HBO of toch niet?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:36

saskiakefie schreef:
En ik weet het nog steeds niet -O- Maar gewoon echt niet. Qua opleiding zie ik denk ik alleen diermanagement of fotografie zitten. Fotografie is vaak niet vergoed door stufi en de vooruitzicht in banen is erg slecht. Dus valt die af. Ben wel wezen kijken op een open dag psychologie maar zie dat toch niet erg zitten. Dus blijft diermanagement over? Ik weet niet of ik het zie zitten om nog 4 jaar te studeren, ik weet ook niet of ik het zie zitten om op deze manier door te gaan en de onzekerheid voor weet ik hoe lang om een goede baan te krijgen. Ik moet op kamers om de hbo opleiding te gaan doen, opzich niks mis mee als ik niet zoveel moest achterlaten, een leven zonder paarden is voor mij niet te doen :o Nu ben ik naar de open dag geweest en toen werd gezegd: als je liever hands on met dieren bezig bent kun je beter een MBO opleiding doen... Laat ik dat nou gedaan hebben en liever echt met dieren bezig zijn -O- Ik heb geloof ik gewoon iemand nodig die zegt: Dit moet je doen :+
Zie ik een 4 jarige HBO opleiding zitten? Ik denk het niet, ik weet het niet. Maar aan de andere ben ik bang dat ik over een paar jaar spijt krijg en nu is m'n kans nog.

Bij diermanagement wordt je even kort door de bocht ook opgeleid tot WW-er... :o

Maar als je geen 4 jarige studie zou willen waarom dan niet kijken naar een HBO-AD opleiding een 2 jarige hbo opleiding? Je kan dat een beetje zien als dat je bij een 4 jarige wordt opgeleid op manegerniveau en 2 jarige tot assistent-manager.



Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 11:54

saskiakefie schreef:
MyHorseGirl schreef:
Als je voor een HBO-opleiding zou kiezen, dan zou ik inderdaad kijken naar meer de economische richting, wat Selka ook al aangaf. Ik lees dat je niet zo goed bent in leren, ik denk dat je daarmee wel in de problemen gaat komen op het HBO. Je moet veel leren, veel projecten maken. Ik zou me er nog maar eens goed in gaan verdiepen als ik jou was. MBO is toch wel weer iets heel anders dan HBO. Vaak moet je ook veel Engels doen op het HBO, zeker economische/rechten kant.

Dierenopleidingen en dergelijke is baantechnisch gewoon echt geen slimme keuze. Je vindt er gewoon geen werk in, de opmerking dat ze opgeleid wordt voor de WW, daar vind ik wel een kern van waarheid in zitten. Mensen moeten meer kijken naar niet alleen wat ze zelf leuk vinden, maar ook wat baanperspectief heeft. Daar zul je later blij mee zijn en dus profijt van hebben.


Heb je een punt in, maar als je ziet hoeveel je van je leven aan het werk bent... Als ik al die tijd werk doe wat eigenlijk niet bij me past, maar wel verdiend en banen in zijn, ga ik dat volhouden is dat het waard?

Dat is zo maar draai het eens om, ga je het de rest van je leven redden met een uitkering en af toe een baantje van een paar uur?

Zijn paarden niks voor je dan? Dan je een opleiding Horse business management volgt? Ja het is economie maar daardoor heb je wel veel meer baankans... Je kan dan aan de slag bij bedrijven als de knhs, maneges, bedrijven als HH oid. Maar je kan als er geen werk is ook een gewone baan bij een bedrijf krijgen want je bent er wel voor opgeleid.

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:03

Stages gaan doen zonder dat je een opleiding volgt weet niet of het bij jouw anders is maar hier krijg je dan echt geen stageplekken :n er zijn genoeg mensen die een opleiding volgen en al niks vinden helaas!

Spenk
Berichten: 21673
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 12:23

MyHorseGirl schreef:
Leuk, maar het zijn wel allemaal (tijdelijke) stages, waarschijnlijk ook op vrijwillige basis, met andere woorden: je verdient er niets mee..

Precies... En daarbij... beetje hard gezegd misschien maar jonge paarden doorrijden bij bedrijven etc dat doen zoveel mensen of dat nou CV waardig is :o ik heb het er iig niet bij opstaan...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 19 bezoekers