[GZ] Leuke creatieve minor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

[GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 22:48

Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuke minor (HBO / WO) om te volgen vanaf september 2014.
Het liefste zou ik iets met logodesign / typografie willen doen, maar daar kan ik zelf niet zo veel van vinden; Ik studeer ICT Media Design op Fontys, maar Fontys heeft nu niet bepaald veel (leuke) minoren (bij mijn overzicht staan er 8 ofzo)...

Tot nog toe ben ik de Branding & Social Marketing minor van Hogeschool Rotterdam tegen gekomen die me op zich wel leuk lijkt, maar ik zou liever écht leren hoe het designen van logo's en beeldmerken in elkaar zit :).

Dus, misschien dat hier op Bokt iemand iets weet van een leuke minor, deze heeft gedaan of deze momenteel aan het doen is.

Ik woon zelf in midden Limburg, maar in principe is er qua afstand geen limiet, als het echt een leuke minor is :).

Alvast bedankt!

savasan

Berichten: 1044
Geregistreerd: 21-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 23:56

Ah je bent met dezelfde zoektocht bezig als ik!
Ik zit aan Chinees te denken, of gebarentaal.

Mijn zus heeft filosofie met schaatsen gedaan (nee geen grapje :') ) maar dat is mij wat te zweverig.


Ik moet zeggen dat er weinig leuke minors tussen zitten... -O-

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 03:57

Ik zit op de Kunstacademie in Zwolle, hier hebben we o.a. een minor Typografie? Ik weet alleen niet of deze ook toegankelijk zijn voor studenten van buiten Artez.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 05:56

savasan schreef:
Ah je bent met dezelfde zoektocht bezig als ik!
Ik zit aan Chinees te denken, of gebarentaal.

Mijn zus heeft filosofie met schaatsen gedaan (nee geen grapje :') ) maar dat is mij wat te zweverig.


Ik moet zeggen dat er weinig leuke minors tussen zitten... -O-


Moeilijk moeilijk allemaal! De minors van Fontys zijn prut, die heeft er ook maar 8..

@Haarbal: Ik zie zo niks op de website staan (wat een vreselijke website trouwens :o ).

Het liefste zou ik echt iets van logodesign willen doen, maar typografie perhaps ook wel, al is deze wel wat verder weg.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:11

Ja vreselijk he die website? Je kunt er ook niks op vinden... Maar je zou even kunnen bellen met de studentadministratie en vragen wat er mogelijk is, ze hebben op de 4-jarige opleidingen Graphic Design, Comic Design, Illustration Design etc, dus er is best wel wat in de hoek die je graag wil denk ik.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 01:46

Een design-school met vreselijke website, promising, haha

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:49

Kijk eens bij de minors van industrieel ontwerpen op de TU. Die hebben ook dingen over oa 'hoe ontwerp en promoot je een merk' etc., wat gelinkt is aan het maken van een nieuw product, maar is natuurlijk overal op van toepassing :)

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 04:34

Magrathea schreef:
Kijk eens bij de minors van industrieel ontwerpen op de TU. Die hebben ook dingen over oa 'hoe ontwerp en promoot je een merk' etc., wat gelinkt is aan het maken van een nieuw product, maar is natuurlijk overal op van toepassing :)


Van wat ik kan zien op de websites van TU (eindhoven en delft) is het allemaal erg technisch, dat heb ik dan weer liever niet. (Technisch als in electronica ontwerp etc, zit op ICT dus zou graag iets lekker designerigs willen xD)
Ben heel moeilijk merk ik al, haha

Anoniem

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 04:39

Check ook even de minors van het St Joost (Den Bosch/Breda). Die hebben een goede grafische opleiding en destijds ook een vrij breed aanbod qua minors.

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 04:52

Nouks schreef:
Check ook even de minors van het St Joost (Den Bosch/Breda). Die hebben een goede grafische opleiding en destijds ook een vrij breed aanbod qua minors.

Hmm, voor mensen buiten avans zijn het er niet veel. Heb zelf ook op st Joost gezeten en de lessen waren daar we interessant en heb er zeker ook veel geleerd..
Of ik doe wat verkeerd met 't hele kies op maat minor gedoe. Vage, irritante site XD

Anoniem

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 10:49

Hmmm geen idee, niet bij stilgestaan eigenlijk dat het ook alleen voor eigen studenten kan zijn...

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-13 18:15

Ja, is best jammer want st Joost heeft leuke vakken, dus een minor daar zou ook fijn zijn. En het is niet al te ver weg!

IMANDRA

Berichten: 9801
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 15:56

Iemand misschien nog tips?

pluisje88

Berichten: 8057
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:01

Ik heb cpo gedaan. Creatief probleem oplossen en besluitvorming. vond het echt een heeel leuke minor!
De deelnemers waren ook heel gevarieerd. zelf heb ik Personeel en Arbeid gestudeerd, we hadden mensen van de pabo, mensen van commerciele economie, mensen van bestuurskunde, communicatie, werktuigbouwkunde en nog veel meer...
Echt een aanrader!

lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:08

je kan altijd even bellen of ze die minor die je wilt ook aan kunnen bieden aan buitenstaanders.
Als het niet op de site staat wil nog niet zeggen dat ze ook niet iemand van buiten aan nemen. :)

Rozanne

Berichten: 8160
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: [GZ] Leuke creatieve minor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:21

De HvA heeft een hele leuke minor: Sustainable Leadership & Entrepreneurship. Misschien sluit dit niet bij de studie aan die jij momenteel volgt, maar misschien wel bij die van andere bokkers!