Werken als Au-Pair in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-15 09:08

Hallo bokkers,

Al jaren droom ik er van om in het buitenland te gaan werken. Ik heb het gevoel dat ik in Nederland niet zo goed kan aarden, ondanks dat ik hier geboren ben. Momenteel werk ik zo'n twee jaar lang, 24 uur per week bij een cateringbedrijf, maar hier ben ik ook niet geheel gelukkig mee. Het kriebelt om mijn leven om te gooien, mijn baan vaarwel te zeggen en in het buitenland geheel opnieuw te beginnen, maar die stap is ontiegelijk groot.

Zodoende ben ik onderzoek gaan doen naar werken in het buitenland als Au-Pair. Op bokt kon ik geen recente topics vinden over dit specifieke onderwerp, want ik zit toch wel met een aantal vragen en ik zou graag ervaringen horen van mensen die momenteel als au-pair werken of als au-pair gewerkt hebben. Ik heb mij gisteravond aangemeld bij 'Aupairworld.com' en vanmorgen al een eerste reactie gehad van een gezin uit Duitsland, ik wist niet dat het zo snel kon gaan! Mijn voorkeur gaat echter naar Engeland, in verband met de taal. Engels spreek ik stukken beter dan Duits, al staat Duitsland op mijn tweede voorkeursplek.

Dus bokkers met ervaring, hoe gaat het allemaal in zijn werk? Wat voor afspraken moet je maken met het gastgezin.. wat zijn je werkzaamheden zoal? Is ervaring noodzakelijk of bepaalde cursussen vooraf? Is het gebruikelijk om een jaar lang bij een gezin werkzaam te zijn, of soms zelfs langer? En wat hebben jullie gedaan op het moment dat jullie terug kwamen in Nederland? Je huidige baan en leven weer opgepakt? Hebben jullie studies/cursussen gevolgd tijdens jullie verblijf in het buitenland, of zijn er zelfs bokkers die na hun ervaring permanent in het buitenland zijn gaan wonen?

Alle ervaringen, positief of negatief, zijn welkom. Ik heb nog niets concreets besloten en ik twijfel nog heel erg, vandaar dat ik graag wat meningen en tips wil horen. :)


GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:00

Niemand die zijn ervaringen wilt delen? :D

Vanavond heb ik mijn eerste echte 'Skype interview' met een potentieel gastgezin in Duitsland, dus ik ben super zenuwachtig en kan wel wat tips gebruiken haha.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:15

O jee dat klinkt nog allemaal niet zo positief. Kan het zo zijn dat jij het gewoon slecht hebt getroffen Maartje? Of is het bij voorbaat al geen aanrader?

Waarom Au-pair, dat is een goede vraag! Er zijn inderdaat zat andere banen te vinden in het buitenland. De reden dat ik hiervoor heb gekozen, is omdat ik inderdaad (heel cliché) gek ben op kinderen. Daarnaast wil ik ook graag een andere taal leren en uitzoeken of ik het werk met kinderen in het dagelijks leven leuk vind. Ik zit op dit moment in zo'n fase van mijn leven dat ik niet zo goed weet wat ik met mijn toekomst wil, vandaar even een jaar er tussen uit. Huishouden vind ik geen probleem nee, heb ook een lange tijd in de thuiszorg gewerkt als huishoudelijk hulp :j

Overigens is het gezin waar ik nu vanavond een Skype gesprek mee heb wel een gezin waarvan ik het gevoel heb dat het goed zit. (Al is dat natuurlijk nooit van te voren te zeggen.) Ik heb nu een week contact met de moeder van het gezin en ze is erg prettig in omgang en bied netjes een contract aan, betaald verzekeringen, telefoon, fiets en ook een taalcursus op hun kosten bij de lokale Volksschule.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:16

MarcoBorsato schreef:
Maartje1990 schreef:
Eerlijk? Ik raad het eenieder af. Ik heb zelf 2 vrij slechte ervaringen, waarvan ik bij 1 het huis midden in de nacht heb moeten ontvluchten omdat ik bijna aangevallen werd (die vrouw was mentaal niet in orde). En ik ken eigenlijk alleen maar slechte verhalen. Het zijn vaak gezinnen die het te druk hebben voor de kinderen van wegen werk (dus verwende kinderen die alles mogen maar niet opgevoed zijn) of gezinnen waar er iets qua ziekte zit.

Ik zelf zou het nóóit meer doen! Ga dan op een boerderij/ranch werken voor een jaar ofzo!


Hier hetzelfde als Maartje. Mijn 1e gezin in Londen was echt hell, die moeder was bipolair en agressief tegen de kinderen. Mijn takenpakket werd steeds groter tot ik uiteindelijk 7 dagen zou moeten werken. Ik zat bij een au pair bureau in Nederland maar toen ik op straat stond kon ik daar geen hulp van verwachten. Via een vriendinnetje kon ik bij een ander gezin terecht dat eerst echt leuk was, totdat de vader vreemdging en wilde scheiden. De moeder werd depressief en dronk steeds meer en ik ben weggegaan toen de vader aan me ging zitten.

Ik had een aantal au pair vriendinnetjes en die hebben allemaal soortgelijke ervaringen. De meiden die een eigen woonplek hadden en gewoon 5 dagen op en neer reisden hebben veel betere ervaringen.

Toch heb ik het ook fantastisch gehad en ik raad het iedereen aan. Maar je moet wel stevig in je schoenen staan.

Mijn tips:

- Ga in een grote stad, dan heb je makkelijker vrienden en vriendinnen. In een gehucht is het toch vrij eenzaam.
- Neem veel geld mee, als het misgaat kun je in een hostel een ander gezin zoeken.
- Zet gemaakte afspraken op papier.


Jeetje wat vervelend Lieveli dat je zulke ervaringen hebt gehad, je hebt het zeker niet getroffen dan! Fijn om te horen dat je toch ook wel positieve ervaringen hebt. Het gezin waar ik nu contact mee hebt zit maar 2 uur van mij verwijderd (Essen, net over de grens in Duitsland), dus het voelt een beetje als valsspelen. Ik kan elk moment weer terug Nederland in :')

Bedankt voor je tips in iedergeval!


GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:28

Jouw verhaal heb ik inderdaad een stukje gelezen in een ander topic, Annash. Wat jammer dat je vroegtijdig naar huis bent vertrokken. Ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is als je zo wordt buitengesloten. Dan voel je je meer een huissloof dan een 'Au pair'.. de betekenis is immers 'equal to'!

Alles komt inderdaad goed op papier, daar begon de moeder van het gezin gelukkig al meteen over. Er wordt een contract getekend van beide kanten.

Nee voor het geld hoef je het inderdaad niet te doen, het is alles behalve een volwaardige baan :+, maar ik doe het immers voor de ervaring en het leren van de taal. Ik geloof dat de vergoeding in Duitsland rond de 260 euro per maand is, geen vetpot.

Engeland stond ook op mijn lijstje ja! Heb ook contact met een gastgezin in Londen, maar nu eerst eens Skypen met het gastgezin in Duitsland vanavond! Dankjewel voor het delen van je ervaring in iedergeval!

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe het zit met je zorgverzekering? Kun je die door laten lopen in Nederland als je voor pakweg 10/12 maanden in het buitenland zit?

lieveli schreef:
Ho wacht! Meer tips:

- Een eigen badkamer en WC is fijn
- Vraag hoe het telefoonabonnement is geregeld dat je krijgt

En je taken, daar vroeg je ook naar. In het 1e gezin eigenlijk alles wbt de kindjes. Wakker maken, aankleden, ontbijten, met ze naar het park of wat dan ook. 's Middags het huis zuigen, de was doen, de kinderkamers schoonmaken. De keuken schoonmaken.

Lunchen met de kinderen deed de moeder maar 's avonds moest ik met ze eten, ze badderen en in bed stoppen.

In het 2e gezin had ik geen echte schoonmaaktaken en was het vooral heel veel spelen en koken. Een stuk relaxter dus. Als die vader niet zo'n hork was geweest dan zat ik daar misschien nog wel.

En Maartje had het slecht getroffen maar dat is zeker geen uitzondering. Dus fijn dat je nu een goed gevoel hebt maar bedenk je ook dat die mensen niet op voorhand zullen zeggen dat ze alcoholist zijn, of een psychische stoornis hebben of een slecht huwelijk. Ze maken zichzelf zo mooi mogelijk en hoe ze echt zijn zul je pas merken als je boven op elkaars lip woont. Je bent personeel. Ze willen vaak in hun vrije tijd als gezin met elkaar zijn. Wat Annash ook al zei.

Als ik het over mocht doen zou ik een eigen studio hebben gezocht en vanuit daar gaan werken.


Telefoonabbo heeft ze al reeds verteld. Ze heeft een telefoon met een prepaid kaartje voor de Au-pair. :j Maar ik heb nog een Abbonement in Nederland doorlopen voor zeker 1 jaar die ik niet zomaar op kan zeggen helaas.

Ja dat ze zichzelf mooi maken voor het vertoon begrijp ik, daar wees ik ook voorzichtig mee. Ik wil het gezin ook aanbieden om bijv. volgend weekend een dagje langs te komen om kennis te maken. (Het voordeel van dichtbij wonen, 2 uur in de auto en ik ben er!) Is het echt zo dat ze je als personeel zien? Begrijp dat ze ook veel vrije tijd met hun gezin willen doorbrengen, vind ik niet meer dan normaal!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:33

Ik zal nog even mijn zorgverzekeraar bellen dan. Had het gezin waar jij in zat ook geen huishoudelijk medewerker of iets? Ik heb even een stukje uit de mail geplukt van de moeder van het gezin:

"Your household duties will mostly entail heating up meals, doing dishes, sweeping the kitchen and dining room floor, and tidying areas that the kids have been in. You won't need to do any cleaning or laundry as we have a weekly cleaning person and I take care of laundry."

Dus tot dusverre zal ik niet veel huishoudelijke taken hebben, al kan dat natuurlijk altijd veranderen als je er eenmaal bent..

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:47

lieveli schreef:
260 pm??? In Londen kreeg ik 120 pond per week. Dat is met de inflatie van nu 168 euro.

Je gaat toch niet voor 260 euro per maand werken? :')

edit: Ter vergelijking, ik pas op in een aantal gezinnen. Ik krijg 50 euro per dagdeel.


Ja het is geen vetpot.. :') Vandaar mijn twijfel in eerste instantie, ik verdien nu minimaal 5x zoveel, maar ik heb absoluut geen plezier in mijn werk, laat staan of ik er iets van leer. Maar dat is enkel wat ze als minimum voorschrijven, of dit gezin dat ook geeft weet ik niet, daar kom ik vanavond achter! Ze betalen wel 100% mijn taalcursus en verzekering als ik het goed heb begrepen.

Hun betalen inderdaad alles als het goed is, Hanmar. Dus het is 260 euro vrij te besteden ja en ik heb niet zoveel nodig verder, geen auto (al wil ik misschien in Duitsland een goedkoop autootje op de kop tikken dan, om zo af en toe heen en weer te kunnen rijden in de weekenden of in Duitsland op pad te kunnen), en geen andere aftrekposten.

Hebben jullie trouwens van te voren ook een Skype gesprek gevoerd, alvorens jullie naar het buitenland vertrokken?

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 17:54

75 pond per week, dat is omgerekend meer dan 105 euro per week, dus 420 euro per maand. Dat is aanzienlijk meer dan mijn 260 euro inderdaad.. Ik denk niet dat ik in de positie ben om daar over te onderhandelen, maar eerlijk gezegd heb ik ook niet zo heel veel nodig. Het gaat echt puur om de ervaring, nu ik nog jong ben en dit soort dingen kan doen. Echter moet ik wel gewoon ontslag nemen van mijn baan, maar dat is een keuze die ik zelf maak.

Grappig dat jouw Skype gesprek met het eerste gezin vlot was, maar je ervaring achteraf tegen valt.. Zo zie je maar weer dat dat ook niet veel zegt eigenijk! Zijn er nog dingen wat ik absoluut moet vragen? Ik heb al een aardig lijstje gemaakt maar er kan altijd meer bij. Ik ben ook wel benieuwd wat voor vragen zij mij zullen stellen.

Leuk trouwens dat jij geëmigreerd bent inmiddels Annash! De ervaring met het land was dus wel indrukwekkend genoeg om zo'n besluit te maken. Ik zat er ook al aan te denken dat mocht Duitsland mij bevallen, ik er wellicht het jaar er op een studie zou kunnen volgen of dergelijke. Nederland bevalt mij toch niet haha.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 18:14

Dat klinkt inderdaad vervelend Annash, als de ouders een stuk minder consequent zijn dan jij, dan gaat het zeker niet werken.

Je hebt gelijk hoor lieveli, je gaat ook niet naar het buitenland omdat je 7 dagen op andermans kinderen wilt passen, je wilt natuurlijk zelf ook nog dingen ondernemen met of zonder andere mensen/au-pairs. Dat is natuurlijk ook niet kosteloos.

Staat het niet raar dan, als ik bijvoorbeeld zeg dat ik het bedrag te weinig vind? Dit is zeker niet het enige gezin nee. Ik sta amper 6 dagen ingeschreven en heb 37 gezinnen moeten teleurstellen die geïnteresseerd waren, dus het is niet zo dat dit mijn enige kans is.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 18:19

Ja daar heb je ook helemaal gelijk in. Voor hun 10 anderen zullen we maar zeggen, al vind ik dit gezin wel ontzettend goed bij mij passen (voor zover ik daar over kan oordelen natuurlijk). Het is een tweetalig gezin, vader Amerikaan en moeder Duits, ze spreken ook twee talen tegen de kinderen. Mijn Duits is om te huilen, dus Engels is wel prettig.

Och ik ben vreselijk zenuwachtig zeg, het voelt als een sollicitatiegesprek! Op hoeveel kinderen hebben jullie 'gepast' tijdens jullie au-pair periodes? En welke leeftijdscategorie?

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 18:34

Vrij jong dus bij beide. 1 en 2 jaar, dat moet best pittig zijn geweest aangezien ze op die leeftijd nog niet naar school gaan. Paste je dan de gehele dag op ze, of gingen ze wel naar een soort childcare?

Ik stel een hoop vragen, sorry, ben ontzettend nieuwsgierig. :o

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 18:55

Balen Babeth, dat je geen positieve ervaringen er mee gehad hebt. In welke landen ben je Au-pair geweest? En was jij ook via een bureau gegaan?

Jouw gastgezin klinkt wel ontzettend luxe, Loose, wat een heerlijke dagen en dan ook nog in het mooie Italië, dat was vast geen straf. Ik denk dat bij dit gastgezin het er ook niet in zit, lekker uitslapen.. moet de kinderen dan als het goed is 's morgens naar school brengen, 20 auto minuten verderop. Heb jij nog specifieke vragen gesteld destijds aan het gastgezin? (Al kan ik mij voorstellen dat je je niet alles kunt herinneren na 6 jaar!)
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 05-07-15 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 18:58

_Nelleke_ schreef:
Als ik geen koophuis had en geen sociale verplichtingen was ik een jaartje gaan vliegen bij Emirates. Dan verdien je wel prima en met veel vlieguren zelfs meer dan prima. Je ziet de hele wereld incl Australie, Nieuw Zeeland etc. Je leert heel veel verschillende mensen en culturen kennen. Je hebt genoeg (dag)geld om leuke dingen te doen op je bestemming.

Emirates betaald je woning in Dubai die je deelt met 1 of 2 andere Cabin Attendants. Bovendien mag je regelmatig op Amsterdam vliegen zodat je ook even in NL bent.

Je moet niet bang zijn om te vliegen, maatje 36/38 hebben en een zeer representatief uiterlijk hebben maar als je er voor gaat heb je een top-job! Wel hard werken op de route.

Lijkt mij een stuk leuker dan 5 dagen per week met een zwik kids zeulen, huishouden doen en weinig geld hebben om te besteden. Maar goed, ik heb dan ook wel meer met luchtvaart dan met kinderen ;)


Een jaartje als stewardess klinkt ook niet slecht nee! Maar zijn er geen speciale opleiding eisen aan verbonden? Ik heb enkel een koksdiploma in de la liggen, omdat ik echt niet wist wat ik destijds moest. (en nog steeds niet :'))

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 19:56

Waren al die horror verhalen uit Engeland of ook uit diverse andere landen, Maartje? Het is niet zo dat ik je niet wil geloven hoor, maar ik hoop gewoon dat het met dit gezin wel goed loopt.. naiëf dat ik ben :')

Wat erg dat dat bureau gewoon niet bereikbaar was. Moest je daar ook geld voor betalen als Au-pair zijnde? De website waar ik lid van ben (Aupairworld) regelt verder niks als het goed is, contact gaat echt via Au-pair en Host en daar moeten ook de afspraken gemaakt worden. Ik hamer echter wel op een goed contract, maar dat wil de host-mom volgens mij ook wel graag. Nog iets meer dan een half uurtje en dan begint mijn Skype gesprek, poeh de zenuwe!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-15 23:00

Nee ik begrijp het Nelleke, bedankt voor je uitleg, wellicht is dat ook wel iets voor de toekomst..

Maar ik heb zojuist een fantastisch Skype gesprek gehad met beide host ouders. Ze zijn ontzettend aardig en meelevend. Ik ga waarschijnlijk volgende week zondag in levende lijven kennis met ze maken. Het is immers maar 2 uur rijden dus heb ik gezegd dat ik graag kennis wilde maken met hun kinderen ook en dat vonden ze erg fijn. :j Dus voor nu is dit gezin voor mij echt perfect! Maar ik wacht de eerste echte ontmoeting nog even af.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-15 16:23

Jeetje Cayenne, wat een verhaal.. dat is wel echt een horror scenario zeg! Inderdaad knap dat ze het nog wel heeft overwogen, ik denk dat ik na zo'n ervaring absoluut de gok niet meer zou wagen!

Afspraken en papieren kunnen we mooi volgende week zondag maken, dan kunnen we immers beide tekenen. :j Spannend Darah, dat jij volgend jaar ook gaat Au-pairen!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 08:36

Nou ben er achter gekomen dat sommige Hosts inderdaad niet alles zijn.. alles was in principe rond in Duitsland, gezin was laaiend enthousiast en hebben elke dag uitgebreid contact gehad over wat er allemaal geregeld moest worden (zowel in Nederland voor mij als in Duitsland). Huisadres gekregen zodat ik kon gaan oriënteren en de nodige informatie over de taalcursus die ik zou volgen.. maar gisteravond kreeg ik plots een mailtje..

.. het gezin had hiervoor contact gehad met een andere Au-pair, die had in principe afgezegd omdat ze toch in haar eigen land zou gaan studeren. Ze is hier alsnog op terug gekomen en het gastgezin heeft besloten haar als au-pair aan te nemen.. Tijdens ons Skype gesprek gaf ze nog duidelijk aan absoluut geen contact te hebben met andere potentiële Au-Pairs en ze helemaal voor mij gingen. :x Zet ze er ook nog bij dat als ik in 2016 een gastgezin zoek, ik welkom ben.. wat denk je zelf..

Dit is allemaal heel onverwachts! Ik heb afgelopen maandag mijn ontslag ingediend omdat het gezin graag wilde dat ik in augustus zou beginnen.. alles was in principe al rond. Geen baan meer, geen gastgezin meer.. gelukkig nog een hele hoop aanbiedingen staan via Aupairworld, maar dit komt wel even hard aan zeg! Mijn vertrouwen is even de grond in geboord.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 08:48

_Nelleke_ schreef:
Jeetje wat een slecht nieuws zeg! Zo jammer! Kun je je baan niet alsnog informeren over de stand van zaken?


Ja in principe zou dat best nog kunnen, al ben ik ook alles behalve gelukkig in mijn huidige functie. Was net zo blij met mijn ontslag! Heb mij voor vandaag maar even ziek gemeld onder het mom van dat het mij allemaal even te veel is geworden (zonder in detail te treden). Ik ga nu eerst even kijken of ik een ander gezin kan vinden voor dit jaar denk ik. (en misschien toch ook eens kijken bij de Emirates, wat jij vertelde.)

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 17:19

Ja ik ben behoorlijk pissed off eigenlijk. Heb zojuist een nette mail terug gestuurd en heb ze het beste gewenst, maar eigenlijk ben ik er best chagrijnig om. Nu aan het rondkijken voor een ander gezin, maar het gaat nog lastig worden voor augustus ben ik bang.

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-07-15 18:30

lieveli schreef:
Wat een poedersuiker! Sorry hoor maar jemig.

Wanhoop niet, er zijn echt nog heel veel gezinnen die iemand zoeken. Maar zet dus volgende keer je geld niet op 1 gezin. Gooi een lijntje uit en zorg dat je wat te kiezen hebt.


Het is een wijze les voor de volgende keer ja, maar wel een hele bittere.. :\
Ergste vond ik nog dat ze aanbood voor 2016! Ze had die andere meid moeten vertellen dat ze al iemand had en dat ze in 2016 kon komen, niet mij! 'Ja maar zij had al reeds ervaring als Au-pair'.. pff.. en tijdens het Skypen was het nog geen probleem dat ik geen ervaring had..

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 07:53

Heb gisteravond laat weer een email terug gekregen van het gastgezin.

Ze verteld dat ze zich zo rot voelt erover en dat ze niet had gerealiseerd dat ik nu in zo'n kwetsbare situatie zit. Vervolgens verteld ze dat die andere meid nog geen definitief antwoord heeft gegeven, ze wilde mij laten weten dat ik eventueel op zoek moest naar een ander gezin zsm. Ze wil mij, als ik er nog behoefte aan heb, vandaag of morgen laten weten wat ze doen met die kandidaat en dat ze anders mij wel graag willen hebben. Als laatst zegt ze dat ze wel begrijpt als ik het niet meer wil.

Ja.. wat ik daar nou mee aan moet. Ik ben dus duidelijk 2e keus.. een back up mocht die ander alsnog nee zeggen..

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 08:46

Maartje1990 schreef:
Ik zou, door de manier waarop dit nu al is gegaan, niet meer bij dit gezin gaan. Als het al zo begint vraag ik me af hoe het verder zou gaan


Ja dat staat mij dus ook een beetje tegen. Ik heb een nette mail terug gestuurd met dat ze mij wel op de hoogte mag houden (dat vroeg ze), maar dat ik wel ondertussen aan het kijken ben voor een ander gastgezin.

Gekke situatie dit. :x

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: Werken als Au-Pair in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 13:26

Nou het gezin heeft zojuist officieel gevraagd of ik alsnog lang kom zondag en hun Aupair wil worden.. :=

De andere kandidaat heeft alsnog afgewezen en ze schamen zich rot.. maar wilden mij toch heel graag hebben dan. Voel mij wel erg 2e keus nu, maar aan de andere kant heb ik net ontslag genomen en ben ik hartstikke werkloos.. twijfel wat te doen, misschien op zijn minst even kennis maken zondag..

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 13:35

Cayenne schreef:
Ik zou gaan :j Je baan heb je al opgezegd en je zat al in dit traject, tot het vervelende 'foutje' van het gezin. Daarom zou ik gewoon gaan kennis maken. Je hebt niets te verliezen en wie weet volgt er een fijn gesprek en wordt het één en ander duidelijk.
Vanuit daar kun je alsnog verder kijken, toch? :) Mocht het niets worden, heb je de eer aan jezelf gehouden en het netjes afgesloten.


Ja zo denk ik er ook over. Mocht het echt niet bevallen dan bedank ik ze vriendelijk en zoek ik verder. :j

Vind het wel lastig, want voelde mij behoorlijk bedonderd maar ze zijn er wel heel netjes op terug gekomen!

GrumpyCat

Berichten: 2082
Geregistreerd: 21-05-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-07-15 13:48

_Nelleke_ schreef:
Ik zou wel aangeven bij dit gezin dat het nu voelt alsof je 2e keus bent en dat dit voorval niet veel vertrouwen wekt voor in de toekomst. Je kunt natuurlijk altijd aan hun reactie zien hoe ze zich erover voelen en daar kan jij je mening weer op baseren. :)


Ja inderdaad heb je gelijk in. :j

Ik wil haar mail niet zomaar online zetten, maar ze had inderdaad zelf al gezegd van dat ze begrijpt als ik nee zou zeggen, omdat zij toch een beetje mijn vertrouwen hebben geschaad. Zijn verder hele schappelijke mensen voor zover ik ze kan inschatten!

@ Eulogy;
Balen hè.. klinkt inderdaad goed die Emirates. :D

Ik doe het ook zeker niet om Nederland alleen te ontvluchten. Ik wil graag uitzoeken wat ik nou echt verder wil doen hierna. En ik vind kinderen ontzettend leuk haha.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers