuurlijk, want ik ben wel een enorme koopjesjager haha) vind ik wel belangrijk. Ik hecht veel waarde aan "vrije tijd". Filmpje kijken, terrasje pikken etc.
Heb ook geen dure telefoon rekening, gewoon een prepaid van 10 eur.
Ook van thuis uit ben ik gewend om vrij 'sober' te leven.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:37

Nee, een andere bokker uit a-dam krijgt 550 haha. Ik krijg 340 dacht ik. Daarvan gaat bijna 190 euro naar school (collegegeld) +printgeld en benzine momenteel.
in 15 uur 500 euro verdienen? Mag ik vragen wat jij voor een baan hebt? (":
neen, ik krijg zo geen extra geld van mijn ouders. Soms betalen ze eens een pakje vlees of iets kleins. Maar de verzekeringen/studiekosten ed zijn voor mij.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 21:46

Hahaha, nee met eigen paard/hond of welk ander dier dan ook, lijkt het mij totaal niet haalbaar. Jammer genoeg heb ik geen paard :')
ik heb de afgelopen tijd bij mijn vriend gelogeerd. En ik wil eigelijk niet terug naar paps en mams. Hoe cru ze het ook vinden ): met mijn broertje van drie die alles mag doen en laten, de boel bij elkaar krijst, mijn puber zusje waarbij je niets goed kunt doen. En alle andere dingen haha. Nee, het bevalt me zo alleen wel haha.

EDIT1: celine, persoonlijke vraag, misschien wel brutaal, on-topic en je hoeft ook niet per sè te antwoorden. Is dat een foto van jou, als pf afbeelding?
Laatst bijgewerkt door DKayleigh op 08-07-15 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:28

@Celiien ; oke hahah ja sorry. Je foto is intimiderend haha. Ze kijkt bést evil :') daarom val jij me ook altijd op in topics hahaha.

Tsja, wat betreft geld is thuiswonen altijd lekker voordelig. Ik ken zelfs een man die is 30 en pas een paar dagen geleden voor het 1st verhuist. Je kunt mij al in een inrichting stoppen als ik eraan denk.
ik ga eens morgen een kleine begroting maken. Boodschappen, verzekeringen, en alle overige kosten. Ben benieuwd waar ik op uit kom.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-15 22:40

Ik vind het vooral lastig in te schatten hoeveel ik zou uitgeven aan boodschappen. Op internet zie je vaak voorbeelden, maarja, iedereen eet anders.
En verzekeringen.. moet je je kamer eigelijk verzekeren of iets? :o

*edit; typfoutje

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 07:27

Leuk om te horen dat het toch wel écht mogelijk is. Tsja... voor de zorgverzekering (en mijn ouders :') ) ben ik het meest bang. Nu betaal ik 70 en als ik naar de huisarts/frauenartz moet, betaal ik 5euro eigen bijdrage wanneer ik een recept moet halen bij de apotheek. Zit het geneesmiddel niet in het pakket, betaal ik het zelf. Mijn ouders maken mij altijd 'bang'. "Nl'se zorg is onbetaalbaar, hoog eigen risico, je moet je overal bij voor verzekeren (duitsland is bv tandarts standaard erbij) enz enz".

En ik heb nog geen inboedel :') behalve theedoeken,badhanddoeken en washandjes hahahahaha. Maar veel is gelukkig 2e hands te verkrijgen.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 18:32

Pfff tíg-zorgverzekeraars. Wat hebben jullie? Basis+tandarts lijkt mij eigenlijk wel 'standaard'. Bewuzt lijkt goedkoop? En als student krijg je ook nog iets korting las ik. Even verder zoeken.. (oja, eigen risico staat wel op t laagst)

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 13:18

Zijn er ook studenten die samenwonen? Vriend(in)lief die werkt?
Waar hangt dan de hoogte vj stufi vanaf? Je ouders of je vriend waarmee je samenwoont?
Heb duo een mail gestuurd, maar dat duurt altijd zo lang :')

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 13:24

LauraV93 schreef:
Ik woon samen, mijn vriend studeert ook. Stufi hangt af van het inkomen van je ouders. Dus je zou in principe met een miljonair kunnen samenwonen en alsnog aanvullende beurs krijgen als je ouders weinig verdienen


Oké, dat scheelt. Mijn vader verdient nl niet zóveel. Ik krijg nu ook gewoon de volle whop.

Eh, en wbt antikraak. Ik heb gegoogled. Voor hoelang is zo'n antikraak? Want ik kan nl niet elk half jaar verhuizen ;d

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 13:32

Lijkt mij inderdaad wel praktisch als je er 2 jaar kunt blijven wonen.
Ik ga eens kijken op de websites die genoemd worden.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-15 16:06

Eten met huisgenoten is inderdaad goedkoop. Maar dan moet je ook wat hechter zijn met je huisgenoten. Van dichtbij heb ik gezien dat dit ook vaker niet het geval is. In studentenhuizen waar ouderen wonen, jongere mannen die ronduit asociaal zijn, je nog niet "goede morgen" of "hoi" zeggen. Oja, en dan nog die ene die élke dag gebakjes, koekjes en taarten bakt, uitgebreide 3 gangenmenu met alle poespas, maar nooit zijn afwas doet. Gevolg; hele keuken bezaait met vieze spullen, vliegjes,ongedierte enz enz.
*zucht* de frustraties komen te boven hahha :')
en dan blijf je vriendelijk vragen, en vriendelijk doen...
nee, met leuke huisgenoten ben je echt meer dan gezegend :') :')

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-15 09:07

Haha, ja huisgenoten kunnen vreemde mensen zijn :')
Ik ga vandaag eens verder kijken naar anti kraak. Maar die zijn er geloof ik best weinig (vraag-aanbod probleempje) maaaar ik heb hoop.
en nog steeds aan het wachten op een mailtje van duo.
Mijn vrienden zijn niet het 'typische' soort studenten. Allemaal wonen ze thuis, dus ik kan niet daar 'zomaar' aanschuiven bij die ouders aan tafel :') . En de vrienden van mijn vriend die eten zóveel dat het eerder duurder word dan goedkoper hahah

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-15 10:03

Tsja, maar duitsland is zeker niet jé van het. Als ik zo onze duitse buren/vrienden mag geloven. Alhoewel het 'leven' wel in duitsland aanzienlijk goedkoper is.

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-15 10:04

Lienepien95 schreef:
http://www.maximusbeheer.nl/

Hier staan vaak woningen van onze gemeente op!


Dankje voor de link! Zal er zo eens naar kijken *\o/*

Studente BE/AC

DKayleigh

Berichten: 428
Geregistreerd: 03-06-11

Re: Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-15 11:25

Dankjewel voor jullie berichtjes. Ik heb er veel aan!
Heb veel gegoogled, en helaas zijn de anti kraak panden in een vrij slechte buurt in Roermond.
Op het moment is mijn persoonlijke situatie niet zo 'logisch' of vanzelfsprekend.
Hopelijk kan ik snel verder kijken voor een leuk plaatsje!

Studente BE/AC


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 10 bezoekers