Maar dat is het nu net, doordat je een filmpje net 100 keer kan overdoen is het veel "nepper" dan bv een telefoon gesprek. Dus vandaar dat ik me afvraag hoeveel ze dan uiteindelijk aan een filmpje hebben. En zo eenzijdig dat ze je geen vragen kunnen stellen en je testen of je ook kan antwoorden. Daarom is het wel jammer dat daardoor een betere kandidaat af zou vallen wegens het niet sturen van een video.
Ik snap het wel dat er van de andere kant voor een callcenter een video kan helpen met het kiezen van een lange lijst aan potentiële sollicitanten maar ze halen buiten je accent, manier van praten en je uiterlijk niet de informatie die ze verder nodig halen uit je video. Dus daarom vraag ik me af of een telefoontje niet productiever is. Maar een minuutje is natuurlijk wel weer sneller dan iemand moeten bellen.
Ik vind het persoonlijk niet zo fijn als dit een verplichting zou worden. Ik heb geen problemen met mijn uiterlijk en kan me op zich goed en snel verwoorden maar ik ga liever langs zodat ik tegen een persoon praat ipv mijn telefoon voor zo'n boodschap
Ben eigenlijk wel verrast hoe begrijpelijk het lijkt te zijn voor velen! Ik had verwacht dat het niet in zo'n goede aard zou vallen eigenlijk. Zo zie je maar dat ik er misschien te negatief over denk. Wel interessant dan om wat meningen te lezen.