MBO paardensport/paardenhouderij

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:38

Wat dacht je van een opleiding buiten de paardensport om?

Laten we eerlijk zijn... Dan ben je klaar met je opleiding, heb je je diploma.. en dan?

Ik denk dat er in de paardensport niet heel veel werk te vinden is. In de topsport kom je alleen met een goede basis, een eigen stal opstarten zul je een behoorlijk goed gevulde bank moeten hebben en wat dan nog overblijft is denk ik stallingswerk.. en of je dat nou voor de rest van je leven wilt blijven doen?

Maar goed, alles is mogelijk! Maar realiseer je wel waar je aan begint :) Een opleiding duurt minimaal 3 jaar en het zou zonde zijn als die 3 jaar weg worden gegooid door het maken van een verkeerde keuze.

Ik heb de opleiding paardenhouderij niet zelf gevolgd maar ik ken niet veel mensen die na het volgen van de opleiding ook daadwerkelijk iets ermee zijn gaan doen. Vele zijn zelfs nog een andere opleiding gaan volgen, zonde van die 3 jaar dus!

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel



Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 15:47

Ik wil ook werk in het buitenland gaan verrichten, het liefst natuurlijk in de paarden.

Daarom ben ik de opleiding Toerisme gaan volgen. Hierbij krijg je verschillende talen, die belangrijk zijn voor het werk in het buitenland!

Met dit diploma kan ik 4 verschillende beroepen gaan uitoefenen (bijvoorbeeld hotelreceptiewerk, verkoper in een reisbureau, animatieteam op een camping of stewardess)

Al de bovenstaande beroepen hebben niks met paardensport te maken maar ze kunnen een hele goede basis zijn voor in het buitenland terecht te komen. Met jouw eigen ervaring in de paardensport is misschien wel ergens werk te vinden!

Hou er rekening mee dat paardensport, ongeacht welk land dan ook, echt geen vetpot is voor de gemiddelde ruiter. De echte sportruiters natuurlijk wel maar nogmaals.. om daar tussen te passen moet je vaak al een hele goede basis hebben en van jongs af aan (en meestal ook van thuis uit) iets met paarden doen.

Life is hard and always be, but remember somebody loves you and that one is me.. Your Angel

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: desi92, Maaraatje, xKatinkii en 39 bezoekers