Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Moderators: Dani, Polly, khirshanta, Shanna, Leo, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LisaaBloem

Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 11:18

Hoi,

Momenteel volg ik de opleiding dierverzorging niveau 3 op het mbo, na dit jaar ben ik daar mee klaar en heb ik dus mijn mbo 3 diploma.
Ik wil iets heel anders gaan doen, namelijk tandartsassistente. Het lijkt mij een leuke interessante opleiding en leuk werk, maar nu wil ik graag horen of dat ook echt zo is of dat ik beter wat anders kan gaan doen :')

Hoe vonden/vinden jullie de opleiding? Is het veel theorie, veel praktijk of een combinatie van beide?
Ik twijfel ook nog een beetje omdat het niveau 4 is, mijn cijfers voor de AVO vakken zijn er goed genoeg voor maar ik ben bang voor de hoeveelheid werk. Hoe ervaarde jij dat?

Groetjes Lisa :)

LisaaBloem

Re: Opleiding Tandartsassistente (mbo 4) ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-13 22:40

Bedankt voor je reactie! Als ik dr opleiding ga volgen dan wordt dat op het ROC horizon college in alkmaar. Dat is wel mooi verdeeld dan met praktijk en theorie over het jaar :) heb je op school ook praktijklessen of alleen theorie en de praktijk dan op stage?

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 10:56

Dat is fijn om te horen! Met de opleiding die ik nu doen eindig je meestal werkloos namelijk :')

Tot zover klinkt het allemaal wel goed :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 13:24

Ja dat was in eerste instantie dus ook mijn plan, om paraveterinair te gaan doen na deze opleiding maar vorig jaar hoorde ik dat ze Dierverzorging zelfs willen schrappen omdat er zo weinig werk is. Toch maar besloten om hem af te maken zodat ik in ieder geval een mbo diploma heb, anders is het ook zonde van het geld en de jaren..

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie