Zelf kiezen om minder te werken dan contract

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Zelf kiezen om minder te werken dan contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 23:29

Hoi,

Ik heb een vraag mbt mijn contract. Ik heb sinds maart '13 een bijbaan in de zorg. Ik heb een contract van 65 uur per maand, in praktijk werk ik gemiddeld tussen de 80 en 100 uur. Ik krijg elke maand mijn basisloon van de betreffende maand, en de overuren en de onregelmatigheidstoeslag van de maand ervoor.

Nu heb ik per 1 januari 2014 een fulltime baan gevonden, dus ik heb mijn baantje in de zorg opgezegd. Ik heb niet veel zin meer om de laatste maand veel te werken, dus ik heb wat diensten afgegeven aan collega's.

Nu is mijn vraag, hoe gaat het in zijn werking als ik deze maand 30 uur werk ipv de 65 uur die ik volgens mijn contract werk? Ik heb in oktober mijn tot toen opgebouwde vakantieuren uit laten betalen, heb dus vanaf toen wel wat opgebouwd neem ik aan?

Ik krijg in december: eindejaarsuitkering, vakantietoeslag, overuren + onregelmatigheidstoeslag november, loon december (en misschien al onregelmatigheidstoeslag december, kan ook een maand later komen).
Wordt de -35uur hierop gekort? Of mag je helemaal niet onder je contracturen werken..?

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Zelf kiezen om minder te werken dan contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 01:45

Als je niet genoeg vakantiedagen hebt, kan je ze soms kopen. Dat moet wel in overleg met je werkgever.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Zelf kiezen om minder te werken dan contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:11

lijkt mij dat de uren die je te weinig werkt, uit je vakantie uren gaan komen :?
tis op jouw initiatief, geen ziektewet oid of organisatie die je te weinig uren kan bieden. maar anders even belletje richting je leidinggevende doen, die zal het je waarschijnlijk zo kunnen vertellen...of loonadmin/P&O afdeling, die hebben ook zicht op je uren etc.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 13:45

Sonja_vR schreef:
lijkt mij dat de uren die je te weinig werkt, uit je vakantie uren gaan komen :?
tis op jouw initiatief, geen ziektewet oid of organisatie die je te weinig uren kan bieden. maar anders even belletje richting je leidinggevende doen, die zal het je waarschijnlijk zo kunnen vertellen...of loonadmin/P&O afdeling, die hebben ook zicht op je uren etc.


Dat is inderdaad de normale gang van zaken, maaar ik heb dus mijn vakantieuren ik geloof in oktober laten uitbetalen. Dus als de vakantieuren al op zijn, kan het dan?

Maar heb zojuist m'n manager even gebeld, het is geen probleem, wordt gewoon gekort op mijn loon. Het is niet zo dat ik minimaal 65 uur MOET werken. Ze gaat even kijken hoeveel vakantieuren ik weer heb opgebouwd, en hoeveel minder loon ik ga krijgen als ik wat minder ga werken.