verkouden als cassiere..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:52

Hallo!
Ik werk als cassiere in de supermarkt. Maar de laatste tijd ben ik wat verkouden :)
Nu zit ik wat te twijfelen of ik werk morgenochtend af zal bellen. Want nu zit ik regelmatig te sniffen :)

Wat is wijsheid? Want om mogelijk half-hoestend achter de kassa te zitten kan niet. Nu valt het wel mee, maar ik moet morgenochtend om 8 beginnen en ik heb geen idee hoe het morgenochtend is :)

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:53

Voor een verkoudheidje ga je je toch niet ziekmelden?? Ik heb zo vaak verkouden achter de kassa gezeten

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:54

Gewoon gaan en zien hoe het gaat. Af bellen omdat je misschien de griep gaat krijgen gaat echt niet !!

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:54

Voor een verkoudheid hoef je je echt niet ziek te melden hoor. Gewoon zakdoekjes mee, heb je desinfectie bij je kassa? Zo ja, voldoende gebruiken en anders zelf meenemen. Hoesten in je elleboog.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:54

Voor het slapen gaan even citrosan thee drinken.
Ben je morgen weer kiplekker,werkt bij mij super goed.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:54

Ik kan van hier noet oordelen hoe ziek je bent, maar je hebt het over sniffen. Als ik niet zo werken als ik liep te sniffen kwam ik nooit de deur uit (leuk joh, hooikoorts).
Als je echt ziek bent is het een ander verhaal, maar dat kan ik noet uit je post opmaken.

xmarliez

Berichten: 4095
Geregistreerd: 31-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:54

En als je, je ziek wilt melden doe het dan vandaag. Dan kunnen ze nog vervanging regelen. Morgenvroeg kunnen ze niemand meer regelen ;)

Chapeau2002

Berichten: 897
Geregistreerd: 18-03-15
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:55

Zakdoekjes en flesje water tegen de (kriebel)hoest dan kom je de dag vast wel door.. ;)

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:56

xmarliez schreef:
En als je, je ziek wilt melden doe het dan vandaag. Dan kunnen ze nog vervanging regelen. Morgenvroeg kunnen ze niemand meer regelen ;)


Ligt er aan waar je werkt, hier hebben ze het liever nog 's ochtends voor 8 uur dan een dag van te voren met de gedachte dat je nog beter kan worden van een nachtje slaap ;).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:56

Daarom zit ik dus ook te twijfelen :')
Zaterdag met een hoestbui achter de kassa vandaan gekomen, en aangezien je vaak praat zou het me niet verbazen dat het weer gebeurd, haha!



Maar aan jullie reactie te zien is het echt awkward om daarvoor af te bellen :)
Bekertje water bij de kassa en ik zie wel waar ik uitkom :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:57

Chapeau2002 schreef:
Zakdoekjes en flesje water tegen de (kriebel)hoest dan kom je de dag vast wel door.. ;)


Mijn idee ook. Hele bups aan zakdoekjes mee, keelpastilles & proberen kan dan écht geen kwaad. Kan je niet meer normaal functioneren door waterige ogen, snotneus & hoofdpijn tot en met is een ander verhaal, maar voor een verkoudheid zou ik niet thuis blijven...

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:58

Maakt niet zoveel uit toch? :) Tijdens mijn studententijd (veel kassa) gedaan waren de klanten daar altijd aardig over, grapjes maken of meer van het "oei toch niet verkouden zeker??". Denk niet dat ze er problemen van maakten.

Inderdaad flesje water erbij of een tas thee met honing :j (als dat mag, mocht bij ons toen wel)

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 14:59

Ik ben niet iemand die vind dat als je ziek bent je moet gaan werken, maar beetje verkouden lijkt me niet zo'n probleem. :)

Anoniem

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:04

Het was vooral het punt dat het tegenover de klant raar lijken kan :)

Echt 'ziek' staat niet in mijn woordenboek :D

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:05

Die klanten zijn ook wel wat gewend hoor :D Ikzelf zat ook weleens snikverkouden achter de kassa (heel fijn hooikoorts :')) Nooit vervelende reacties op gehad, wel meelevende.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:06

Ik pak dan altijd strepstils. Je verkoudheid gaat er niet van weg, maar het houd je keel gewoon even rustig.

Ik pak er altijd eentje in elke pauze en dan blijft mijn keel vaak lang genoeg gesmeerd. Ik doe ook altijd fishermans friends in mijn zak(vraag wel eerst of dat mag)

7ofhearts

Berichten: 2757
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:10

Als iemand achter de kassa enorm zit te snotteren kan ik daar best onpasselijk van worden hoor.

Ben daar persoonlijk niet zo een liefhebber van.

capopjekop

Berichten: 30655
Geregistreerd: 30-11-03

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:13

Dan pak je toch een andere kassa?

En als het echt te erg voor woorden is dan kan de leidinggevende haar altijd nog naar huis sturen.

Sleeper

Berichten: 3955
Geregistreerd: 21-11-06

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:15

Ineens van sniffen naar enorm snotteren, zit toch wel een verschil in :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:17

ik zou het aan de baas overlaten..

vragen of het verstandig is om je aan de kassa te zetten, of misschien dat je wat magazijn werkzaamheden kunt doen tot je weer beter bent.

als klant om eerlijk te zijn..

ik voel mij echt niet fijn als een kassamedewerker niest of hoest en de denkbeeldige snotspetters mijn groente en fruit op een haar na mist..

1x heb ik er zelfs melding van gemaakt bij een manager.. een medewerkerster op de vleesafdeling stond continue te snuiven, snuffen, kuchen en haar neus te snuiten. Dan hoef ik toch echt geen verse vleeswaren meer.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: verkouden als cassiere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:18

Zoals ik al zei....citrosan thee

Tink89
Berichten: 2935
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 15:28

Ik vind het ook nogal onsmakelijk als jij eerst je neus snuit en vervolgens m'n wisselgeld voor me uittelt. Dan dus een flesje desinfect mee en elke keer als je in je hand gehoest of geniest hebt desinfecteren.