Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar
Urielle schreef:Ook niet alle winkels hebben muntslotjes op de winkelwagentjes en ik vind het absoluut wel vallen onder service, zeker omdat de meeste winkels wagentjes hebben die aangepast zijn aan de artikelen (een bouwmarkt heeft andere karretjes voor plaatwerk bijv.; of platte karren voor als je zakken veevoeder of potgrond gaat halen); bij supermarkten zit er meestal een kinderzitje op en een haakje waaraan je boodschappentas of je handtas kan hangen. De Blokker hier heeft bijv. geen karretjes, ik kan je vertellen dat je staat te vloeken met in een hand een overlopend mandje, in een hand een maxi cosi met een kind van 10 kilo en nog loslopend grut bij je door die smalle gangetjes!
Ik vind het dan weer 'normaler' dat je bij een winkel kunt parkeren. Daarom snapte ik de definitie even niet.
Wat ik een prettige service vind:
- winkelmedewerkers die zware of grote aankopen voor je in de auto zetten; helpen bij het inpakken van je boodschappen; etc.
- als een artikel is uitverkocht even willen bellen naar nabijgelegen filialen of het daar wel is (dat wil nl. ook niet elke winkelier grrrrrr)
- de automatische schuifdeur en automatische hekjes! Heel vanzelfsprekend tot je bij een winkel komt waarbij je met je handen vol staat en een deur of hekje open moet prutsen.
- zelfscanservice
- boodschappen thuis kunnen laten bezorgen
raket schreef:Een winkelwagentje is bedoeld om meer boodschappen in kwijt te kunnen dan in bijvoorbeeld en mandje zodat er meer omzet gemaakt wordt.
Een parkeerplaats is hetzelfde. Kun je alleen boodschappen doen die je naar huis kunt dragen dan is dat veel minder.
Service is voor mij net een beetje extra, maar heeft als onderliggend doel klantenbinding. Maar vaak kost service ook weer geld , daarom kan een duurdere winkel meer service bieden.