Werken bij Defensie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 09:23

Hallo allemaal,

Ik heb mij in November aangemeld voor een officiersfunctie en opleiding bij de luchtmacht. Na een aantal maanden en een hoop tests ben ik nu bijna klaar. Eind deze maand heb ik mijn sporttest en als dat goed gaat ben ik aangenomen en mag ik in augustus beginnen op de NLDA te Breda (Nederlandse Defensie Academie)
Echter vroeg ik mij af of hier nog meer mensen zijn die ook gaan beginnen aan een functie bij defensie of die er misschien al in opleiding zijn/werken.
Ik heb al een HBO bachelor op zak maar hoewel de studie heel erg leuk was (Europees Politiek) zie ik er geen toekomst in en wil ik meer. Ik wil die uitdaging. Ik wil mensen helpen over de hele wereld. Ik wil dat uniform aan.
Meer die zich zo voelen?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:25

Ik wilde ook graag dat uniform, maar helaas niet goed genoeg...
Nu kreeg ik een tweede kans voor een ander uniform... heffen ze de bedrijfsbrandweer op :(
Ook nooit geluk ikke |(

Veel plezier met je ommezwaai, en ik houd mijn vingers voor je gekruisd!

Donkim

Berichten: 701
Geregistreerd: 14-10-07
Woonplaats: A’zoden

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:28

Ik heb besloten na het afronden van mijn opleiding Logistiek MBO Niveau 4 ook mezelf aan te melden bij defensie. Gelukkig weet ik er al het een en het ander vanaf, door een kennis die zelf bij de luchtmacht zit. En ik moet bekennen dat dit mij wel erg trekt! Dus van de zomer maar is even klaarstomen :j .

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 22:44

@jorika1986 Dat is flink balen zeg! D= Ik hoop dat je uiteindelijk ander supergaaf werk weet te vinden

@Donkim Wat leuk dat je na je MBO je ook wilt aanmelden. Heb je nog een voorkeur voor landmacht/luchtmacht/marine? Wanneer zou dat eventueel zijn?

jorika1986

Berichten: 5217
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:41

Forbiddenpie schreef:
@jorika1986 Dat is flink balen zeg! D= Ik hoop dat je uiteindelijk ander supergaaf werk weet te vinden



Ik heb werk hoor... vind alleen die oranje overall zo lelijk :D had liever daarbij nog eens bij de bedrijfsbrandweer gegaan op het huidige werk.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 11:47

mijn vriend heeft bij het korps mariniers gezeten, maar heeft opleiding niet af kunnen maken vanwege een scheenbeenvliesontsteking. Nu is hij aan het wachten op vacatures om toch weer bij de defensie te kunnen

lilykashmir

Berichten: 7545
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:38

Ik ga ook misschien bij Defensie werken! Als het goed is heb ik eind juli m'n studie Tandheelkunde afgerond en er zijn nog vacatures voor Officier Tandarts. Mijn voorkeur gaat uit naar de Marine, waar ik 10 juni ook een meeloopdag heb. Ben erg benieuwd!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:13

Wat leuk! Pas wel op, de sollicitatieprocedure duurt erg lang dus ik zal er snel bij zijn en aangeven dat je studie bijna klaar is voordat je misgrijpt. Ik ben al sinds eind oktober bezig met alle tests en formulieren en afspraken. Misschien heb ik gewoon pech maar dacht ik zeg het toch.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-14 11:55

Nog precies twee weken tot mijn laatste test, vind het zo spannend! Ben bang dat ik net niet fit genoeg ben maar ben flink aan het trainen en dan is alles wat ik kan doen. Ik hoop echt dat het gaat lukken en dat ik in augustus kan beginnen!

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:48

Forbiddenpie schreef:
Nog precies twee weken tot mijn laatste test, vind het zo spannend! Ben bang dat ik net niet fit genoeg ben maar ben flink aan het trainen en dan is alles wat ik kan doen. Ik hoop echt dat het gaat lukken en dat ik in augustus kan beginnen!


Wat is je coopertest afstand en hoe vaak kan je opdrukken in 2 min? Kan even kijken hier wat de eis precies is voor een vrouw begin 20...

De beste tip die je kan krijgen: week ervoor absolute rust! Dus niet sporten, niet drinken, goed eten, veel slapen. Dan presteer je optimaal

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 11:25

Ik denk dat ik nu 1600 m in 12 minuten haal en dat moet 1900 m zijn. Mijn test wordt echter gedaan met hometrainer fietsen die telkens zwaarder gezet worden en een krachttraining.
Ik duim alvast, ben nu al sinds november bezig met solliciteren dus het zou leuk zijn om eindelijk een uitslag te hebben.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:01

maar hoe hebben jullie je dan aangemeld? er staan helemaal geen vacatures open?

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:05

Weet ik, de standaard sma vermogentest. Maar lopen is voor 99% van de mensen zwaarder dan fietsen, dus dat is een goede training. Gaat je echt wel lukken! Hou in je achterhoofd dat je mind altijd eerder stopt dan je lijf, dus gewoon door blijven gaan tot je lichaam niet meer gaat!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:17

@emptywords In november stond er een vacature open dus daar heb ik me heel simpel voor aangemeld.

@romyv Lopen vind ik niet zo heel zwaar eigenlijk, ik red sinds kort de 5km. Helaas nog niet snel genoeg maar dat komt allemaal wel. Ik heb er in elk geval alles aan gedaan om me voor te bereiden en meer kan ik niet meer doen. Ik kan niet wachten tot de test! hoop echt dat het goed gaat en ik een contract kan gaan tekenen. Dan "even" de ALO doorlopen en beginnen aan mijn tweede bachelor op het KMA.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:35

Wat ik bedoelde te zeggen is wanneeer je goed kan lopen, je fietstest bijna zeker haalt. Wanneer je goed kan fietsen, fix je echt de coopertest niet...

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-14 12:40

Ah super! Nou ik hoop dat dat voor mij ook geldt dan =)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:05

ik doe nu de veva opleiding, dus al richting defensie. ik mag in september solliciteren, wat ik ook ga doen. mijn bedoeling ligt om onderofficier cavalerie verkenning te worden, dus nog aan het trainen om sneller te worden in 12 minuten, heel veel interval training, heb daar een schema voor gemaakt die ik je wel kan sturen als je wilt?

en net als jij wil ik ook dat uniform aan, en mensen helpen met doen wat je leuk vind, sporten en de banden die je binnen defensie kunt opbouwen (nieuwe vrienden enzo)

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:07

EmptyWords schreef:
maar hoe hebben jullie je dan aangemeld? er staan helemaal geen vacatures open?


ligt eraan wat je wilt natuurlijk, maar er zijn weinig vacatures als je vanuit burger solliciteert helaas....

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:10

Ik heb gesolliciteerd voor militair verpleegkundige! Zit nu in het selectietraject! Ik rond volgende maand mijn HBO-Verpleegkunde studie af en wil daarna dus heel graag starten met de opleiding voor militair verpleegkundige :) Heb inmiddels ook al heel wat formulieren ingevuld en opgestuurd. Volgende week mag ik voor de psychologische keuring, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan :j

Bingelding

Berichten: 2935
Geregistreerd: 10-10-05
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:14

Ik heb 5 jaar bij de kmar gewerkt. Ik deed de opleiding tot wachtmeester. Helaas door een behoorlijk heftig auto ongeluk kon ik die opleiding niet vervolgen. Ik heb wel mijn 5 jaar volgemaakt op andere functies.

Succes met je testen! Het gaat je vast lukken

RickCr

Berichten: 182
Geregistreerd: 08-08-05
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 23:15

Heb 9 jaar bij de luchtmacht gezeten. Ik zou zeggen geniet er van. Wordt een mooie tijd.

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 14:41

lisannevosje schreef:
ik doe nu de veva opleiding, dus al richting defensie. ik mag in september solliciteren, wat ik ook ga doen. mijn bedoeling ligt om onderofficier cavalerie verkenning te worden, dus nog aan het trainen om sneller te worden in 12 minuten, heel veel interval training, heb daar een schema voor gemaakt die ik je wel kan sturen als je wilt?

en net als jij wil ik ook dat uniform aan, en mensen helpen met doen wat je leuk vind, sporten en de banden die je binnen defensie kunt opbouwen (nieuwe vrienden enzo)


Het is voor mij nu nog een dikke week dus dat heeft niet veel zin meer denk ik, misschien als ik aangenomen ben. Dan is het een goede oefening voordat ik echt begin natuurlijk. Heel veel succes met je sollicitatie in september. Moet vast gaan lukken!

lonniejj schreef:
Ik heb gesolliciteerd voor militair verpleegkundige! Zit nu in het selectietraject! Ik rond volgende maand mijn HBO-Verpleegkunde studie af en wil daarna dus heel graag starten met de opleiding voor militair verpleegkundige :) Heb inmiddels ook al heel wat formulieren ingevuld en opgestuurd. Volgende week mag ik voor de psychologische keuring, ben erg benieuwd hoe dat zal gaan :j


Wat spannend! Ga je de opleiding dan ook aan het KMA volgen? Is je vacature bij de luchtmacht/landmacht/marine? Veel succes alvast!

lonniejj

Berichten: 2907
Geregistreerd: 23-03-06

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:18

De vacature is bij de landmacht. Nee ik kom dan niet op de KMA (zou wel ideaal zijn, woon er vlakbij) maar als ik het goed begreep ga ik dan naar Weert in Limburg en later nog naar een andere locatie.

Bedankt! Jij ook :D ik vind het echt onwijs gaaf en kan haast niet wachten op alle testen. Ben ook aan de training gegaan qua conditie en kracht, dus lekker aan het voorbereiden :D

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-14 19:30

Spannend en enorm veel succes! Ik hoop dat de testen voor jou lekker snel komen, ik ben al sinds november bezig. Wordt met de dag nerveuzer voor de laatste. Ik kan gewoon niet wachten om met de opleiding te beginnen. =D

lisannevosje
Berichten: 582
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Werken bij Defensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 22:10

Ik ook niet, moet na de zomervakantie ( de laatste echte hopelijk) nog en half jaartje. En als ik aangenomen ben ook naar weert. Maar nu eerst trainen, moet cluster 6 halen op alles

Jullie allebei veel succes met de keuringen, en idd wel en goede training om na je keuring alsnog te doen, want de echte dco krijg je sowieso ij de opleiding nog