Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 07:53

Dag Bokkers!

Sinds gisteren weet ik dat ik vandaag op sollicitatie gesprek mag in Amsterdam! Het gaat om een vacature van een detacheringsbureau om een jaar lang als verpleegkundige in Zwitserland te gaan werken. Supergaaf natuurlijk, maar het wordt vandaag extreem warm en ik moet met de trein vanuit Drenthe komen. Nu weet ik dus niet wat ik aan zal doen. Te formeel lijkt me niet per se gepast, maar wat ik normaal draag met dit weer (hotpants en een hemdje) ook niet :o ik zat al wel te denken om iets luchtigs mee te nemen voor in de trein, om me dan daar even om te kleden.

Ik hoor graag jullie suggesties *\o/*

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:54

Heb je niet een net jurkje? Ik zou niet te bloot gaan, maar denk dat die mensen wel begrijpen dat je niet met een lange broek en lange mouwen aan zal komen

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:55

Ik zou lekker optijd gaan en iets koels aantrekken. Iets meenemen om je daar even om te kleden en je op te frissen en voila! Je ziet er niet uit alsof je uren in een hete trein hebt gezeten ;)

Edit: Door je om te kleden voorkom je ook evt zweetplekken in je kleding :)
Laatst bijgewerkt door Siesjuh op 02-07-15 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:55

Precies, een leuk jurkje!

Sunrise_

Berichten: 5036
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:57

Ik zou ook een jurkje met een kort mouwtje en tot ongeveer op de knie aandoen. Anders een luchtige broek met een blouseje.

Anoniem

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:00

Heb je een maxi jurk? Prima gekleed en lekker luchtig. Desnoods even ruim de tijd nemen en je daar omkleden en op frissen?

Zelf zou ik voor iets langer dan de knieën en het liefst geen blote schouders gaan.

Nivada

Berichten: 1682
Geregistreerd: 08-07-08
Woonplaats: In een huis :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:01

Een fliederfladder blousje zonder mouwen en een rokje, net boven je knieen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:09

Iig knie en schouder bedekt.
wij hadden deze week een leverancier op bezoek, mevrouw kwam in een halterjurkje boven de knie met zonnebril op haar hoofd...
Pardon?! Ga je naar een klant of naar het strand?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:11

ik heb een dunne zwarte broek met lange pijpen aan, en opgerold tot 3-kwart.
Daarbovenop een fleurig topje :)
Zit nu met 32 kinderen in een klaslokaal, en het is uit te houden.
In ieder geval geen last van zweetplekken in je shirt ^^

troi
Berichten: 17005
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:18

Judith_ schreef:
Heb je een maxi jurk? Prima gekleed en lekker luchtig. Desnoods even ruim de tijd nemen en je daar omkleden en op frissen?

Zelf zou ik voor iets langer dan de knieën en het liefst geen blote schouders gaan.


Prima advies! Vergeet ook niet dat de gemiddelde zwitser een stukje conservatiever is dan de gemiddelde nederlander.

MarliesV

Berichten: 15193
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:18

Liezel1 schreef:
Iig knie en schouder bedekt.
wij hadden deze week een leverancier op bezoek, mevrouw kwam in een halterjurkje boven de knie met zonnebril op haar hoofd...
Pardon?! Ga je naar een klant of naar het strand?


Inderdaad!

En een maxijurk die hier wordt genoemd vind ik niet gepast en gekleed voor een sollicitatie.

Nette dunne broek (niet zo'n geprint flodderding wat nu in is) en een blousje met korte mouwen voldoet wel. Maar voor minder zou ik niet gaan.

In de trein lekker je 'gewone' kloffie aan en daar even omkleden bv op het station.

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10421
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:21

Ik moet vanmorgen ook op gesprek. Trek een rok aan Tot mn knie en een shirt er boven... t jasje wat er dan vaak bijkomt laat ik vandaag maar weg :')

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:21

Liezel1 schreef:
Iig knie en schouder bedekt.
wij hadden deze week een leverancier op bezoek, mevrouw kwam in een halterjurkje boven de knie met zonnebril op haar hoofd...
Pardon?! Ga je naar een klant of naar het strand?


Dit dus..

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:26

En toch zou ik dat jasje meenemen. Bij ons op kantoor is het ook met 37 graden zeker geen rokjesdag :Y)
Ik zou ook gaan voor een net jurkje met korte mouw tot op of net over de knie en pumps.
En anders een lange dunne broek met een bloesje. Inderdaad na de treinreis dat bloesje aantrekken zodat je zo fris mogelijk bent.
Succes!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10421
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:31

Die pumps heb ik er wel bij, jasje verontschuldig ik me in zo'n geval voor ;) meeste bedrijven kunnen daar met 30+ graden goed in komen

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:31

Kan je niet gewoon een fijne lange broek aandoen en dan in de trein gewoon een hemdje, en dan een shirtje of blousje meenemen die je er dan gewoon overheen aantrekt? Na je gesprek in de trein gewoon weer uit... Overigens loop ik nu ook gewoon nog in spijkerbroek hoor :')

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:37

ynskek schreef:
Die pumps heb ik er wel bij, jasje verontschuldig ik me in zo'n geval voor ;) meeste bedrijven kunnen daar met 30+ graden goed in komen

bedoelde meer voor jezelf, haha, iets onduidelijk geschreven, ons kantoor is gewoon een soort vrieskist nu :D
Verder inderdaad helemaal met jou eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:40

Ik vind dat mensen eens niet zo moeten zeuren.. het is 30+ buiten... daar valt best rekening mee te houden!

Ik loop nu in een lange maxi jurk en slippers op kantoor... dus?

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:42

Ik heb vanmiddag ook een sollicitatiegesprek! Ik heb een nette maar een beetje een flodderige blauwgroene jurk tot op de knie, met een donkerblauw vestje erop. Verder heb ik nette turquoise sandalen aan. En een beetje deodorant mee :')

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 08:46

Bedankt voor de tips allemaal! Volgens in hoef ik niet bij een Zwitser op gesprek te komen, het is meer een soort uitzendbureau, maar het is natuurlijk alsnog belangrijk om een goede indruk te maken. Een maxijurk past niet echt bij me en een jurk tot over de knie heb ik helaas niet (1.90 lang dus is al gauw iets korter). Ik wil wel in ieder geval iets tot over de knie aan. Met deze warmte draag ik liever geen mouwen in verband met zweetplekken maar die kan ik dus eventueel later aan doen. Ik zal even kijken of ik een foto kan plaatsen van iets dat me geschikt lijkt en anders ga ik voor die tijd nog even gauw langs h&m xD

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:48

Nikki schreef:
Ik vind dat mensen eens niet zo moeten zeuren.. het is 30+ buiten... daar valt best rekening mee te houden!

Ik loop nu in een lange maxi jurk en slippers op kantoor... dus?


Dat is niet op elk kantoor acceptabel hoor.. M'n vader werkte op een accountantskantoor. Wie neemt z'n accountant nog serieus in t-shirt, korte broek en slippers? Nee hoor strak in t pak!

Ik zou inderdaad in ieder geval je schouders en knieën bedekken :)

PrincesjJarig

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:49

Sollicitatie lijkt mij toch belangrijker als het warm hebben.. Ik zou een nette linnen broek aan trekken en een blouse (evt. ruimvallend met 3/4 of halve mouw). Linnen zit heerlijk luchtig met dit weer. En idd, neem een deo mee! Zoveel klanten die hier niet lekker ruikend komen solliciteren := dat wij zelfs deo op het toilet hebben gezet!

Snorlex

Berichten: 2535
Geregistreerd: 02-01-15

Re: Vandaag sollicitatiegesprek, warm, wat doe ik aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:51

Mijn vorige baas (belastingadviseur) liep met warm weer altijd op sandalen.
Luchtige voeten waren volgens hem het halve werk :')
Wanneer een klant op gesprek kwam trok hij snel zijn nette schoenen aan.

Ik heb vandaag een witte spijkerbroek aan met een rood blouseje (geen mouwtjes maar schouders wel bedekt).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:53

Kun je geen nette colbert meenemen, en dan alleen een topje en zakelijke rok die bij het colbert past aandoen, en dan trek je voordat je het kantoor binnen loopt het colbert aan.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:56

Heel veel kantoren hebben een goede airco :brr: . Schouders bedekken, geen sandalen, rok niet te kort.
Neem inderdaad een setje reserve mee.