Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:19

Toevallig genoeg heb ik met dezelfde opleiding ook heel veel problemen. Ik heb ADHD, wat het voor mij moeilijk maakte om dit jaar te halen, en daar komt nog eens een trauma bovenop waardoor het onmogelijk is geworden voor mij om het jaar te halen. Ik heb nog veel minder punten dan jij en als de examencommissie uberhaupt besluit dat ik mag blijven dan moet ik het hele eerste jaar opnieuw doen. Niet zo'n groot probleem, maar ik schijt echt 7 kleuren dat ik van school geschopt ga worden.

Ik denk (weet) dat je op dit moment niet heel veel meer kan doen dan keihard werken om je laatste herkansingen nog te halen. Als jij 5 punten tekort komt voor je BSA is de kans vrij groot dat de examencommissie het door de vingers gaat zien, al wordt het wel heel erg hard werken volgend jaar.

En dat de theorietoetsen meerkeuze zijn zegt helemaal niks. Ik vind dat persoonlijk juist moeilijker..


Anoniem

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:32

Chantal, wanneer ben je voor het eerst naar de decaan gestapt met dit probleem? Als je het op tijd hebt aangegeven dan zien ze het niet als een motivatieprobleem. Als jij het einde van het laatste blok langs bent gekomen dan doen ze vaak moeilijker.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:41

chantalboes schreef:
Emmaa_ schreef:
Chantal, wanneer ben je voor het eerst naar de decaan gestapt met dit probleem? Als je het op tijd hebt aangegeven dan zien ze het niet als een motivatieprobleem. Als jij het einde van het laatste blok langs bent gekomen dan doen ze vaak moeilijker.


Rond januari heb ik haar al een mail gestuurd dat het allemaal niet zo verloopt als het zou moeten,
maar daar werd dus het probleem op mijn knie geschoven omdat ik veel lessen mistte door ziekenhuis afspraken enz.

Dat scheelt je al heel veel. Ik ben in februari naar mijn SLB'er gestapt en dat heeft mijn hachje echt gered

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:44

chantalboes schreef:
Ben gewoon heel erg bang dat ik de hele zomervakantie keihard aan het werk ben om te kunnen blijven en ze uiteindelijk besluiten dat ik van school af moet.

Snap ik... Kan je dit niet met de decaan bespreken? Dat je graag wilt weten hoe reeel de kans is dat je mag blijven omdat je het zonde vindt om anders je zomervakantie eraan te spenderen?

Anoniem

Re: Wanhoop nabij. Wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 13:36

Wow Chantal wat super goed! Ik mag ook door naar het volgende jaar, maar moet m'n eerste jaar technisch gezien opnieuw doen.

Een klasgenoot van me heeft ook een negatieve reactie gehad op z'n aanvraag voor opgeschort advies, maar is nu wel door de commissie gekomen. Dus wou net een berichtje sturen dat er nog goede hoop was! Maar wat fijn zeg meis :D Welke vakken moet je herkansen en hoe ga je die indelen? Kunnen we misschien nog wat samen doen, dan zijn we niet alleen als tweedejaars tussen de guppies :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, GrapeshotBot en 15 bezoekers