Verplicht met opleiding stoppen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Verplicht met opleiding stoppen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:24

Een school zal echt niet helemaal zomaar, out of the blue, ineens, zeggen dat hij MOET stoppen.
Ik ben dus erg benieuwd naar de reden hiervan.
Wellicht is de kennis minder gemotiveerd dan hij doet overkomen? Wellicht zijn zijn resultaten toch minder dan gehoopt?


Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 13:35

Dani schreef:
Hij heeft alles op tijd ingeleverd, gaat altijd naar school, doet het goed op stages. Dat lijkt me toch voldoende motivatie.


Ik ben docent op een middelbare school.
Mijn leerlingen zijn er ook (praktisch) altijd, dat wil echter echt nog niet zeggen dat ze dan dus automatisch ook gemotiveerd zijn :+

Aanwezigheid en op tijd inleveren zeggen echt niets over motivatie.


Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:20

Shadow0 schreef:
Goof: da's waar maar scholen mogen leerlingen gewoon niet zomaar van school sturen. Daar moet een behoorlijke aanleiding voor zijn. Als je nooit iets inlevert en nooit in de lessen bent is die aanleiding er uiteindelijk op het mbo (na duidelijke waarschuwingen).


Oh absoluut waar hoor.
We horen hier echter 1 kant, er zal ongetwijfeld aanleiding zijn voor het gesprek dat gaat plaatsvinden, dat bedoel ik ermee te zeggen. Ik zeg niet dat de school correct handelt.

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:26

Dani schreef:
De motivatie is er wel, alleen heeft hij een andere aanpak nodig dan hem nu geboden wordt.


Tja, bekijk het anders.
De school biedt een bepaald traject aan en niet alles daarin is even spannend of sluit exact aan bij jou wensen. Zo zal het overal zijn.
Wil je een papiertje zal je je best moeten doen ondanks verminderde interesse. Zo werkt het helaas.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Maanon_ en 9 bezoekers