Bah werken in de zorg, heb er zo de balen van.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 21:55

Als je ht zo ervaart lijkt het me juist beter om ergens anders te werken... Hier gaat het niet zo hoor :n
Tuurlijk, overal moet bezuinigd worden, maar bij ons gaat het echt niet zoals hier beschreven staat. Kwestie van prioriseren, slim bezuinigen en een goed management.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-12-13 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

[o]


verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:06

Hier hebben we geen washandjes uit de magnetron, en zijn gewoon keukenmeiden die mensen helpen met eten...
Tuurlijk is de ene dag drukker dan de andere. Maar zoals jij beschrijft, nee dat herken ik echt niet..

[o]


verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:12

koetjeboe schreef:
verootjoo schreef:
Hier hebben we geen washandjes uit de magnetron, en zijn gewoon keukenmeiden die mensen helpen met eten...
Tuurlijk is de ene dag drukker dan de andere. Maar zoals jij beschrijft, nee dat herken ik echt niet..



Nee de voedingsdiensten zijn er bij ons al jaren uit, ook omdat de zorg intensiever werd en helpende bepaalde bewoners niet meer mochten helpen door hun handicap en problemen.


Dat is dan toch echt een kwestie van geldmanagement door je stichting ;)
Ben blij dat ze dat hier prima kunnen. Elk huis krijgt nl hetzelfde zakje geld per indicatie van bewoner.
En geen tijd om met een bewoner een kopje koffie te drinken? Nee, daar word je ook niet voor betaald en staat niet in je taakomschrijving. Daar heb je de activiteitenbegeleiding voor en vrijwilligers.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 27-12-13 22:16, in het totaal 2 keer bewerkt

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:20

koetjeboe schreef:
Ja dat is wel zo, alleen wij hebben bewoners waarbij de uren al op zijn met het alleen nog maar opstaan en naar bed gaan.
Dan heb ik het nog niet over toitet gang, zorg rondom de beademing voeding die een uur duurt.
Zo nu en dan wat pakken, zo gaat zo'n persoon 200% over de uren heen en hebben ze al de hoogte indicatie.
En zo hebben we er meer. Nu gaan ze dus kosten drukken door inco om te doen en zo een toilet gang over te kunnen slaan


En jij denkt dat zulke mensen alleen bij jullie wonen ;)
Als je zo vaak over de uren gaat heb je of de goede indicatie niet, of een barslecht timemanagement, of een barslecht geldmanagement.

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:24

Shadow0 schreef:
Verootjoo: zal inderdaad niet in de taakomschrijving staan, maar een goedgeplaatst kopje koffie maakt wel het verschil tussen zorg en productie, tussen als mens omgaan met mensen, of een veredelde lopendeband-dienst draaien.


Klopt, en hier krijgen ze ook echt wel koffie, maar het is de vraag of de verpleging dat moet en kan doen. Bij ons komen de mensen uit bed en gaan daarna naar welzijn en krijgen daar koffie. Of er komt een vrijwiller koffie drinken.
Gebeurt hier al jaren zo en hebben eigenlijk altijd tevreden mensen. :j het is ook een kwestie van slim taakverdelen ;)

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:41

koetjeboe schreef:
verootjoo schreef:
Klopt, en hier krijgen ze ook echt wel koffie, maar het is de vraag of de verpleging dat moet en kan doen. Bij ons komen de mensen uit bed en gaan daarna naar welzijn en krijgen daar koffie. Of er komt een vrijwiller koffie drinken.
Gebeurt hier al jaren zo en hebben eigenlijk altijd tevreden mensen. :j het is ook een kwestie van slim taakverdelen ;)



Wij kunnen bijna geen vrijwilligers vinden want die kunnen het niet aan vinden het zo zielig enz.
Veel bewoners gaan er bij ons niet naar een ac omdat het te vermoeiend is en als ze wel gaan worden ze na drie uurtjes terug gebracht omdat ze er niks meer mee kunnen. ze zijn zo moe dat praten niet meer lukt en ze niet meer kunnen zitten


Dan zou ik serieus een andere stichting zoeken, als vrijwilligers zo reageren. Hier zijn onwijs veel vrijwilligers omdat er ook veel in geinvesteerd wordt.
En teruggebracht omdat ze er niks meer mee kunnen?? Worden er dan geen individuele activiteiten aangeboden...
Dit klinkt echt als een aparte stichting... Blij dat het bij ons niet zo gaat :n

[o]

verootjoo
Berichten: 35637
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:54

koetjeboe schreef:
maar bedoel je stichtingen waar je vrijwilligers vandaan haalt.
Ken ik helemaal niet. heb je een naam van een stichting.
Nu krijgen we via vrijwilligers altijd maar voor korte duur.


Nee, ik bedoel bij een andere zorgstichting, om te werken... Zoals jij beschrijft hoeft het echt niet overal te zijn hoor :)
Wij halen onze vrijwilligers overal vandaan. Maar er wordt ook heel veel tijd in geinvesteerd ;) goede vrijwilligers zijn nl goud waard.

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers