Welke school>Niveau>Probleempaarden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElisaAppie6

Berichten: 350
Geregistreerd: 10-03-13

Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-13 22:10

Hoi ik ben al aan het nadenken wat ik wil worden. Misschien wil ik wel met probleempony\paarden werken of hoe ik het liever zeg met paarden die nog iets moeten leren. Maar welk niveau moet ik dan halen: Praktijk, Vmbo,Havo? Ik begrijp dat ik met praktijk bijvoorbeeld altijd nog dat kan doen maar dat is een langere omweg maar wat is de kortste route?

Ik hoop echt dat iemand me erbij kan helpen, en wat voor school is dat het handigst, Met dieren? (Zoals Clusius collega?)

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 22:18

ED --> STW

ElisaAppie6

Berichten: 350
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 09:12

Niemand?

suus_pepper

Berichten: 1821
Geregistreerd: 06-12-10

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:19

Ik ken geen opleiding die daar echt perfect op aansluit. Ik zou het voor jou mogelijke niveau doen, een opleiding doen die niks met paarden te maken heeft om later op terug te vallen. En dan pas kijken naar cursussen voor het paarden gedeelte.
Her klinkt leuk, maar uiteindelijk word je waarschijnlijk gewoon poepschepper.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16229
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:20

Waar woon je in de buurt? Ik zou gewoon een opleiding paardenhouderij gaan volgrn. Niveau 3of 4 :)

LiannePuthzy

Berichten: 6959
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:21

ik zit op het clusius college en had in de eerste en tweede een extra vak paard erbij :)
ik doe vmbo k nu in de eerste deed ik vmbo b/k en in de tweede vmbo k/g

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 09:25

Welk niveau doe je nu?

Vaak is het zo dat je het makkelijkst in een sector als de paarden aan het werk komt door talent te hebben, veel te netwerken en je te richten op dit soort paarden. Qua school is niets gericht op probleempaarden. Wel is het zo dat je altijd moet zorgen voor een opleiding, voor de zekerheid.

Als je nu vmbo doet, heb je grote kans dat je 16 bent als je van school af komt. Je bent dan nog leerplichtig omdat je nog geen startkwalificatie hebt (minimaal mbo2, havo, vwo afgerond). Het is dan dus ook belangrijk dat je nog een opleiding doet tot je deze wel hebt.

Om het lot een beetje te helpen, zou je een mbo kunnen doen in de groene sector, zoals inderdaad het clusius of wellant. Wat je wel moet onthouden is dat je echt niet zo maar in de paardenwereld aan een baan komt, dus tijdens je opleiding zal je dan al actief bezig moeten zijn in de sector, met stages, het rijden van wedstrijden en eventueel het actief zijn bij een club zodat mensen je kennen en weten wat je doet en hoe goed je er in bent.

ElisaAppie6

Berichten: 350
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-13 20:09

Ik heb net mijn Nio Uitslag. Het is geworden TL\HAVO. Dus het word nog even afwachten. Ik denk dat ik er dan eerst voorgaat dat ik Leerkracht word op de basisschool

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:12

Maak eerst de voor jou hoogst mogelijke middelbare school af. Bekijk het zo, als je de havo afmaakt, dan kun je daarna met gemak overstappen op mbo. Als je na je vmbo toch hbo wilt gaan doen, dan is er ineens wel een omweg, terwijl je misschien makkelijk havo had gekund.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:21

Volgens mij kan je beter iets gewoon gaan studeren en dan kijken of je zo iets in de paarden kan beginnen. :) Een studie gericht op paarden biedt je weinig verdere mogelijkheden en degene die het daadwerkelijk maken in de paardenwereld zijn danig in de minderheid.. Dus het is niet onverstandig iets achter de hand te hebben.

ElisaAppie6

Berichten: 350
Geregistreerd: 10-03-13

Re: Welke school>Niveau>Probleempaarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-13 11:24

Oke bedankt voor de tips!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:45

Ayasha schreef:
Volgens mij kan je beter iets gewoon gaan studeren en dan kijken of je zo iets in de paarden kan beginnen. :) Een studie gericht op paarden biedt je weinig verdere mogelijkheden en degene die het daadwerkelijk maken in de paardenwereld zijn danig in de minderheid.. Dus het is niet onverstandig iets achter de hand te hebben.

Precies. Op de paardenopleidingen leer je over het algemeen alleen maar strontscheppen. Daarnaast interesseert het niemand wat wat voor papiertje jij hebt, als je maar ervaring hebt en het goed doet en goed verzekerd bent, dat laatste vooral voor je zelf.