Op kamers/ op je eige.mhoe in godsnaam betalen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ghostattack

Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:29

Bijbaan zoeken is de enige oplossing denk ik, maar dat is ook niet altijd even makkelijk. Zelf heb ik het geluk dat ik een goedbetaalde en leuke baan heb gevonden voor naast mijn studie en mijn ouders kunnen bijspringen als het nodig is. Daarnaast bezuinig ik aardig wat op boodschappen en dat soort dingen :) Al moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf aardig wat spaargeld heb dus ik zit eigenlijk nooit verlegen om geld.

Edit: Ik woon in Amsterdam (Buitenveldert) en betaal alles zelf.


Ghostattack

Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:30

Oja, aanvullende beurs krijg ik ook!


Ghostattack

Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:39

Als je volledige aanvullende beurs krijgt en je bent uitwonend komt dat in totaal op een bedrag van om en nabij de 550 euro, dat krijg ik op dit moment ook :) Helaas kan ik daar niet eens mijn huur van betalen :+

Ghostattack

Berichten: 11228
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:48

Ja ik was veeleisend, dus woon in een zelfstandige kamer in een hele goede buurt in Amsterdam.. Tja daar betaal je dan ook voor _O- Soms moet ik wel even krom liggen hoor, dan maar even een weekje wat ongezonder eten (lees: noodles, tosti's etc.)

Omgeving Limburg lijkt me al een heel stuk goedkoper wat betreft huren. Als je niet zo veeleisend als ik bent, dan kun je prima een goedkope kamer vinden (gedeeld). Kan hier in Amsterdam ook, maar ik wilde dat niet. Je hebt nu (bijna) vakantie neem ik aan? Zoveel mogelijk gaan werken als het kan, lekker veel sparen zodat je een buffer hebt als je op je jezelf gaat wonen. Wat mij persoonlijk heel erg geholpen heeft, is al mijn inkomsten en uitgaven precies bijhouden in excel. Zo weet ik nu precies wat ik elke maand binnen krijg en wat er uit gaat en hoeveel ik dus kan sparen. Zonder dat bij te houden, had ik nooit geweten of ik het had gered om hier te wonen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 15 bezoekers